سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ایرادات شکلی این شورا بر دو لایحه از لوایح چهارگانه FATF، گفت: این ایرادها به مجلس ارسال شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ سوالی در مورد نامه رئیس جمهور به شورای نگهبان برای موافقت با تائید لوایح چهارگانه مربوط به FATF، عنوان کرد: «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» یکی از دو مصوبه ارسالی مربوط به لوایح چهارگانه بود که با بررسیهای صورت گرفته در هفتههای گذشته پاسخی مبتنی بر وجود ایرادات شکلی در این لایحه را ارسال کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی»به لحاظ شکلی، قضایی تلقی میشد؛ بنابراین لازم بود از طرف قوه قضاییه ارسال شود.

وی ادامه داد: مصوبه ارسالی دوم هم مربوط به تصویب کنوانسیون پالرمو بود که در روز یکشنبه 17 تیر پاسخ شورای نگهبان برای مجلس محترم ارسال شد.

کدخدایی با اشاره به وارد شدن ایرادات ساختاری بر متن ترجمه شده کنوانسیون پالرمو، افزود: در ماده 3 آن نیز ایراد شکلی را گزارش دادیم که البته جزئی و قابل رفع است.

وی اضافه کرد: ایراد دیگری که بر این کنوانسیون وارد شد مربوط به واژههای بیگانهای بود که در برخی مواد آن بهکار رفته است، به طوری که مغایر با اصل 15 قانون اساسی تلقی شد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به وجود ایراد فقهی در کنوانسیون پالرمو، تصریح کرد: ایراد دیگری هم آقایان فقها نسبت به یکی از بندهای کنوانسیون داشتند که در خصوص مصادره اموال بود، لذا این مساله به همراه دو ایراد شکلی به مجلس محترم ارسال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها