دبیر شورای عالی امنیت ملی هم اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور را به قدس شریف محکوم کرد و گفت: ترامپ به نماد هرج و مرج گرایی در عرصه جهانی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۹
ترامپ به نماد هرج و مرج گرایی در جهان تبدیل شده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف با تقبیح و محکومیت شدید این اقدام غیرقانونی و مغایر حقوق مردم فلسطین گفت: ترامپ با خطاهای راهبردی که در حمایت از تروریسم، نقض برجام و قوانین و پیمانهای بینالمللی و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین مرتکب شده به نماد هرج و مرج گرایی وخشونت افزایی در عرصه جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان این که انتقال پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی به قدس شریف، ضمن تقویت اراده جهان اسلام برای دفاع از آرمان فلسطین، نتیجهای معکوس برای طراحان این توطئه به همراه خواهدداشت، تصریح کرد: اولین پیامد این اقدام فاجعه بار، انسجام بیشتر و وحدت مسلمانان عالم برای دفاع از مقدسات خود و تسریع در روند اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است. دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: باتوجه به تبعات امنیتی و سیاسی هرگونه تصمیم در مورد شهر قدس، مسئولیت بیثباتی و ناامنی حاصل از این گونه اقدامات نابخردانه مستقیم به عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

شمخانی با بیان این که قدس شریف، بخش لاینفک فلسطین است، خاطرنشان کرد: هر نوع تصمیمگیری در مورد آینده این سرزمین در صلاحیت ساکنان اصیل و غیر مهاجر آن بوده و هیچ کشوری نمیتواند با نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین برای این کشور اسلامی تصمیم بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها