کلوزاپ

دفاع حاتمی‌کیا از شهدای افغانستانی مدافع حرم

ابراهیم حاتمی‌کیا پس از فراز و فرودهای بین سینمای دفاع مقدس و اجتماعی از جشنواره سی و دوم دوباره به مسیر اصلی فیلمسازی‌اش بازگشته و پس از ساخت «چ» و «بادیگارد» این‌بار سراغ «به وقت شام» آمده است.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷۴

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته ابراهیم حاتمیکیا در سینما مهتاب و بهمن قزوین اکران شد. در ویژه برنامه اکران فیلم «به وقت شام» خانواده شهیدان مدافع حرم شهید «حمید سیاهکالی مرادی» و شهید «روحا... رحیمی» از تیپ فاطمیون از این فیلمساز تقدیر کردند.

حاتمیکیا با ابراز خوشحالی از حضورش در قزوین و اینکه قبلا در هیچکدام از سینماهای این شهر فیلمی را تماشا نکرده بود، خطاب به تماشاگران خود گفت: امیدوارم فیلم را بپسندید و اگر از آن راضی بودید تماشایش را به دیگران نیز توصیه کنید.

من فارغ از محتوای فیلم یک فیلمسازم و میتوانم با تصویر حرف بزنم. «به وقت شام» به لحاظ تکنیکی حاصل تجربه 19 فیلمی است که نزدیک به 40 سال برای ساخت آنها وقت گذاشتهام.

این کارگردان خاطرنشان کرد: تنوع تصویری و تکنیکی فیلم گاه به علت دیده شدن محتوای آن نادیده گرفته میشود، با این حال من ادعا میکنم با تماشای این فیلم مخاطب غرق در سینما میشود.

حاتمیکیا در ادامه گفت: مطلب بعدی این است که من به عنوان ابراهیم حاتمیکیا با چنین تکنیکی چه حرفی برای گفتن دارم؛ که حاصل همه حرفهای من «به وقت شام» میشود.

او با تقدیر از شهدای تیپ فاطمیون اظهار کرد: خانواده معظم شهدا که در این محفل تشریف دارند بدانند که من انگیزه اصلی خود را برای ساخت فیلم از این شهدا گرفتهام، شهدایی از تیپ فاطمیون که حماسههای بسیاری از آنها دیده شده است. اتفاقات عجیبی که امیدوارم عمر داشته باشم تا بتوانم از آن حرف بزنم.

این بچههای مظلوم در شرایطی که مدافع و پشتوانهای نداشتند به خاطر غیرتی که دارند میروند در یک کشور دیگر و اینگونه برای دفاع از حریم اهلبیت به شهادت میرسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها