شاید پدرومادرهای زیادی فکر کنند کلاس، کلاس است! شاید برای خیلی‌ها فرقی نداشته باشد که وقت فرزندشان در کدام رشته و به آموختن کدام مهارت می‌گذرد، اما همیشه کاچی بهتر از هیچی نیست و خیلی وقت‌ها آسیبی که از حضور در کلاس‌های نامناسب تابستانی به جسم و روان بچه‌ها وارد می‌شود، جبران‌ناپذیر است. روان‌شناسان زیادی بر این عقیده‌اند که یادگیری در دوران کودکی اثری ماندگار در روحیه افراد دارد و اگر انتخاب درستی در این سن صورت نگیرد، محتوای آموزشی نه تنها می‌تواند سازنده نباشد بلکه آسیب‌زا هم می‌شود. آسیبی که اگر با اصرار والدین برای ادامه این رشته‌ها همراه شود می‌تواند ادامه دار باشد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۰۸

درنتیجه تنها در صورتی که در انتخاب کلاسهای تابستانی دقت شود، این کلاسها میتوانند باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی، رشد استعداد ذهنی و جهتدهی مثبت و تشخیص توانایی بچهها و زمینهسازی و توانافزایی در نیازهای جدیدی مانند آموختن زبان دوم و بالابردن آمادگی در حیطههای حسی ـ حرکتی و هماهنگی ذهن و عمل در بچهها و... شوند البته درصورتی که کلاسهای تابستانی طبق نیازها و علایق و احساس بچهها انتخاب شوند، در غیراین صورت تأثیر نامطلوبی بر روحیه و روان آنها خواهد داشت.

ذکر این نکته ضروری است که اوقات فراغت تضمینکننده سلامت و بهداشت روانی انسانهاست؛ موضوعی که از نظر علمی ثابت شده و مورد تائید روانشناسان زیادی است. برهمین مبنا، درگیری مستمر و بدون وقفه فکری و عملی، باعث خستگی جسمی و ذهنی مخصوصا در سنین کودکی میشود. به گونهای که فرد نشاط و سرزندگی خود را از دست میدهد و در مواقعی زمینه برای بروز بسیاری از اختلالات روانی در او تقویت میشود. در این شرایط برخورداری از یک برنامه جامع و پیشبینی فرصتی آزاد و فارغ از کار موظف، اولین و مهمترین گام در پیشگیری از آسیبهای ذهنی و حفظ بهداشت روانی است. در مجموع نباید فراموش کرد که هدف از شرکت کودکان در کلاسهای تابستانی ،پر کردن اوقات فراغت است و نباید آنها را در گیرودار کلاس های مختلف گرفتارکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها