مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تشریح وضعیت هوای کشور طی امروز، فردا و پس فردا گفت: تحلیل نقشه‌های و خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تراز میانی جو در روز جمعه(امروز)، ‌فردا و پس فردا از کشور است که پیامد آن رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعد از ظهر است.
کد خبر: ۱۱۳۲۵۹۳
ابر و باد و باران به ایران می‌آیند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، احد وظیفه در مورد پیش‌بینی وضعیت هوای کشور اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های و خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج تراز میانی جو در روز جمعه (امروز)، ‌فردا و پس فردا از کشور است که پیامد آن رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعد از ظهر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تشریح پیش‌بینی‌ها برای امروز اضافه کرد: امروز در مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب، نواحی مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی، غربی و شمال شرق کشور رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال خراسان جنوبی، غرب هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می شود.

وی با اشاره به وضعیت هوا در روز شنبه نیز گفت: در این روز بر مقدار بارش‌ها در اصفهان، ‌نیمه جنوبی استان مرکزی، جنوب همدان و شمال خوزستان افزوده می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از جنوب غرب، جنوب، غرب و به تدریج دامنه‌های جنوبی و شمالی البرزی رگبار باران، ‌رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود. همچنین در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. از طرف دیگر در بعد از ظهر شنبه در برخی مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وظیفه با اشاره به اینکه روز یکشنبه از فعالیت سامانه بارشی در کشور کاسته می‌شود افزود: در این روز در دامنه‌های البرز شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از غرب، نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور رشد ابر،‌ رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. همچنین در این روز برخی مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید وجود خواهد داشت.

وی همچنین گفت که امروز سواحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان و طی دو روز آینده سواحل خوزستان و بوشهر در خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین با تشریح وضعیت آسمان تهران گفت: امروز هوای تهران نیمه‌ابری و در بعضی ساعات همراه با رگبار باران و وزش باد است و بیشینه دمای هوای تهران در روز جاری به 21 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. روز شنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با رگبار باران، وزش باد و گاهی رعد برق خواهد بود. این وضعیت در روز یکشنبه نیز وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها