پس از گذشت سه روز از برگزاری نهمین حراج تهران که به آثار مدرن و کلاسیک هنرهای تجسمی اختصاص داشت و در جام‌جم نیز گزارش‌های را خواندید، حرف و حدیث‌ها درباره آن ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۱۰

در تازهترین واکنش، بهنام کامرانی که نقاش و استاد دانشگاه است با خبرگزاری ایسنا حرف زده و گفته با توجه به شرایط اقتصادی کشور حراج تهران به طور نسبی موفق بوده. او گفته: آثار را از نزدیک دیدم که کیفیت آن سطح بالا بود و فکر میکنم در این شرایط اقتصادی قدم مثبتی برداشته شد.

پس از حادثه یازده سپتامبر که بورس نیویورک دچار افت شد، سرمایهگذارها به سمت آثار هنری رفتند که میشود گفت سرمایهگذاری مطمئنی است و وجه اجتماعی و زیباییشناسانه در آن وجود دارد.

الان هم من فکر میکنم شاید خیلی از سرمایهگذارهایی که ممکن است در کارهای دیگر سرمایهگذاری نکنند به خرید آثار هنری ترغیب میشوند و از این نظر حراج تهران موفق عمل کرده است.

این استاد دانشگاه به محدودیتهای این رویداد اشاره کرده و گفته: حراجی در این وضعیت توجه خیلیها را برای سرمایهگذاری هنری جلب میکند کسانی که قبلا به خرید آثار هنری فکر نکرده بودند ممکن است با اخبار حراجی کنجکاویشان برانگیخته شود و به تدریج به خرید آثار هنری علاقهمند شوند.

در سایه تحریمها و حضور پیدا نکردن خریداران خارجی که میتوانند این حراج را گرمتر کنند، در نهایت برگزاری حراج در حد و اندازهای میشود که امکانپذیر است. در مجموع فعالیت و وجود حراج تهران مغتنم و بازویی است برای گالریها.

او با اشاره به برگزاری رویداد «تیرآرت» نیز گفته: امسال اولین آرتفر تهران با کمک ۱۰ گالری برگزار شد که من فکر میکنم مجموعه این اتفاقات میتواند به اقتصاد هنر که شکننده است کمک کند. همیشه خرید آثار هنری به غلط خرید لوکس و خارج از نیازهای ضروری در نظر گرفته میشود. در این شرایط اقتصادی مهم است همه خریدارها درک کنند که چقدر حمایت از فرهنگ و هنر لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها