ایکر کاسیاس که بی شک یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیاست رکوردی استثنایی از خود بر جای گذاشت.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۳۶
دست نیافتنی مثل ایکر ؛ گلر افسانه ای به عدد 1000 رسید (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، پورتو دوشنبه شب در لیگ پرتغال به مصاف بلننسه رفت، با دو گل مغلوب شد و صدرنشینی را از دست داد اما اتفاق خاصی در این بازی رخ داد. ایکر کاسیاس توانست با حضور در ترکیب پورتو هزارمین بازی خود را به ثبت برساند.

دروازه بان اسپانیایی دیشب برای صد و هشتمین بار با پیراهن پورتو به میدان رفت. او پیش از این ۷۲۵ بار برای رئال مادرید بازی کرده بود و ۱۶۷ بازی ملی داشت. سن ایکر با اسپانیا توانست فاتح جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شود و قهرمانی در یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ را تجربه کند.

دروازه‌بان ۳۶ ساله توانست بیستمین بازیکن از نظر تعداد بازی‌ها شود و با تامی هاچیسون اسکاتلندی که در سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۴ بازی می‌کرد برابر شود.

او همچنین دومین بازیکن اسپانیایی است که به این رکورد می‌رسد. تنها رائول گونسالس از او بالاتر است که ۱۰۳۴ بازی انجام داده است.

کاسیاس در فهرست بازیکنانی که به رکورد ۱۰۰۰بازی رسیدند و هنوز در میادین حضور دارند، سوم است. جایگاه نخست به جانلوئیجی بوفون (۱۰۴۳) اختصاص دارد و تیمی سیمون (۱۰۱۶) دوم است. هر دو ۴۰ ساله هستند. آنها همچون کاسیاس فاصله زیادی با پتر شیلون دارند که ۱۳۷۷ بازی انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها