سیروس مقدم، کارگردان پایتخت درباره استفاده از شوخی‌های مختلف مثل افتادن پوکه فشنگ در لباس بابا پنجعلی به مهر گفته است: این صحنه همه‌اش طنز است. اگر ما در سریال شوخی نگذاریم به ما گفته می‌شود همه کار جدی شده است. اگر ما به این سمت حرکت کنیم می‌گویند «پایتخت» سریالی کمدی است، پس خنده‌اش کو و اگر به سمت دیگری سوق پیدا کنیم، می‌گویند این صحنه‌ها ما را عصبی می‌کند. مثلا بعضی نسبت به قسمت‌های آخر می‌گفتند که استرس داشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۷۶

وی در ادامه گفته است: ما هم سعی میکنیم تعادل را رعایت کنیم. به هر حال وقتی قرار است درباره یک بحران صحبت کنید شوخی باید به قاعده باشد و اگر زیادی وارد فضای شوخی شوید جدیت و حساسیت آن بحران را از دست دادهاید.

شبکه مازندران تماشا میکردیم

محسن تنابنده در برنامه حالا خورشید درباره ترس از باقی ماندن در شخصیت نقی معمولی گفت که چه بخواهد چه نخواهد معمولا این ارجاع داده میشود اما در فیلمها و مجموعههای دیگری که در آن حضور داشته هیچگاه چنین اتفاقی برای او نیفتاده است.

نکته جالبی که او در این برنامه اشاره کرد درباره وقتی بود که فکر ساخت پایتخت در ذهن او شکل گرفت او در آن زمان اصلا به مازندران برای تعریف روایتش فکر نمیکرده، اما اهمیت نوع موزیک و همچنین شناخت او از این منطقه باعث شده آنجا انتخاب شود. او همچنین گفته در بازیگران اصلی
به هیچ عنوان مازندرانی نداشتیم و برای آشنایی با آداب و رسوم و لهجه این مکان دائم گروه دور هم جمع شده و شبکه مازندران را تماشا میکردند.

هزارپا روی پای بهتاش

در ویژهبرنامه مبعث بهرام افشاری، بازیگر نقش بهتاش درباره نحوه حضورش در این سریال گفته برای ایفای نقش در یک اثر جایزه بازیگری گرفته و با پول آن موتوری خریده و در فکر پیشرفت و اتفاقهای بعدی بوده که یک روز موبایلش زنگ میخورد و از آن سوی خط احمد مهرانفر که بازیاش را در تئاتر دیده او را به دفتر سیروس مقدم دعوت میکند. آنجا مقدم از او پرسیده که گویش مازندرانی را بلد است که افشاری پاسخ داده نه اما یاد میگیرد. او سختترین موقعیتش در پایتخت را جایی عنوان کرد که حین بازی جلوی دوربین بوده که به یکباره متوجه شده چیزی روی پایش راه میرود و وقتی خوب دقت کرده دیده هزارپایی بسیار بزرگ روی پایش است که همین باعث وحشت بسیار او شده است.

اثرات دیدن یک سریال خوب

امرا... احمدجو، کارگردان مجموعه روزی روزگاری در روزی که موضوع برنامه جهان آرا ویژگیهای این اثر بود گفت اعتقاد دارد در همین روزگار مدرن با وجود تغییر ظاهر شرایط هنوز فرهنگ دیرین ایرانی و تمایل به آن در میان مردم وجود دارد و این را میشود در رفتارهای عمومی فهمید. وی اشاره کرد که انتقال رفتار درست فقط از طریق اثر باکیفیت و مناسب امکانپذیر است. او همچنین عنوان کرد بخشی از آنچه در« روزی روزگاری» دیده شد نمونهای از فرهنگ مکانی بوده که در آنجا بزرگ شده و درباره میزان تاثیرات این مجموعه نقل قولی از محمد فیلی، بازیگرش داشت که پس از نمایش این اثر روزی برای قدردانی به طایفهای دعوت شده چرا که جوانی در آن طایفه بوده که مردم از بابت کارهایش آرامش نداشتند، اما با دیدن این مجموعه راه راست را در پیش گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها