در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

خاطره جالب یک نماینده مجلس از آموزگاری بنام سنبل

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

اولین آموزش بشر کجا شکل گرفت؟/ 3رکن اصلی در خلقت انسان

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با نگاهی به سیره استاد شهید مطهری بر پایه 3 اصل قرآنی به تبین مقام معلم و نقش آمورش در جامعه پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۰
اولین آموزش بشر کجا شکل گرفت؟/ 3رکن اصلی در خلقت انسان

سید رضا اکرمی در گفت وگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه درباره مقام معلم حداقل می توان در 3حوزه اصلی صحبت کرد، گفت: اول ایکنه دعوت انبیا از جانب خدا تعلیم و تربیت و تهذیب نفس بوده و همه اولیای الله تلاش کردند انسان را به درجه بالایی از آگاهی و دانش برساند. بعلاوه اول بار خدای متعال در تعلیم بشر پیش قدم بود در جایی که در قرآن به آدم فرمود؛ «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا و خدا همه اسماء را به آدم یاد داد»(آیه 31 سوره بقره) و یا حضرت جبرییل را برای تعلیم پیامبر اکرم فرستاد.

وی در تبیین جایگاه معلم و آموزش انسان افزود: فلسفه خلقت انسان در جهان دانی، جهان داری و جهان آرایی خلاصه می شود، به این معنی که خدای متعال از ما می خواهد جهان را بدرستی تحویل بگیریم و بطور شایسته ای از آن امانت داری کنیم و آن را به عمران و آبادانی آراسته گردانیم. بنابراین این امور به جز با تعلیم و تربیت و تزکیه روح و روان میسر نمی شود.

روحانی حوزه فرهنگ از استاد مطهری بعنوان فردی کوشا در تعلیم و تربیت بشر امروزی با آموزه های اصیل اسلامی یاد کرد و تصریح نمود: او هم در حوزه و هم در دانشگاه تهران می کوشید با تربیت اسلامی و تهذیب دانشجویان را به سطح بالایی از آگاهی و علم برساند و روشش تنها در کلام محاوره ای خلاصه نمی شد و در مقام عمل و قلمش همواره می کوشید آن را در جامعه نهادینه کند و چنین عظمی در کردار او نیز نمایان بود.

اکرمی استاد شهید مطهری را بی بدیل در حوزه فرهنگ و آموزش دانست و خاطر نشان کرد: این روحانی برجسته همیشه قلم خود را در خدمت ترقی بشریت قرار داد و سعی کرد با بیان و عملکردش انسانی مهذب و منظم را تحویل جامعه دهد به گونه ای که تا پای جان روی هدف والای خود ایستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها