عضو فراکسیون امید مجلس درگفتگو با جام جم آنلاین:

دولت به سرعت سیاست های جدیدی در زمینه اقتصاد اتخاذ کند

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات در کابینه باید زودتر از اینها اتفاق می افتاد اما با توجه به بی ثباتی ها و نارضایتی مردم و فشاری که بر جامعه در مورد افزایش قیمت ها صورت می گیرد ضرورت دارد که هرچه سریعتر دولت سیاست های جدیدی را در زمینه اقتصاد اتخاذ نمایند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۷۲
دولت به سرعت سیاست های جدیدی در زمینه اقتصاد اتخاذ کند

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به افزایش بی رویه قیمت ها در سطح جامعه افزود: البته دولت، تدبیری را برای کنترل بحران ارز انجام داد ولی متاسفانه از بُعد نظارتی مشکلات فراوانی داشت که باعث شد ارز تخصیص داده شده دولتی هم به قیمتی که مشخص شد ،به سطح جامعه عرضه نشود و همین امر صدای بازار را در آورد.

سیده فاطمه ذوالقدرگفت: شاهد بودیم که واردات موبایل با ارز ۴۲۰۰ تومان صورت گرفت اما هنگام عرضه به بازار، قیمت‌ها به صورت فزاینده‌ای افزایش پیدا کرد که همین امر موجب اعتراض بازاریان در کشور شد لذا در این زمینه شاهد ضعف نظارتی دولت بودیم.

نماینده تهران تاکید کرد :درست است که یک سری قوانین گذاشته شد اما نظارت برای حل بحران بسیار کمرنگ بود و اگر هدف این است که بازار کنترل شود باید از طریق کد ملی و یا شناسایی افراد سقفی برای خریداران ارز یا سکه واجناس مشخص شود تا هجوم به بازار، تورم را تشدید نکند.


وی در پاسخ به اینکه چرا اخلالگران اقتصادی در کشور شناسایی نمی شوند و با آنها برخورد نمی شود گفت: قطعاً شناسایی این افراد غیر ممکن نیست و باید قوه قضاییه هرچه سریعتر با متخلفین همان طور که وعده داده برخورد کند تا کنترل بازار از هر طریقی ممکن شود.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به ضرورت رسیدگی به شرایط اقتصادی کشورافزود: نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت مساله ترجیح دادند که برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود نروند تا مشکلات را با دولت از نزدیک در میان بگذارند اولویت کشور در حال حاضر مسایل اقتصادی است که باید بررسی شود.

وی افزود:در هفته پیش رو تاکید داریم که رئیس جمهور ومعاون اول ایشان آقای جهانگیری در مجلس حاضر شوند و راجع به مسائل پیش آمده صحبت های جدی صورت گیرد و راهکارهای مهمی از طرف قوه مجریه و مقننه ارائه شود.

وی با اشاره به بیانیه 187 نماینده مجلس به رئیس جمهوردر مورد ترمیم کابینه تاکید کرد: اگرچه مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف و اختیارات قانونی می تواند با استفاده از ابزارهای نظارتی خود نسبت به اصلاح کابینه قدم بر دارد ولی از رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم و رئیس دولت که مسئولیت اداره اجرایی کشور را برعهده دارد خواسته است نسبت به تغییر در مجموعه اقدام کند. امیدواریم که رئیس جمهور با حضور در صحن علنی مجلس پاسخگوی اتفاقات پیش آمده اقتصادی در کشور باشد.

نماینده تهران در خصوص اینکه آیا تغییرات در کابینه می‌تواند شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد گفت :قطعاً اگر کار کارشناسی صورت گیرد و شخص متخصص تری بر مسند امور قرار گیرد و برنامه های مهم و طرح های ضربتی برای حل بحران ها داشته باشد می‌توانیم از این شرایط که سوداگران اقتصادی فراهم کردند خارج شویم.

وی تاکید کرد:امیدواریم در اسرع وقت تغییرات اساسی در کابینه صورت گیرد تا مردم ،بازاریان و فعالین اقتصادی از شرایط پیش‌آمده خارج شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها