سال گذشته نمایندگان بیش از 83 کشور با حضور در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، به میزبانی ایران با یکدیگر در بخش‌های حفظ و قرائت به رقابت پرداختند؛ رقابتی که در طول آن، نماینده‌های کشورمان در بخش‌های اصلی مقام اول را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۳۸

برترینهای بخش قرائت

در بخش قرائت، سعید پرویزی رتبه اول را کسب کرد. این قاری متولد سال 1366و دارای مدرک کارشناسی نرمافزار کامپیوتر و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث است. کسب رتبه اول مسابقات بسیج در سال 89، رتبه اول مسابقات قرائت «مدهامتان» در سالهای 87 و 89، رتبه اول مسابقات دانشجویان کشور در سال91 و 93، از جمله رتبههای این قاری ممتاز کشوری است. او علاوه بر قرائت در زمینه ابتهال نیز شناخته شده است و سال 93 در مسابقات کشوری ابتهالخوانی رتبه اول را به دست آورد. او بهعنوان مربی قرآن در آموزش و پرورش فعالیت دارد.

در ادامه رتبههای دوم و سوم این بخش نیز به فلاح زلیف از عراق و رحمت ا... بیات از سوئد اختصاص دارد.

بازهم ایران

حفظ قرآن کریم هم بخش دیگری است که در آن گروههای مختلفی با هم رقابت میکنند. در این بخش هم موسی معتمدی از ایران رتبه اول را به خود اختصاص داد و در ادامه یاسر احمد از سوریه و عبدا... محمد آدم از سودان رتبههای دوم تا سوم را کسب کردند. رتبه اول این بخش، موسی معتمدی، آخرین عضو خانواده 12 نفره معتمدیها و متولد 1367 در قم است که اکنون در اصفهان ساکن است. معتمدی همچنین با حضور در مسابقات بینالمللی قرآن کشور روسیه موفق به کسب رتبه برتر آن مسابقات شد. در این بخش که از سال گذشته بانوان هم در آن حضور داشتند زینب محمدنژاد که تنها نماینده کشورمان بود، اول شد و به ترتیب سیلویا نارودت المنوره از اندونزی و زینب عدنان محمدحسن از عراق دوم و سوم شدند.

محمدنژاد متولد سال 1368 است که از هفت سالگی همراه سه برادر دیگرش که از وی بزرگ تر هستند شروع به حفظ قرآن کرد.او برای اولین بار در 9 سالگی در مسابقات کشوری شرکت کرد و همان سال هم رتبه اول را به دست آورد.

روشندلان قرآنی

مسابقات بینالمللی قرآن کریم مدتهاست بخشی با عنوان «روشندلان» را به فعالان قرآنی نابینا اختصاص داده است. در این بخش هم در رشته قرائت محمد بهرامی از ایران جایگاه اول را کسب کرد.

بهرامی متولد شهرستان کوهدشت استان لرستان است و تاکنون دهها عنوان برتر مسابقات حفظ و قرائت قرآن در سطوح مختلف را کسب کرده است. در ادامه رتبه دوم و سوم این بخش به احمد علی ساریکا از ترکیه و محمد عبدالشهید باقر از عراق رسید.

همچنین در رشته حفظ هم محمدارشاد مربعی از الجزایر، عبدا... محمدنژاد از ایران و محمد حسین شلال از عراق رتبههای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دانشآموزان جهان اسلام و حوزویها

«دانشآموزان جهان اسلام» عنوان بخش دیگری است که در دو رشته حفظ و قرائت شکل گرفته است. در این بخش که پنجمین دوره آن سال گذشته برگزار شد، علیرضا دانش از افغانستان، عدین شهرزاد رحمان از آمریکا و البشیر ابوبکر از نیجر در حوزه پسران و رشته حفظ رتبه آوردند. در این رشته در بخش دختران هم آتنا علی نقی از ایران، حسینه ثالث از نیجریه و سندوس سعیدمحمد صیداوی از اردن اول تا سوم شدند. در بخش قرائت هم علاوه بر ایران، کانادا و اندونزی هم رتبه کسب کردند. علاوه بر این بخش، طلاب کشورهای مختلف نیز در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل با یکدیگر رقابت کردند و در آن نمایندگانی از ایران، انگلیس، افغانستان و نیجریه انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها