رئیس انجمن علمی ارزیابی محیط‌ زیست در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

دچار بحران مدیریت آب در کشور هستیم

یک استاد رشته محیط زیست گفت: کشور مشکل کمبود آب ندارد، بلکه مشکل مدیریت آب دارد، اگر منابع آب کشور به درستی مدیریت شود مشکل آب هم حل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۳۷
دچار بحران مدیریت آب در کشور هستیم

مجید مخدوم در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: ایران کمبود آب ندارد، مشکل اساسی در خصوص ایجاد کم آبی ضعف مدیران و مسئولان کشور در این حوزه است. به عبارتی ساده تر ما مشکل کمبود آب نداریم، بلکه مشکل مدیریت آب داریم، اگر منابع آب کشور به درستی مدیریت شود مشکل آب هم حل می‌شود.

وی ادامه داد: کشور از استاندارد های جهانی به دلیل مصارف بالای آب در صنعت، کشاورزی و انتقال آب عقب افتاده است و نمی توان گفت ایران آب ندارد، ایران آب دارد اما مسئولان و مدیران آب را به راحتی هدر می دهند و به دلیل بی کفایتی و بی تجربگی برخی از مسئولان در آینده ای نزدیک شاهد هدر رفتن بیش از پیش آب و بحران کم آبی شدید تر از وضع ممکن خواهیم بود.

مخدوم با انتقاد از عملکرد مسئولان در این زمینه گفت: ما در کشاورزی بیشترین میزان مصرف آب را داریم در صورتی که می توان با برنامه ریزی و ارائه طرح های نوین این میزان را به سادگی کنترل کرد.

این استاد رشته محیط زیست خاطرنشان کرد: ایران سرشار از نیروی انسانی نخبه و همچنین دارای منابع و ثروت بالایی است اما به دلیل بی کفایتی برخی از مدیران و همچنین در صورت ادامه این وضعیت و نادیده گرفتن منابع آبی، عاقبت کشور بحرانی خواهد شد.

وی گفت: مشکل دریاچه ارومیه با آوردن آب از دریای خزر حل نمی شود. باید برای حل خشکی رودخانه ها مدیران پیگیری های لازم را انجام دهند زیرا اگر پیگیری صورت گردد و مبنای علمی مسائل مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد بی شک راهکارهایی برای بهبود روند پیدا خواهد شد.

مخدوم تاکید کرد: در ایران دلسوزان محیط زیست کم نیستند، دلسوزانی که دلشان به وضع و حال محیط زیست کشور می سوزد و راه حل هایی برای رفع این چنین بحران هایی ارائه می دهند اما مشکل اینجاست که کسی ترتیب اثری به حرفشان نمی دهد.

وی در پایان از دولت یازدهم خواستار شد تا برنامه ای جدی و اساسی را برای بهبود بحران آب در کشور در نظر بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها