امید ابراهیمی: اگر داور اشتباه نکرده بود...

شرمنده مردم شدیم، ما را ببخشند

علی پروین، سلطان پرسپولیسی‌ها و چهره مهم فوتبال ایران، یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان ایران در اولین حضورمان در جام‌جهانی 1978 بود.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۱
پروین: از این فوتبال حظ کردم!

به گزارش جام جم آنلاین ، او که طی 7سال گذشته یکی از حامیان همیشگی کارلوس کی‌روش بوده در مورد تساوی تیم ملی مقابل پرتغال و کنار رفتن از جام‌جهانی 2018 روسیه، برای دقایقی با جام‌جم به صحبت پرداخت. این مصاحبه را می‌خوانید.

علی آقا! جام‌جهانی با این تساوی برای مان تمام شد. شما بازی با پرتغال را چطور دیدید؟

من باید اول بگویم ماشاءا... به این بچه‌ها! 20سال قبل گفتم همه دنیا با جت و هواپیما جلو می‌روند و پیشرفت می‌کنند اما ما فعلا با موتور گازی دنبال‌شان می‌رویم. آن زمان، خیلی‌ها این حرف مرا جدی نگرفتند، اما الان می‌بینید که ما استعداد فوتبالی داریم اما اگر امکانات هم به بازیکنان مان بدهیم، الماس از این فوتبال درمی‌آید. بچه‌ها گل کاشتند، دم شان گرم. همه‌شان عالی
بودند.

همه ناراحت هستند که چرا نتوانستیم پرتغال را شکست بدهیم. این ناراحتی به نظرتان خوب است یا بد؟

کی فکرش را می‌کرد که تیم ملی به اینجا برسد که بابت نبردن پرتغال ناراحت شویم. واقعا دست مریزاد به آقای کی‌روش که تیم خوبی را ساخت. بچه‌ها در هر سه بازی، نه فقط جلوی پرتغال بلکه جلوی مراکش و اسپانیا با تمام جان‌شان بازی کردند. این بچه‌ها را باید طلا گرفت. من که از دیدن این سه بازی حظ کردم. خودم جام‌جهانی بازی کردم و می‌دانم چه کار سختی است. بچه‌ها عالی بودند و همه ما ناراحتیم چون شایستگی آن را داشتیم که صعود کنیم.

به نظرتان از بین اسپانیا و پرتغال که از گروه‌مان صعود کردند، یکی از این تیم‌ها می‌تواند به فینال برود؟

مرحله بعدی که برایشان خیلی سخت نیست. اوروگوئه و روسیه صعود کرده‌اند و اسپانیا و پرتغال هم می‌توانند آنها را شکست بدهند، اما هر دو تیم نشان دادند ضعف‌هایی هم دارند. اگر به این نقطه ضعف‌ها رسیدگی نکنند، شاید به مشکل بربخورند. به هر حال جام‌جهانی شوخی
نیست.

در مورد داوری هم اعتراض‌های زیادی را شاهد بودیم. داوری مشکل داشت؟

مشکل که داشت، اما هر چه بود تمام شد. مثلا می‌توانست به این پسره (منظور پروین، کریستیانو رونالدو است!) کارت قرمز نشان بدهد. انصافا با مشت خیلی بد زد به صورت مرتضی پورعلی گنجی. پنالتی روی طارمی هم می‌توانست پنالتی باشد، اما داور آن را نگرفت. دیگر همه چیز تمام شده و باید نگاه‌مان به آینده باشد.

بهترین بازیکنان ما در این جام‌جهانی چه کسانی بودند؟

همه خوب بودند، همه‌. علیرضا بیرانوند که پنالتی رونالدو را گرفت و شاهکار کرد. دفاع‌مان هم بی‌نقص بود و فقط در طول این سه بازی، 2 اشتباه داشتند که همان دو اشتباه هم به گل تبدیل شد. هافبک‌ها بخصوص امید ابراهیمی عالی بودند. همه از جان‌شان انرژی گذاشتند وگرنه تیم ملی موفق نمی‌شد. من هم مثل همه مردم از این افتخارآفرینی بچه‌ها خوشحالم.

علی آقا! چه تیمی قهرمان جام‌جهانی می‌شود؟

بگذارید بازی‌ها را ببینیم، چند روز دیگر به شما می‌گویم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها