اگر به فکر پرکردن اوقات فراغت با پرواز هستید

پروازهای تفریحی در تابستان

نام تابستان در ایران با خاطرات دوران مدرسه و تعطیلات گره خورده است. خاطرات شیرینی که از کلاس‌های آمادگی درسی، ورزشی و تفریحی به همراه داریم. با سپری کردن دوران درس و مدرسه، شاید بجز رفتن به استخر و آبتنی کردن، دیگر چنین حال و هوایی برایمان نمانده باشد. اما با کمی جست‌وجو می‌توانید مراکز متعددی برای پرکردن مفید اوقات فراغتتان پیدا کنید.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۹
پروازهای تفریحی در تابستان

برای نوشتن این یادداشت، بیشتر از مطالب قبل در صفحات مجازی گشتم. چیزی که در ذهنم بود، معرفی مراکز هوانوردی خصوصی برای پروازهای تفریحی با هواپیماهای فوق سبک بود. ولی با کمی جستوجو به عناوین بیشتری دسترسی پیدا کردم که حتی برای خودم نیز جالب بود! بگذارید ابتدا با همان هواپیماهای فوق سبک آغاز کنم.

افراد زیادی را میشناسیم که علاقه فراوانی به پرواز و خلبانی داشته یا دارند. شاید شما هم یکی از آنها باشید. تا چند سال پیش امکان فراگیری پرواز با هواپیما فقط برای افرادی فراهم بود که تمام مراحل علمی، آموزشی و پزشکی را با موفقیت گذرانده و بعد از اتمام دوره آموزش خلبانی خود، آماده پیوستن به شرکتهای هواپیمایی میشدند تا به عنوان خلبان در خطوط پرواز مسافربری یا دیگر خدمات هوایی مشغول بهکار شوند.

پس از اینکه مجوز ورود و پرواز هواپیماهای فوق سبک شخصی به کشور صادر شد، بسیاری از علاقهمندان و سرمایهگذاران وارد این عرصه جدید شده و انواع هواپیماهای فوق سبک را تحت مجوزهای آموزشی یا به منظور پروازهای شخصی در آسمان ایران به پرواز درآوردند. آموزشگاههای پروازی که از این نوع هواپیماها استفاده میکردند، با تبلیغات گسترده و جذب دانشجوی آزاد، شروع به آموزش پرواز به اقشار مختلف جامعه کردند. لازم به یادآوری است که پرواز با هواپیماهای فوق سبک جزو مراحل خلبانی ایرلاینها محسوب نمیشود، ولی آموزشهای لازم برای پرواز با این وسایل پرنده نیز تفاوت چندانی با هواپیماهای سبک آموزشی ندارد. برای پرواز با این هواپیماها نیاز به گذراندن کلاسهای طولانی و دشوار ندارید؛ تنها با حضور کوتاهمدت در کلاس میتوانید تجربه پرواز با هواپیما را بهدست آورید. تابستان و تعطیلات میتواند فصل خوبی برای رسیدن به آرزوهای کودکی باشد. با کمی جستوجو به نامهای زیادی از وبگاههای پروازی پاراگلایدر و پاراموتور برخوردم. وبگاههایی که با مشخصات فنی متفاوت در سراسر کشور از اطراف تهران تا چالوس در شمال و بندرعباس در جنوب گسترده شدهاند. این مراکز تجربه واقعی پرواز را به مشتریان خود عرضه میکنند. حتی برای خلبانان ایرلاین نیز پرواز با چنین وسایل پرندهای میتواند جذاب باشد. پاراگلایدرها با تأمین نیروی برا از طریق یک چتر که با نخهای مقاوم به یک صندلی وصل شدهاند، به پرواز در میآیند. خلبان با کشیدن هر یک از نخها میتواند جهت پرواز چتر خود را عوض کند.

خلبان محمدتقی امیرسام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها