مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق و وام بازنشستگان از مرداد

براساس قانون تامین اجتماعی، هنگام نقل و انتقال عین یا منافع مؤسسات و کارگاه‌های مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال به صورت قطعی، شرطی، رهنی، صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال به طور رسمی یا غیررسمی انجام بگیرد، انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان تامین اجتماعی را مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال دهنده مطالبه کند.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۳۱

دریافت گواهی عدم بدهی از تامین اجتماعی چه زمانی الزامی است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در ماده ٣٧ قانون تأمین اجتماعی تصریح شده است، دفاتر اسناد رسمی مکلفند در موقع تنظیم سند از سازمان تأمین اجتماعی راجع به بدهی واگذارکننده استعلام کنند و در صورتی که سازمان ظرف ١٥ روز از تاریخ ورود برگ استعلام به دفتر سازمان پاسخی به دفترخانه ندهد، دفترخانه معامله را بدون مفاصاحساب ثبت خواهد کرد.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل کلیک کنید.

درصورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال دهنده و گیرنده برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

لذا مالکین کارگاه‌ها که اقدام به واگذاری و یا اجاره ملک خود می‌کنند مکلفند در هنگام تسویه حساب با مستاجر قبلی و یا تمدید قرارداد با وی، نسبت به اخذ مفاصا حساب بیمه‌ای از اجاره‌دار بابت مدت اجاره اقدام کنند در غیر این صورت با توجه به قسمت پایانی ماده قانونی یاد شده در مقابل بدهی کارگاه دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها