رئیس جمهور در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت؛

دولت سختی ها را از خودش آغاز کند

رئیس جمهور گفت:­ ملت ایران تصمیم بزرگی را در سال های 92، 93 و 94 اتخاذ کرد و اعلام کرد ما محکم و قاطع در برابر آرمان هایمان ایستاده ایم اما حاضریم با همانها که سالها بر ما فشار آوردند سخن بگوییم و اگر حسن نیتی داشته باشند حاضریم به توافق برسیم.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۸۰
دولت سختی ها را از خودش آغاز کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روحانی در دومین نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با اشاره به حادثه هفتم تیر و یادی از شهیدان بهشتی و 72 تن ­­با اشاره به اینکه در طول بیش از سی ماه این توافق انجام گرفت گفت: این موفقیت برای دشمنان و بدخواهان بسیار سخت بود، صهیونیستها​، تندروهای امریکا و برخی از کشورهای منطقه نمی توانستند این موفقیت را تحمل کنند چون آنها 12 سال آرزوی آن را داشتند که ملت ایران را به زانو درآورند اما ملت ایران موفقیت بزرگی بدست آورد.

روحانی افزود: به شهادت همه تاریخ حتی بدترین دشمنان ما با زبان تلخ گفتند ایران پیروزی بزرگی بدست آورد و از زبان آنها بدترین توافق به آنها تحمیل شد گرچه از نظر ما این یک توافق برد- برد بود.

رئیس جمهور گفت: اما شرایطی فراهم شد که همان افراطیون در امریکا سر کار آمدند و تلاش کردند این توافق عملی نشود و از طریق کنگره تلاش کردند جلوی این توافق را بگیرند.

روحانی افزود: همانهایی که در دوران مبارزات انتخاباتی گفتند این توافق را بر هم می زنیم بعد که روی کار آمدند آن را تکرار کردند و شما به خاطر دارید که پارسال در 21 تیر آقای ترامپ سیاست جدیدش را اعلام کرد و شاهد بودید که با چه لحنی درباره ملت و نظام ایران و ارزش های این ملت حرف زد.

رئیس جمهور گفت: آنها مدام می گفتند باید این توافق به هم بخورد اما تا امروز این دشمنان ناموفق بودند.

آقای روحانی افزود: این توافق هنوز هست و امریکا فکر نمی کرد که با خروج آن از توافق ایران در این توافق بماند حتی سیستم اطلاعاتی امریکا هم باقی ماندن ایران در این توافق را پیش بینی نمی کرد.


رئیس جمهور: دنیا از کار ایران در شگفتی است

رئیس جمهور گفت: کاری که ملت ایران از 51 روز پیش انجام داد در تاریخ خواهد ماند و دنیا هنوز در شگفتی است.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور افزود: سیستم اطلاعاتی آنها پیش بینی دیگر داشت؛ صهیونیست ها هم همین پیش بینی را داشتند، بدخواهان ما در منطقه و غیره این تصمیم را داشتند، وقتی ما اعلام کردیم که ما به درخواست دوستان، اروپا، چین و روسیه فرصتی را در این زمینه می دهیم خشکشان زد.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچنان ضربه ای بر پیکر آنها بود که به نظر من به این فکر نمی کردند ملت و نظام ایران عصبانی نمی شود احساساتی تصمیم نمی گیرد عجله نمی کند با تأمل مسأله را مورد بازبینی قرار می دهد.


وی گفت: کاری که ملت ایران از 18 اردیبهشت امسال تا امروز که 51 روز هست انجام داد در تاریخ ثبت می شود، دنیا هنوز در شگفتی است که اولا ایران می خواهد چه بکند تصمیم آینده اش چیست و تمام دنیا به استثنای چند کشور در طول این 51 روز ترامپ و حاکمان کاخ سفید را محکوم کردند و امروز هم محکوم می کنند.


آقای روحانی ادامه داد: هیچ کس نگفت ایران عقب نشینی کرده و در برابر تهدیدها ترسیده است، همه از عقل و تدبیر ایران بزرگ حرف زدند.

رئیس جمهور: در مقابل دشمنان سه گزینه داریم

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: اکنون سه راه پیش پای ما و ملت ایران است و باید با توجه به ارشادات مقام معظم رهبری بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

روحانی افزود: دولت به عنوان نماینده مردم و اینجانب به عنوان کسی که تا دیروز می گفت متکی به 24 میلیون رأی هستم و امروز متکی به 81 میلیون ایرانی هستم می گویم ما باید دقیقا آنچه را منافع ملی تقاضا می کند انتخاب و با هماهنگی قوای دیگر حرکت کنیم.

رئیس جمهور گفت: در مقابل دشمنان سه گزینه داریم که اولین آن تسلیم شدن مقابل دشمن است و بگوییم حالا که ترامپ تصمیم گرفته برجام را برهم بزند و آن را تحمل نمی کند ما هم اعلام کنیم هر چه تو بخواهی به برجام اضافه یا کم می کنیم که این راه را هیچ عاقل وطن دوست و وطن پرست و هیچ ایرانی نمی پذیرد که در برابر فشار و ظلم و سخن نابجا و توهین رئیس جمهور امریکا کوتاه بیاید چرا که این امر به معنای پایان عزت تاریخی ملت ایران است و حتی یک نفر هم فکر نمی کنم رأیش این باشد که در مقابل متجاوز سر خم کند و تسلیم شود.

روحانی افزود: راه دوم این است که در برابر امریکا بایستیم اما همزمان به دعواها و اختلافات درونی ادامه دهیم و یکی بگوید برجام خوب بود و یکی دیگر بگوید بد بود و همه با هم دعوا کنند اما الان زمان این حرف ها نیست.

رئیس جمهور گفت: می شود عده ای مطالبات مردم را هر روز بالاتر ببرند یا شرایط را عادی جلوه دهند و به هم توهین کنیم اما نتیجه این کار این است که مقاومت ما بالاترین هزینه را برای مردم ایران و به خصوص برای فقرا و قشرهای کم درآمد خواهد داشت.

روحانی افزود: باید به تاریخ جواب دهیم و در برابر خدا و وجدان خود مسئول هستیم اگر این راه را انتخاب کنیم چرا که این راه ایستادگی ملت در برابر امریکا را با بالاترین هزینه ممکن خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: این امر روز به روز اقتصاد و فرهنگ ما را بدتر می کند و وحدت شکننده تر می شود و افتراق و شکاف بین مردم افزایش خواهد یافت.

در برابر امریکا تسلیم نمی شویم و عزت ملی مان را حفظ می کنیم

رئیس جمهور گفت: در برابر امریکا تسلیم نمی شویم و عزت ملی و تاریخی مان را حفظ می کنیم.

روحانی افزود: اما راه سوم این است که ما تسلیم نمی شویم و در برابر امریکا عزت ملی و تاریخی خود را حفظ می کنیم امریکا را در این مبارزه اراده ها به زانو در می آوریم.


وی گفت: ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهد بود و زورگویان و قلدرمآبان خواهند فهمید که راه غلط و اشتباهی را انتخاب کرده اند .

رئیس جمهور ادامه داد: راه سوم راهی است که با کمترین هزینه مقاومت و ایستادگی می کنیم .

روحانی گفت: در این راه توقعات را پایین می آوریم، واقعیت امروز ایران را مد نظر قرار می دهیم و همه باهم همکاری می کنیم .
وی افزود: امروز دولت و رئیس جمهور به عنوان نماینده ملت دست همه را می بوسد و در برابر تمام جناح ها، تمام مردم حتی آنهایی که تا امروز بدترین اهانت ها را به دولت کردند خم می شوم و دست آنها را هم می بوسم.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز روز به اهتزاز درآوردن پرچم عزت و عظمت ملت ایران است و ما باید به دنیا نشان دهیم که سختی و مشکلات را تحمل می کنیم اما استقلالمان، آزادی مان، مردمسالاری، جمهوریت و اسلامیت نظام، دینمان و فرهنگمان را معامله نمی کنیم.

روحانی گفت: دولت امروز در خط مقدم این مبارزه است ما باید همه این احساس را داشته باشیم که در خط اول این مبارزه هستیم.

رئیس جمهور: در مقاومت در برابر فشارهای دشمنان، دولت سختی ها را از خودش آغاز کند

رئیس جمهور گفت: ما مسئولان نظام به عنوان خط مقدم در برابر فشارهای دشمنان می ایستیم جانمان را فدا می کنیم و آبرویمان را با افتخار می دهیم.

روحانی در ادامه سخنان خود در هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور تاکید کرد: دولت در شرایط جدید خواهد ایستاد و اگر کسی فکر می کند دولت استعفا می کند و کنار می رود اشتباه می کند و همه ما در کنار هم به عهد و پیمانی که با مردم بستیم وفاداریم چرا که امانتدار مردم هستیم.

رئیس جمهور گفت: من به عنوان یک فرد هم تا پای جان اگر لازم باشد حیثیت خود را فدا می کنم و با افتخار می ایستم و هیچ ترسی هم نداریم اما شرطش این است که اول ما دولتی ها فشارها را تحمل کنیم و اگر بگوییم امروز روز فشار و سختی برای دیگران است به نتیجه نمی رسیم.

روحانی افزود: اگر ما تا امروز 8 ساعت کار می کردیم دوباره 8 ساعت کار کنیم اگر با همان سبک قبلی و مدیریت سابق کار کنیم، دیگر موفق نمی شویم بلکه باید به فکر مشاوران جدید باشیم چرا که شرایط ما متفاوت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: وزرا، معاونان و مدیران کل سراسر کشور باید در عمل نشان دهند که متفاوت با گذشته کار می کنند چرا که شرایط امروز با دیروز متفاوت است بنابراین اگر مثلا می خواهیم در شرایط جدید صرفه جویی کنیم اول از خودمان شروع کنیم.

روحانی ادامه داد: در سال 97 سفرهای خارجی نباید مثل سال های 95 و 96 باشد و اگر هیأتی سال های قبل 5 نفره بود امسال باید به دو نفر کاهش یابد و اگر با بلیت فرست کلاس و تجاری به سفر می رفتیم باید اکنون با بلیت اکونومی برویم تا مردم ببینند که ما تغییر را از خودمان شروع کرده ایم که در چنین شرایطی مردم هم می ایستند.

مردم از ما حمایت می کنند اگر درست حرکت کنیم

رئیس جمهور گفت: مردم حتماً از ما حمایت می کنند اگر درست حرکت کنیم.


آقای روحانی افزود: باید تدبیر و برنامه ریزی کنیم و همچنین برنامه هایمان را برای مردم توضیح دهیم.

رئیس جمهور گفت: مسئولان محترم شماهایی که امروز بار سنگین رسالت را در خط اول به دوش گرفته اید، ما بدون مردم پیروز نمی شویم، هر کاری که می کنیم باید برای مردم توضیح بدهیم، باید مردم را قانع کنیم، مردم باید بفهمند ما چه می گوییم و چکار می کنیم، حتماً مردم از ما حمایت می کنند اگر درست حرکت کنیم.


آقای روحانی افزود: ما امروز باید برنامه خاص و ویژه ای حداقل در چهار، پنج مسأله مد نظر قرار دهیم، برای اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید، این چهار رکن را اگر درست انجام دهیم موفق می شویم.

رئیس جمهور گفت: در شرایط سختی و مشکلات، فشار بیکاری مضاعف است، اگر من بیکار تا دیروز فشار بر من بوده است از امروز فشار بیشتری بر من خواهد بود.

روحانی افزود: ما باید بیکاری را با تلاش و توان بیشتر حل کنیم، باید وزارت کار با همه قدرت به صحنه بیاید و ما باید روان تر و آسان تر اشتغال درست کنیم.

رئیس جمهور گفت: با گذشت از هزینه های مربوط به تأمین اجتماعی برای شش ماه یا یک سال ما باید اشتغال روستایی را تسریع کنیم.

روحانی افزود: اگر بخواهیم با سبک سابق و سال 96 کشور را اداره کنیم بدانید ما ناموفقیم، ما باید شرایط جدید را مد نظر قرار دهیم.

رئیس جمهور گفت: وزیر کار باید هر ماه در دولت بگوید که برای اشتغال چکار کرده است و وزیر مسکن هم بگوید که برای اشتغال چکار کرده است، ما می توانیم در بخش صنعت ساختمان یک حرکت بزرگ و اشتغال و امید ایجاد کنیم.

روحانی افزود: امروز هیچ کس حق ندارد اگر زمینی را که نیاز فوری امروزش نیست هر دستگاه دولتی و هر شرکت دولتی در اختیار وزارت مسکن قرار ندهد و این الزام است.

رئیس جمهور گفت: بنده این موضوع را پیگیری می کنم اگر ببینم بخشی زمینی را بدون استفاده واگذار نکرده است در سال 97 حتماً بدانید این زمین را از آن دستگاه خواهیم گرفت.

ما باید اشتغال را درست کنیم

رئیس جمهور: دولت درخصوص تأمین ارز رسمی برای مواد اولیه متعهد می شود

رئیس جمهور با تاکید بر افزایش اشتغال گفت: ما همه باید به میدان بیاییم و اشتغال را درست کنیم با هر زمینه ای که اشتغال درست می شود باید یک تحول بزرگ ایجاد کنیم.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور افزود: سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی و ستاد اقتصادی باید کارشان این باشد که اشتغال را درست کنند.

وی گفت : اگر می خواهیم نقدینگی سرگردان را درست هدایت کنیم باید سهامتان را بیاورید در بورس بفروشید، اگر می خواهید در خط مقدم باشید معنی اش این است باید بگذریم باید در راه خدا با جان و مال فداکاری کنیم سهامتان را بیاورید در بورس بگذارید مردم پولشان را بیاورند .

رئیس جمهور ادامه داد: سهام کارخانه ها و بنگاه های سودده را وارد بورس کنید این مسأله به همه دستگاه ها و وزارتخانه ها ابلاغ شده است .

آقای روحانی افزود: همه وزاتخانه ها و دستگاه هایی که می توانند اوراقی منتشر کنند کوتاه مدت، بلندمدت و متوسط، همه وزارتخانه ها به میدان بیایند اوراق را منتشر کنند با هر سودی که مورد تصویب قرار می گیرد در اختیار مردم قرار بدهند مردم بینند که پولشان در جایی گذاشته می شود که هم سود بالاتر می برند و هم در کشور یک حرکت بزرگ تحقق پیدا می کند.

وی اظهار داشت: ما باید تولیدمان را به حرکت درآوریم من به همه تولیدگران، کارآفرینان، پشتیبانان آنها، بانک ها، واردکنندگان و صادرکنندگان می گویم ما امروز می توانیم تولیدمان را به حرکت در بیاوریم با این تعهدی که من می کنم مواد اولیه کارخانه هایی که از خارج وارد می شود به قیمت ارز رسمی، ارز در اختیار آنها قرار بگیرد.

باید توقعات را پایین بیاوریم و تولید را بالا ببریم

رئیس جمهور گفت: من از همه خواهش می کنم که بیایند و در صف مقدم قرار بگیرند بازار در کنار دولت و تولیدکنندگان در کنار ما، اصلا ما می رویم در کنار آنها.

آقای روحانی در هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور افزود: آنهایی که می خواهند بعدا در شهرستان ها یا استان ها کاندیدا شوند و تبلیغات خود را خیلی زود آغاز کرده اند توقعات مردم را بالا بردند از استاندارها و فرماندارها می خواهم در این شرایط کشور سوءاستفاده نکنند اگر راه دیگری انتخاب کردند مردم به آنها رأی نخواهند داد.

رئیس جمهور گفت: ما باید توقعات را پایین بیاوریم و تولید را بالا ببریم از مردم عزیز که ولی نعمتان و سروران ما هستند می خواهم که بگویند راه حل چیست ما باید همه به تولید داخلی کمک کنیم وقتی ده ها و صدها قلم کالای خارجی را ممنوع می کنیم این یعنی یک فرصت برای تولید داخلی، کارخانه ها باید دو نوبته کار کنند امروز تولید در دست شما نمی ماند در داخل زود مصرف می شود و اگر به خارج صادر شود نیز با سود بالاتر است دولت هم به حمایت بیشتر تعهد می کند، قوه قضاییه و مجلس از فضای کسب و کار حمایت کنند.

آقای روحانی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند در جلسه سران سه قوه هر چه را تصویب می کنید همان لحظه اجرا کنید.

رئیس جمهور گفت: با هماهنگی سه قوه و حمایت رهبری می توانیم از شرایط کنونی و مشکلات عبور کنیم

آقای روحانی افزود: نگذاریم در این شرایط به فقرا و کسانی که درآمدشان پایین است سخت بگذرد وظیفه همه دستگاه هاست که از قشرهایی که در فشار هستند حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تنظیم بازار یک وظیفه بزرگ است و قیمتگذاری یک مرکزیت خواهد داشت افزود: وظیفه شرکت های دولتی و مسئولان استانی است که بر محصولاتی که قیمت آن در اختیار دولت است نظارت کنند و نگذارند گران شود .

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید بگذاریم مردم در فشار قرار بگیرند و بر این اساس تنظیم بازار یک رکن بزرگ برای ماست .

آقای روحانی افزود: بخش خصوصی باید در مبارزه با امریکا به میدان بیاید و کنار دولت بایستد و برای مشکلاتی که امریکا برایمان ایجاد می کند راه حل پیدا کند.

وی گفت: امروز وقت گله گذاری نیست، روز حمایت از یکدیگر است و باید به همدیگر کمک کنیم .

رئیس جمهور ادامه داد : وزیرانی که در عرصه تولید، واردات و صادرات نقش دارند باید از بخش خصوصی حمایت کنند و از آنها کمک بگیرند.

آقای روحانی با بیان اینکه وقتی دولت از مردم می خواهد در آب و برق صرفه جویی کنند خود باید در خط مقدم این کار باشد .
وی افزود : همه مسئولان باید نحوه مصرف آب و برق در زیرمجموعه هایشان را کنترل کنند .

رئیس جمهور تصریح کرد : همه دولتی ها بیایند به مردم اعلام کنند ما از امروز برای خدمت به مردم یک ساعت به کار موظفمان داوطلبانه اضافه می کنیم، اگر ما این کار را انجام دهیم و اعلام کنیم، مردم پشت سر ما خواهند آمد.

آقای روحانی گفت : ما می خواهیم خدمات را به ویژه در آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت ودرمان، وزارت کشور و استانداری ها تسهیل و ارزان کنیم .

وی ادامه داد : نباید قیمت ها از حد تورم بالاتر برود همه ما باید تلاش کنیم تا تورم تک رقمی بماند اگرچه در ماه های پیش رو این کار سخت است اما شدنی است.

در برابر فشارهای دشمنان محکم و قاطع می ایستیم

رئیس جمهور گفت: همه فرهیختگان، دانشگاهیان، ورزشکاران و قشرهای مختلف به میدان بیایند تا در کنار هم کار را پیش ببریم امروز اصلاً وقت حاشیه سازی نیست.

آقای روحانی در هم اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور افزود: مسئولان باید مرتب با مردم در ارتباط باشند و با آنها حرف بزنند، وقتی درباره اقتصاد با آنها صحبت می شود مردم اعتماد می کنند بنابراین اگر در فضای مجازی هم با مسئولی شوخی می کنند نرنجیم که مردم ما خودمان هستند اما اگر افرادی در صدد تشویش و ناامیدی افکار عمومی باشند بلافاصله و صریح باید با مردم سخن گفت.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز نقش و مسئولیت روابط عمومی ها سنگین است و اگر افراد حرف های ناروا بزنند باید بلافاصله به مردم توضیح داد چرا که اگر فشار صرفاً خارجی باشد ما قطعاً موفق می شویم اما اگر فشار خارجی با داخلی توأم شود مهلک و ضربه سنگینی خواهد بود.

آقای روحانی نیاز اصلی امروز کشور را همدلی همه آحاد مردم و کار همراه با شجاعت دانست و افزود: امروز همه در صحنه مبارزه هستیم.

رئیس جمهور گفت: مردم هم باید احساس کنند زندگی ضروری و روزمره شان تأمین می شود البته وزیر صنعت، معدن و تجارت هم باید فراوان با مردم درباره کالاها سخن بگوید و بانک مرکزی هم مردم را در جریان بگذارد که چه کسانی چه میزان ارز با قیمت رسمی دریافت کرده اند و حتی قیمت های واقعی اجناس را به مردم بگویند.

روحانی افزود: ما در نظارت بر بازار به تنهایی قادر به کنترل نیستیم باید مردم کمک کنند چرا که نقش مردم در نظارت بسیار تعیین کننده است و مردم هم باید بدانند چه کسی چه میزان ارز گرفته است و آن را به چه قیمتی می فروشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مردم برای مایحتاج روزمره غذا و دارو نباید دغدغه داشته باشند گفت: رفع دغدغه مردم رسالت ماست ما در برابر فشارهای بیرونی نباید عصبانی و سست شویم و عجله کنیم بلکه باید قاطع و محکم ایستادگی کنیم که اگر کنار هم باشیم از این مرحله عبور خواهیم کرد.

وظیفه مهم شرکت های دانش بنیان

رئیس جمهور به خاطرات دوران جنگ و نبود امکانات آن دوران اشاره ای کرد و گفت: در آن زمان سیستم پدافند ما نیازمند یک لامپ بود که فقط یکی از پدافندها آن را داشت و ما مجبور شدیم این یک لامپ را به صورت چرخشی در پدافندها استفاده کنیم حتی جایی مجبور شدیم پدافند منزل امام را خاموش کنیم.

آقای روحانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای وارد کردن این لامپ خاطرنشان کرد: حتی با کشوری که در آن دوران با آنها رابطه خوبی داشتیم تماس گرفتیم اما نشد که یک لامپ وارد کنیم به همین خاطر یک تیم کارشناسی را فرا خواندیم و از آنها پرسیدیم که آیا امکانپذیر است که لامپ سوخته را احیا کنید یا نه.

رئیس جمهور گفت: عده ای از مهندسان آمدند و گفتند ما اینجا می مانیم تا این هدف را محقق کنیم حدود 40 روز خانه نرفتم و تا نیمه شب کار کردم و حتی جز عده معدودی کسی از این موضوع خبر نداشت هیچ کس هم امید نداشت که این لامپ را احیا کنیم.
آقای روحانی به نتیجه این زحمت اشاره کرد و افزود: بعد از 35 روز به ما خبر دادند که توانستند این لامپ را احیا کنند.

رئیس جمهور به روزهای سخت دوران جنگ اشاره کرد و گفت: ما ریسک های بزرگی را پذیرفتیم و من به عنوان یک فرمانده این ریسک ها را پذیرفتم و عبور کردیم البته با توکل به خدا و تلاش دانشمندان.

آقای روحانی افزود: امروز تمام شرکت های دانش بنیان وظیفه سنگینی بر عهده دارند همه باید به میدان بیاییم برای اینکه با سختی ها مقابله کنیم .

برای گذشتن از مشکلات، ما به خدایی امید داریم که آنها ندارند

رئیس جمهور گفت : اگر همه دست به دست هم بدهیم به آینده امیدوار و توکلمان به خدا باشد، به مصداق آیه [فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ ۖ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ ۗ] (آیه 105 سوره نساء) همانگونه که شما سختی می بینید دشمنان شما هم سختی می بینند.

آقای روحانی افزود : شما فکر نکنید یک فردی که امروز به عنوان رئیس جمهور تمام مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد و به تمام مسلمان های جهان و بسیاری از کشورهای منطقه ظلم می کند این بدون پاسخ خواهد ماند.

وی گفت : پاسخش را یک روز خواهد دید اینگونه نیست که این زخم فقط برای ما باشد و اگر شما مجروح شوید و سختی ببینید آنها هم مجروح می شوند و سختی می بینند .

رئیس جمهور با اشاره به آیه شریفه وَرَبُّکَ الْغَفُورُ ذُو الرَّحْمَةِ اضافه کرد: شما یک سرمایه ای دارید که ترامپ و امریکا ندارد شما خدایی بالای سر و امید به رحمت خدا دارید، خدای ما هم مهربان است و هم بخشنده، ما امید داریم به خدایی که آنها این امید را ندارند.

آقای روحانی همچنین در ادامه با ذکر آیه إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمْ ۖ افزود: اگر خدا ما را یاری کند هیچ کس بر ما پیروز نمی شود، اینها شعار نیست اینها وعده خداوند به ماست ما ایمان و باور داریم .

وی گفت : بله زندگی سخت تر خواهد بود، اما افتخارات و سربلندی ما در تاریخ بیشتر خواهد بود، اگر احساس ما مسئولان اجرایی این باشد که در خط مقدم هستیم و اگر تولیدکنندگان احساسشان این باشد که بار مسئولیت بر دوش آنهاست اگر تمام آنها که در زمینه اقتصاد تلاش می کنند که امروز در برابر یک قلدری ایستاده اند و باید پیروز بشویم تردید نکنند خداوند ما را پیروز خواهد کرد سربلند می شویم و از نقطه حساس با افتخار خواهیم گذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها