یکی از چالش های جدی در بازار خودرو رقابت شرکت های پرکیفیت ژاپنی است که هم گام با محصولات روز دنیا در حرکت هستند و به جرات باید گفت که از پرکیفیت ترین خودروهای حاضر در بازار هستند.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۰۷
انتخاب میان دو ژاپنی: مقایسه نیسان ایکس تریل و هوندا CRV

در این میان با توجه شاخصه اصلی بازار ایران که در آن شاسی بلندها حرف اول را میزنند به دو گزینه ژاپنی نیسان ایکس تریل و هوندا CR-V رسیدیم و در این مقاله سعی داریم تا مروری بر ویژگی های این دو خودرو داشته باشیم.

هوندا CR-V

هوندا CR-V سالیان متمادی است که عنوان پرفروش ترین، مطمئن ترین و با کیفیت ترین شاسی بلندهای تولید شده در جهان را با خود داراست.

با نگاه به نمای بیرونی هوندا CR-V میتوان لوکس بودن، اسپرت و جسور بودن، مدرنیته و زیبایی را دریافت.

طراحی بیرونی خودرو بی نقص هوشمندانه، مدرن و بسیار هماهنگ است بطوریکه در دراز مدت تکراری نمیشود و خسته کننده نخواهد بود و باید گفت هوندا CR-V طراحی ماندگاری دارد.

طراحی کابین هوندا CR-V نیز همانند بخش بیرونی زیبا و ارگونومیک است. درهای عریض، امکان سوار و پیاده شدن آسان را فراهم می‌آورد و ارتفاع هوندا CR-V به اندازه‌ای است که برای سرنشینان جلو و عقب کاملاً مناسب به نظر می رسد.

کاربردی بودن و زیبایی بحثی است که در طراحی داخلی این خودرو ملموس میباشد. استفاده از چوب با استفاده از پلاستیک های کروم رنگ و قسمتهای سیاه براق بر روی داشبورد تمایز مناسبی ایجاد کرده است.

محرکه هوندا CR-V یک موتور تنفس طبیعی چهار سیلندر به حجم 2.4 لیتر است که با اتصال به جعبه دنده جعبه دنده‌ی ضریب متغیر CVT به چرخها منتقل می شود.

عملکرد محرکه بسیار مطلوب است و از نظر فنی بسیار کم استهلاک بوده و ثابت شده که تا مدت ها نیاز به تعمیرگاه پیدا نمیکند. تعویض دنده های گیربکس هوندا CR-V عالی و بدون نقص میباشد و با پیشرانه کاملا هماهنگ است.



سیستم ورود keyless، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه هوای خودکار، نمایشگر 7 اینچی، تنظیم برقی صندلی های راننده و سرنشین جلو، ذخیره سازی تنظیمات صندلی راننده، کنترل و تثبیت کننده سرعت(کروز کنترل)، گرمکن صندلی های جلو، دوربین عقب، پورت USB و AUX، مجهز به ترمز ضد قفل ABS و EBD، درب صندوق برقی، ترمز کمکی در سطوح شیبدار، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم هشداردهنده فشار باد لاستیک ها، سیستم کمک پایداری خودرو، شش کیسه هوا در بخش های مختلف، پشت سری فعال هنگام تصادف، سیستم کنترل کشش، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، آینه الکتروکرومیک و ... بخشی از امکانات هوندا CR-V هستند.

هندلینگ و عملکرد هوندا CR-V نیز خوب گزارش میشود که سواری مطلوبی را ارائه میدهد. در نهایت باید گفت هوندا CR-V علاوه بر ظاهر و امکانات به خاطر مصرف سوخت مناسب ، میزان آلایندگی و تجهیزات ایمنی که دارد عنوان بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا را داراست.

از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم کاملا عالی است و با توجه به طراحی عالی شاسی پیشرفته اش به شما آرامش یک خودروی لوکس، هیجان یک خودروی اسپرت و خوش دستی یک خودروی جمع و جور را میدهد. قیمت هوندا crv در قیاس با رقبا و امکانات آن مطلوب قلمداد میشود.


نیسان ایکس تریل

در سوی مقابل این خودرو، هموطنش نیسان ایکس تریل قرار دارد. مشخصه اصلی این خودرو که سازنده نیز بر آن تاکید داشته خانوادگی بودن آن است.

نمای خارجی خودرو خوب و طراحی دماغه رو به پایین آن عالی ارزیابی میگردد که این موضوع را باید در رویه طراحی جدید نیسان در نسل جدید محصولاتش جستجو کرد. استفاده از رنگ کروم در دستگیره ها، دور پنجره ها سپر و ... یک تم خوب به آن داده است.

در سوی دیگر و در نمای داخلی میزان فضا و کیفیت ساخت مواد موارد قابل توجهی هستند و در کل یک طراحی کابین پیشرفته با اِلمان‌های طراحی ساده در آن مشهود است. فضای کابین کاملا نیازهای یک خانواده را پوشش میدهد و ضمن گسترده و راحت بودن، صندلی ها نرم و راحت هستند.



زیر کاپوت نیسان ایکس تریل یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر قرار دارد که با اتصال به یک جعبه دنده CVT شیفترونیک وظیفه تولید و انتقال نیرو به چرخها را بر عهده دارد. عملکرد مجموعه محرکه خودرو سریع، هماهنگ و دقیق است. انتقال نیرو به چرخها میتواند بصورت چهار چرخ همزمان باشد که این موضوع با دگمه ای که برای آن تعبیه شده قابل انجام است.

سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل هوشمند، آینه های برقی جمع شوند با گرمکن، حسگر باران، سیستم تهویه خودکار هوا، کروز کنترل، تنظیم برقی و گرم کن صندلی های جلو، کلید استارت، سیستم DRL چراغ های جلو به همراه شیشه شور، سیستم کنترل خودرو در شیب، نمایشگر هفت اینچی مجهز به AUX و USB، سنسور عقب، نمایشگر دید 360 درجه، ترمز دستی برقی و تنظیم زاویه نور چراغ های جلو در پیچ ها بخشی از امکانات و آپشن های این خودرو هستند.


از نظر ایمنی نیسان ایکس تریل از سیستم های متعددی از قبیل 6 کیسه هوا، سیستم ترمز اضطراری هوشمند یا به طور دقیق‌تر، سیستم ترمز اضطراری خودمختار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار ترافیک عقب و همچنین سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم‌های ایمنی عملکردی همچون سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ‌ها، سیستم کنترل کشش و... برخوردار است و دارای ۵ ستاره از موسسه استاندارد ایمنی خودروی اروپا EuroNCAP میباشد.

این خودرو با تکیه بر دانش طراحی و تولید نیسان خودرو سواری و هندلینگ مطلوبی دارد و پایداری آن قابل توجه است. طراحی داخلی و خارجی آن خوب و در حد خودروهای بروز بوده و ویژگی هایی نظیر فضای داخلی مناسب، محرکه قدرتمند و هماهنگ، امکانات رفاهی بالا ارزش خرید مناسبی به خودرو داده و امنیت و آرامش شما در طول مسافرت را تضمین میکند.

در مقایسه این خودرو با هوندا باید کمی تامل کرد، قیمت نیسان ایکس تریل در مرز 300 میلیون تومان گزارش میشود که بسیار نزدیک به هونداست. بسیاری از مشخصات فنی دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر است، طراحی هر دو خودرو نوآورانه و با رعایت همه نکات ظریف بوده و نمیتوان برتری نسبت به هیچ یک قائل بود. هر چند در بخش امکانات وزنه به سوی نیسان سنگین تر است. اما استهلاک هوندا بسیار کم و پشتیبانی و خدمات پس از فروش این خودرو در ایران بسیار مطلوب است که از این نظر آن را در موقعیت بهتری قرار میدهد. این موضع در ارزش خرید خودرو و بازار آن نیز موثر است لذا باید هوندا را گزینه مطلوب تری دانست. هر چند تصمیم گیری در این مورد کار آسانی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها