آشنایی با بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 (4)

کریم و رویای گلزنی در جام جهانی (اینفوگرافیک عملکرد ملی و باشگاهی)

کریم انصاری فرد هم می توانست مثل علیرضا جهانبخش ملی پوش دیگری از ایران باشد که عنوان آقای گلی یک لیگ معتبر اروپایی را به دست می آورد اما چنین نشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۳۶
کریم و رویای گلزنی در جام جهانی (اینفوگرافیک عملکرد ملی و باشگاهی)

به گزارش جام جم آنلاین ، کریم در المپیاکوس به یک گلزن درجه یک تبدیل شد هر چند او در فصل 2018-2017 به دلیل برخی اتفاقات در لیگ یونان و البته باشگاه المپیاکوس نوساناتی داشت. تغییر سرمربی و اتخاذ تصمیم غیر منطقی باشگاه برای استفاده از بازیکنان ذخیره عواملی بودند که دست کریم انصاری فرد را از رسیدن به آقای گلی کوتاه کرد.

به هر حال کریم انصاری فرد یکی ازمهم ترین بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه است.

* او کشف بزرگ علی دایی است، هر چند انصاری فرد مدیون دایی است اما در مقطعی با او اختلاف پیدا کرد، یعنی همان زمانی که دایی به عنوان سرمربی وقت پرسپولیس از بازگرداندن وی به پرسپولیس خودداری کرد.

*انصاری فرد نخستین گل ملی خود را برابر تیم ملی فوتبال ایسلند به ثمر رساند.

*قرار بود در 18 سالگی به فوتبال اروپا ترانسفر شود اما به دلیل مشکلاتی همانند سربازی مقدور نشد.

* در سال 91 با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست. او در آن زمان هنوز پدیده فوتبال ایران محسوب می‌شد. البته کریم تا پایان قراردادش در این تیم باقی نماند.

*کریم انصاری‌فرد در ۲۳ تیر ۱۳۹۲ به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. دوره حضور او در این تیم فقط یک فصل بود.

* او در سال 2014 به تیم اوساسونای اسپانیا پیوست، تیمی که دیگر در سطح یک فوتبال اسپانیا نبود. در این تیم قبلا جواد نکونام و مسعود شجاعی بازی می کردند. انصاری فرد که پیراهن شماره 12 این تیم را بر تن کرد عملکرد موفقیت آمیزی در این تیم نداشت و خیلی زود به کار خود در این تیم پایان داد.

*در تابستان سال ۲۰۱۵ او با باشگاه فوتبال پانیونیوس در سوپر لیگ یونان به توافق رسید. ۴۴ بازی رسمی و ۱۴ گل حاصل کار او در این تیم بود.

*کریم انصاری‌فرد با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و به مدت ۳ فصل و نیم به تیم فوتبال المپیاکوس یونان پیوست. وی در فصل جاری با زدن 17 گل بهترین گلزن المپیاکوس در سوپر لیگ فوتبال یونان لقب گرفت.

* در فصل اخیر شایعه ازدواج او با یک دختر میلیونر یونانی نامش را بارها بر سر زبان ها انداخت.

* از سوی یک سایت روسی به عنوان یکی از 10 بازیکن خوش قیافه جام جهانی 2018 لقب گرفت.

***

کریم انصاری فرد به دلیل گلزنی های پی در پی در فصل اخیر سوپرلیگ یونان حالا یکی از ستاره های ماست. اما سوال های مهمی درباره او وجود دارد.

او در جام جهانی به صورت ثابت به میدان می‌رود؟

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کریم انصاری فرد در جام جهانی 2018 فیکس تیم ملی باشد. از همین اکنون شنیده می شود رضا قوچان نژاد که در جام جهانی گذشته تک گل ایران را به ثمر رساند نیمکت نشین است و کریم به صورت ثابت در میدان. انصاری فرد در فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی در سوپرلیگ یونان داشت و بدشانسی باعث شد تا آقای گلی از دستش برود.

او می‌تواند در جام جهانی گل بزند؟

کریم دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. عدم گلزنی از سوی بازیکنی مثل او که یک بار پیش از این در جام جهانی به میدان رفته و علاوه بر آن عملکرد درخشانی هم در فصل اخیر از خود بر جای گذاشته قابل قبول نیست.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها