در هفتادمین سالگرد روز نکبت؛

۲۰۵۰ شهید و زخمی در درگیری امروز غزه

امروز نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات و اعتراض گسترده است.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۶۷
۲۰۵۰ شهید و زخمی در درگیری امروز غزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، جدیدترین اخبار و رویدادهای سرزمین های اشغالی در بیست و چهار ساعت گذشته به شرح ذیل است.

حمایت انصار الله یمن جنبش فلسطین

شبکه تلویزیونی المسیره­ لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: دفتر جنبش سیاسی انصار الله یمن با صدور پیامی تاکید کرد : ما بر حمایت خود از همه گزینه های جنبش های مقاومت و ملت مقاوم فلسطین تاکید می کنیم. دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد : حوادثی که امروز در فلسطین اشغالی در جریان است نتیجه نکبت جدیدی است که با امتیاز دادن های اعراب و پادشاهان و شاهزادگان آنها صورت گرفته است.

گوترش از اوضاع غزه به شدت ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه از اوضاع غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد فردا اعتصاب عمومی برگزار می شود

شبکه بی بی سی عربی در خبری فوری گزارش داد: تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به کشته شدن تظاهرکنندگان فلسطینی، اعلام کرد فردا اعتصاب عمومی برگزار خواهد شد.

حمله نظامیان اشغالگر به دو عضو عرب کنست

نظامیان اشغالگر به احمد الطیبی و علی احمد برکه دو نماینده عرب کنست که در تظاهرات علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت داشتند، حمله کردند.

عفو بین الملل از "نقض آشکار" حقوق بشر در غزه انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، عفو بین الملل از "نقض آشکار" حقوق بشر در غزه انتقاد کرد.

اردن: افتتاح سفارت آمریکا در قدس، نقض قطعنامه های بین المللی است

وزیر مشاور در امور اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن تاکید کرد افتتاح سفارت آمریکا در قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های بین المللی مرتبط با آن به ویژه قطعنامه 478 شورای امنیت است که همگی تاکید می کنند قدس شرقی سرزمین اشغالی است و مسئله قدس باید از طریق گفت و گوی مستقیم بر اساس قطعنامه های بین المللی حل و فصل شود.
محمد المومنی گفت موضع اردن در مخالفت با تصمیم آمریکا و بی اثر دانستن آن،‌ موضعی ثابت است زیرا این یک اقدام یک جانبه و باطل است که اثر حقوقی ندارد و اردن مانند بیشتر کشورهای جهان آن را رد می کند

شهادت فرزند محمود الرنتیسی از مسئولان حماس در نوار غزه

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: احمد محمود الرنتیسی پسر محمود الرنتیسی از مسئولان جنبش حماس، امروز در تیراندازی نظامیان اشغالگر در نوار غزه شهید شد.

2050 شهید و زخمی در درگیری امروز غزه

شمار شهدا در درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در نوار غزه به ۵۰ نفر و شمار مجروحان به ۲۰۰۰ نفر رسید.

بمباران یک پایگاه مقاومت در شمال نوار غزه

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: جنگنده های اسرائیلی یک پایگاه مقاومت را در شمال نوار غزه با سه موشک هدف قرار دادند.جنگنده های ارتش اسرائیل سومین بار مواضع مقاومت در شرق جبالیا در نوار غزه را بمباران کردند.

تظاهرات فلسطینی ها در بیت لحم

فلسطینی ها امروز در بیت لحم در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس تظاهرات کردند

معاون نخست وزیر ترکیه: آمریکا در قبال قتل عام فلسطینیان توسط اسرائیل در نوار غزه مسئول است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، معاون نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد آمریکا در قبال قتل عام فلسطینیان در نوار غزه توسط اسرائیل مسئول است.وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای تاکید کرد : انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس نظامیان اسرائیلی را به کشتارهایی که امروز مرتکب شدند، تشویق کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی را به"کشتار وحشتناک" متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، تشکیلات خودگردان فلسطین اسرائیل را به"کشتار وحشتناک" متهم کرد.

فوزی برهوم: حمایت های آمریکا و سکوت کشورها

سخنگوی حماس حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی و سکوت کشورهای جهان در قبال جنایت های این رژیم را عامل کشته شدن مردم فلسطین دانست.
فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کشتار و اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل در حق تظاهرکنندگان بی دفاع تعرض به خون مردم فلسطین است و عواقب آن به طور کامل برعهده این رژیم است. اگر آمریکا با مواضع و تصمیم گیری های خود از اسرائیل حمایت نمی کرد و کشورهای منطقه و جهان در قبال جنایت هایش سکوت نمی کردند، این اتفاقات نمی افتاد.

وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن 9 خبرنگار خبر داد

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن 9 خبرنگار بر اثر اصابت گلوله های جنگی اسرائیلی خبر داد.


حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ارتش اشغالگر اسرائیل، یک برج دیده بانی گروه های مقاومت در شمال نوار غزه را گلوله باران کرد.

حمایت علمای یمن از قدس

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای تاکید کرد: از همه آزادگان جهان می خواهیم اقدامی بکنند و در برابر رژیم های فاسد و خیانتکاری که قدس شریف و فلسطین را نادیده می گیرند بایستند . این انجمن همچنین تاکید کرد : حمایت کامل خود را از همه جنبش های مقاومت که با اسرائیل مبارزه می کنند اعلام می کنیم و هر اقدامی که باعث می شود نقشه های و توطئه های دشمنان با شکست مواجه شود تبریک می گوییم.


عریقات:دولت ترامپ روند صلح را دفن کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: صائب عریقات گفت: دولت دونالد ترامپ، روند صلح را دفن کرد و به مرکز فرماندهی اشغالگران، افراط گرایی و خشونت تبدیل شد. صائب عریقات گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم سرآغاز اجرای معامله قرن است. دولت آمریکا هرگز شریکی در روند صلح نبوده است و دیگر هم نیست. همه اقدامات اخیر اسرائیل و آمریکا را رد می کنیم.

نگرانی نظامیان صهیونیست

شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عبور شماری از تظاهرکنندگان فلسطینی از مرزهای نوار غزه و ورود آنان به فلسطین اشغالی، ارتش اسرائیل را به شدت نگران کرده است.رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با فرماندهان یگان غزه تشکیل جلسه داد.
اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ژنرال گادی ایزنکوت، رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل جلسه ای با حضور فرماندهان یگان غزه به منظور ارزیابی اوضاع و بررسی ادامه فعالیت های میدانی و آماده شدن برای تحولات بعدی تشکیل داد.

درگیری های شدید در منطقه گذرگاه قلندیا

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری از درگیری های شدید در منطقه گذرگاه قلندیا شمال شهر اشغالی قدس خبر داد.

نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره قدس

شبکه بی بی سی عربی در خبری فوری گزارش داد: اتحادیه عرب روز چهارشنبه، نشست فوق العاده در خصوص قدس برگزار خواهد کرد.

سخنگوی ترزا می: انگلیس هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت خود به قدس ندارد

سخنگوی دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس امروز اعلام کرد لندن هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس ندارد.
سخنگوی ترزا می تاکید کرد انگلیس از تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت واشنتگن به قدس ناخرسند است.

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در مرز نوار غزه

یک نظامی صهیونیست در مرزهای نوار غزه مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

آتش سوزی گسترده در یک شهرک صهیونیستی نزدیک نوار غزه

رسانه های اسرائیلی از آتش سوزی گسترده در شهرک شاعر هنگیف نزدیک نوار غزه خبر دادند که به علت فرود بادبادک آتشین پرتاب شده از نوار غزه در این شهرک رخ داد.

قطر یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را محکوم کرد

دولت قطر حمله شهرک نشینان صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد و مسئولیت وارد آمدن هرگونه خسارت به حرم شریف قدسی را بر عهده تل آویو دانست.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی وزارت خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد :«بیش از هزار و 600 نفر به بهانه روزی که اسرائیلی ها آن را «روز یکپارچه کردن قدس»نامیده اند به مسجدالاقصی یورش بردند که این بزرگ ترین یورش به مسجدالاقصی ا ز زمان اشغال قدس در سال 1967 است.
جامعه جهانی، اشغالی بودن قدس شرقی و اعلام الحاق آن به قدس غربی در سال 1980 را به رسمیت نمی شناسد.

درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شمال قدس

جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر در گذرگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی درگیر شدند.

حماس بر آزادسازی قدس تاکید کرد

سخنگوی حماس بر ادامه مقاومت و آزاد سازی قدس تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین [حماس] حازم قاسم سخنگوی این جنبش امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: مبارزه ملت ما و مبارزات میدانی تعیین کننده آینده قدس خواهد بود و ملت ما تنها طرف تعیین کننده سرنوشت خود است. وی گفت: ملت فلسطین به هیچ وجه زندگی در زیر فشار محاصره نوار غزه را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. ملت ما تصمیم گرفته است این محاصره را یکبار برای همیشه در هم بشکند.

یوسف قرضاوی گفت فلسطین بدون قدس بی معناست

همزمان با سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت،‌ ­رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت جهان اسلام باید با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مخالفت کند.
یوسف القرضاوی در توییتی که در حساب شخصی خود منتشر کرد آورده است: «فلسطین بدون قدس بی معناست . مسلمانان کجا هستند؟ جهان اسلام کجاست؟ امت اسلامی که از شرق تا غرب امتداد دارد کجایند؟ »
وی خواستار مقاومت در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس شد و گفت: «این اقدام باید با مقاومت رو به رو شود. باید با آن مخالفت کنیم».

سخنگوی حماس بر ادامه مقاومت و آزاد سازی قدس تاکید کرد
حازم قاسم سخنگوی این جنبش گفت: مبارزه ملت ما و مبارزات میدانی تعیین کننده آینده قدس خواهد بود و ملت ما تنها طرف تعیین کننده سرنوشت خود است. وی گفت: ملت فلسطین به هیچ وجه زندگی در زیر فشار محاصره نوار غزه را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. ملت ما تصمیم گرفته است این محاصره را یکبار برای همیشه در هم بشکند.
وی افزود: قدس محور مسئله فلسطین است و آزادسازی آن هدف مبارزه ملت فلسطین است و تا تحقق این هدف ادامه خواهد یافت.

افزایش شمار مجروحان شهدای فلسطینی در نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار زخمی ها در تیراندازی نظامیان اشغالگر به پانصد و دوازده نفر افزایش یافت.

پایگاه اینترنتی العهد لبنان در خبری فوری به نقل از هلال احمر فلسطین از زخمی شدن صد و چهل و هفت فلسطینی تا به این لحظه در غزه خبر داد. وزارت بهداشت فلسطین از شهادت هفت فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر از تظاهرکنندگان در تیراندازی نظامیان اشغالگر در شرق نوار غزه خبر داد.

نقش آمریکا در خاورمیانه از بین رفته است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت آمریکا با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس، نقش میانجیگری را در خاورمیانه از دست داده است.

ابراز نگرانی کرملین درباره پیامدهای انتقال سفارت آمریکا به قدس

کرملین در پاسخ به این سوال که آیا سفارت جدید آمریکا در قدس می تواند به افزایش تنش های منطقه ای منجر شود یا خیر، اعلام کرد چنین نگرانی هایی دارد.


آغاز درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در غزه

شبکه تلویزیونی المنار با پخش تصاویری از غزه از ناآرامی و آغاز درگیری های شدید میان تظاهرکنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در نوار مرزی غزه خبر داد.
برخی منابع امنیتی اعلام کردند در این درگیری ها تاکنون چند نفر زخمی شده اند.شمار زخمی های فلسطینی در نوار غزه به سی نفر افزایش یافته است. ارتش رژیم اشغالگر منطقه مرزی با نوار غزه را منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

زخمی شدن 5 سرباز صهیونیست در شمال غزه

پایگاه اینترنتی العهد لبنان از زخمی شدن پنج سرباز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی بر اثر واژگون شدن خودروی نظامی در شرق بیت حانون در شمال غزه خبر داد.

پخش صدای الله اکبر از مساجد غزه

پایگاه اینترنتی العهد لبنان در خبری فوری از پخش شدن صدای الله اکبر از مساجد غزه به منظور آماده شدن برای آغاز راهپیمایی های بزرگ بازگشت خبر داد.

پایگاه اینترنتی العهد لبنان از تیراندازی شدید به سمت تظاهرکنندگان در مرزهای شرقی بیت حانون در شمال غزه خبر داد.

اعتصاب عمومی در نوار غزه در هفتادمین سالگرد نکبت

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد:در هفتادمین سالروز نکبت(تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی) و همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، فلسطینی ها در نوار غزه دست به اعتصاب عمومی زدند.

جوانان فلسطینی هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را در غزه سرنگون کردند

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: جوانان فلسطینی در مرز نوار غزه، هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی را که مواد آتش زا بر روی چادرهای تظاهرکنندگان فلسطینی در این منطقه می ریخت، سرنگون کردند.

جهاد اسلامی فلسطین خواستار مشارکت گسترده مردمی در راهپیمایی غزه شد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه ای مشارکت گسترده مردمی در راهپیمایی های بازگشت را خواستار شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان، "جهاد اسلامی" خواستار حضور گسترده فلسطینیان در راهپیمایی های حق بازگشت و شکست محاصره غزه، بسیج عمومی و حرکت به سمت همه نقاط تماس و کانون های صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شد.
جهاد اسلامی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: "راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره غزه نه تنها تا چهاردهم می ادامه خواهد یافت بلکه این روز سرآغاز مرحله دوم است مرحله ای که در آن پیام ملت فلسطین مقاومت و پایداری، پایبندی به حق فلسطینیان و دفاع از آن و اجازه ندادن به هر طرفی است که در حال توطئه علیه این حق و نابود کردن آن است".

یورش 13 شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

پایگاه الرساله للاعلام در صفحه شخصی خود در توییتر در خبری فوری از گشوده شدن باب المغاربه و یورش سیزده شهرک نشین صهیونیست به صحن مسجدالاقصی خبر داد.

در حالی که رژیم صهیونیستی شمار نظامیان خود را در کرانه باختری و نوار غزه افزایش داده است بیمارستانهای غزه نیزخود را آماده پذیرش زخمیان احتمالی کرده اند.
شبکه خبری فرانس بیست و چهار گزارش داد:­ مقامات اسرائیلی شمار نظامیان این رژیم را در نزدیک کرانه باختری و نوار غزه افزایش داده اند.آنها انتظار دارند دهها هزار فلسطینی امروز در مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس تظاهرات کنند.

ضرب و جرح نوجوان فلسطینی در مسجد الاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی به ضرب و جرح یک نوجوان فلسطینی در کنار مسجد قبه الصخره در داخل مسجد الاقصی اقدام کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، همزمان با یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی، نظامیان اشغالگر یک نوجوان فلسطینی را در کنار مسجد قبه الصخره در داخل مسجد الاقصی ضرب و جرح کردند.
تصاویر منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد نظامیان اشغالگر چگونه این نوجوان فلسطینی را بر روی پله های مسجد الاقصی می کشانند و سپس او را بازداشت می کنند.

ایجاد باتلاق نزدیک مرزهای غزه برای ممانعت از پیشروی معترضان فلسطینی

خبرگزاری العهد لبنان در خبری فوری گزارش داد خودروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی مقادیر زیادی آب به مناطق نزدیک موانع مرزی در شرق غزه پمپاژ کردند تا مانع جلو آمدن فلسطینیان شوند.

تاریخ اقدامات ناعادلانه علیه فلسطینی ها را می بخشد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد تاریخ اقدامات ناعادلانه علیه مردم فلسطین را عفو نخواهد کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس دوره ای سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه در واکنش به موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اعلام کرد آمریکا با این اقدام نشان داد که ترجیح می دهد به مواضع خود در جهت بی توجهی به خواست جامعه بین المللی و واقعیت های تاریخی و اجتماعی ادامه دهد.
رئیس جمهور ترکیه گفت: « آمریکا با این گام که مغایر با حق و عدالت است، همه تصمیمات سازمان ملل را نقض کرده و به اعتبار خود در جامعه بین المللی لطمه زده است.
وی تاکید کرد، آمریکا جایگاه خود را به عنوان میانجیگر در روند حل اختلاف از دست داده است.
اردوغان افزود: آمریکا با انتقال سفارت خود به قدس، طرف فلسطینی را که بارها عزم خود را به دستیابی به صلح نشان داده، مجازات می کند.

مقام آمریکایی:واکنش فلسطینی ها خوب نبود

به رغم تداوم اعتراضات فلسطینیان به اقدام روز دوشنبه آمریکا در گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ادعا کرد هنوز برای برقراری صلح در منطقه امیدواری وجود دارد.
دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در مصاحبه با فاکس نیوز با اشاره به موج اعتراضات فلسطینیان اعلام کرد واکنش آنها خوب نبوده است. ولی وضعیت روحی آنان با گذشت زمان تغییر خواهد کرد زیرا آنها در خواهند یافت که آمریکا دست خود را برای برقراری صلح دراز کرده است و لازم است مردم توجه خود را به مسائل مهم تر مانند کیفیت زندگی، دسترسی به زیرساخت های بهتر، تامین امنیت بیشتر و بهره مندی از بیمارستان ها و خدمات درمانی مطلوب تر معطوف سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها