10 فدراسیون در تلاش هستند تا ورزشکاران خود را به بازی‌های آسیایی 2018 اعزام کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۴۶
370 نفر تعداد ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی روزهای 18 آگوست تا 2 سپتامبر به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ برگزار خواهد شد.

در حالی که پیش از این برخی رسانه‌ها لیستی از کاروان ایران در بازی‌های آسیایی منتشر کرده بودند، اعلام شد این لیست اولیه بوده و تغییراتی ایجاد خواهد شد. ستاد عالی بازی‌های آسیایی به فدراسیون‌ها تا 20 خرداد فرصت داده و قرار است تا آخر خرداد لیست نهایی اعلام شود.

بنابراین 10 فدراسیون از جمله تیراندازی با کمان در ریکرو، بوکس، شمشمیربازی بانوان، سامبو و قایقرانی با توجه به مسابقاتی که در آسیا و رقابت‌های جهانی پیش رو دارند، در تلاش هستند تا ورزشکاران خود را به لیست کاروان ایران اضافه کنند.

فدراسیون تیراندازی با کمان به لیست یک نفره خود در ریکرو بانوان اعتراض داشت که ستاد بازی‌ها اعلام کرد با توجه به نتایج ورزشکاران این رشته در مسابقات جهانی ترکیه، احتمال تغییرات وجود دارد.

همچنین به رشته بوکس نیز از سوی کمیته ملی المپیک سه سهمیه تعلق گرفته بود که نسبت به این تعداد اعتراض داشت که با توجه به مسابقات اخیر قرار است در این زمینه نیز بازنگری دوباره شود.

در شمشیربازی بانوان نیز ظاهرا فدراسیون شمشیربازی خواستار سهمیه بیشتر شده بود که در این رابطه نیز تصمیم گیری دوباره خواهد شد.

حتی رشته دوچرخه سواری هم خواستار افزایش سهمیه خود است که هنوز درخواست آنها پذیرفته نشده.

احتمال حذف در برخی از رشته‌ها نیز وجود دارد. مسابقات مختلف پیش روی 10 فدراسیون برای اعزام به بازی‌های آسیایی تعیین‌کننده خواهد بود.

پیش‌بینی ستاد عالی بازی‌های آسیایی این است که نزدیک به 370 ورزشکار (احتمالا 265 مرد و احتمالا 110 ورزشکار زن) را به مسابقات اعزام کند. (احتمال تغییرات در تعداد نفرات وجود دارد)

برخی رشته‌ها از جمله سنگ‌نوردی، پنجاک سیلات، اسکواش، پاراگلایدر، سامبو و سه‌گانه نخستین حضور خود را تجربه می‌کنند.

بیش از 10 هزار ورزشکار از 45 کشور در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. در صورتی که کاروان 370 نفره ایران برای بازی‌های آسیایی تایید شود، بزرگترین کاروان ایران در این بازی‌ها بعد از انقلاب خواهد بود.

ستاد عالی بازی‌های آسیایی همچنین پاداش‌هایی را برای مدال‌آوران در نظر گرفته است اما کمیته هنوز پاداش پای سکو را اعلام نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها