طرح تعطیلات زمستانی چند وقتی است که در بین مجلسیان و دولتمردان دست به دست و زمزمه می‌شود؛ طرحی که آموزش و پرورش شاید بیش و پیش از همه پیگیر اجرایی شدنش بود و هست. اخیرا اما مسئولان و استانداران استان‌های جنوبی هم چشم به این تعطیلات دوخته‌اند و اجرای آن را عاملی برای رونق گردشگری استان‌هایشان در زمستان و افزایش درامدهای اقتصادی مردمانشان می‌دانند و معتقدند وجود تعطیلات زمستانی در کنار هوای معتدل جنوبی، خیل گردشگران را به این استان‌ها گسیل خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۵۰

خوزستان از جمله این استانهاست که استاندارش مثل سایر مسئولان به معجزه درآمدزایی گردشگری و میراث فرهنگی اعتقاد دارد و در عین حال اذعان میکند که با وجود قابلیتها و پتانسیلهای استان اعم از بنادر، صنایع و ذخایر عظیم نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی، کشاورزی و آبهای شیرین و روان، به مقوله گردشگری در استان کمتر توجه شده است.

وجود سه اثر ثبت جهانی شوش و سازههای آبی شوشتر و چغازنبیل در خوزستان شاید مهمترین عامل ایجاد توسعه پایدار گردشگری در این استان باشد که البته بهدرستی به مردم داخل و خارج از کشور معرفی نشده است. علاوه بر این، وجود آثار میراثی با فاصله زمانی اندک در مقاصد گردشگری استان، یادمانهای دفاع مقدس، آداب و رسوم، تنوع اقلیمهای مختلف، اقوام، موقعیت جغرافیایی و جاذبههای طبیعی فراوان و انسانساز در استان این ظرفیت را ایجاد میکند که تقاضا برای سفر به خوزستان بیش از پیش باشد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان اما، هم از ظرفیتهای گردشگری استانش باخبر است و هم از غفلتها و کمبودها برای همین هم میگوید که با استانداران استانهای جنوبی کشور برای ارائه طرح تعطیلات زمستانی به دولت هماهنگ شده و مذاکراتی هم داشتهاند تا تعطیلات زمستانی مدارس را ایجاد کند تا بهواسطه آن در اواسط دی و بهمن هرسال، یک تعطیلات زمستانی برای مدارس فراهم شود که موجب افزایش چرخش ثروت در جنوب کشور خواهد شد و سیل مسافران به سمت هوای معتدل جنوبی گسیل میشود که در ایجاد ظرفیت جدید برای خوزستان نقش مؤثری دارد.

بیشک خواستههای مسئولان استانهای جنوبی درصورتی محقق خواهد شد که بستر مناسبی هم برای حضور بخش خصوصی و سرمایهگذاری آنها در این استانها فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها