معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

استفاده حداکثری از ظرفیت دنیای مجازی / مدیریت مقاصد با استفاده از دنیای مجازی

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت مدیریت مقاصد در بهبود کیفیت سفر اعلام کرد نوروز امسال در تلاشیم استفاده حداکثری از فضای مجازی را برای دستیابی به این هدف داشته باشیم از این رو اپلیکیشن‌ و سامانه‌ای را تدارک دیده‌ایم که گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۷۴
استفاده حداکثری از ظرفیت دنیای مجازی / مدیریت مقاصد با استفاده از دنیای مجازی

محمد محب‌خدایی در ادامه ضمن اشاره به 15 میلیون سفر در نوروز 96 به جام جم آنلاین گفت: پیش بینی می‌کنیم نوروز 97 بین 10 تا 15 درصد رشد تقاضای سفر را داخل مرزهای کشورمان تجربه کنیم که این افزایش تاکیدی بر مدیریت بیشتر و همچنین برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تجربه سفرهای خوش و خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی است.
محب‌خدایی تاکید کرد: البته اصلی‌ترین دستاورد استفاده از فضای مجازی برای مدیریت مقاصد می‌تواند دستیابی سازمان، به اطلاعات و آمار دقیق برای مدیریت آینده مقاصد باشد که براساس آن برنامه‌ریزی‌های منطقی‌ و متناسبی برای جاذبه‌های مختلف اقصی نقاط کشورمان خواهیم داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد: دستاورد دیگر استفاده از این فضا می‌تواند نظارت دقیق و منظم به تمامی بخش‌های مربوط به سفرهای نوروزی مثل اقامت‌گاه‌ها، رستوران، مراکز تفریحی و ... خواهد بود به صورتی که نه تنها کارشناسان می‌توانند روند کار را مستقیم و بدون واسطه در 24 ساعت روز کنترل کنند، بلکه به صورت آنلاین امکان رسیدگی به شکایات و ارایه نتیجه به مخاطبان فراهم شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره پرتال جامه گردشگری ایران به خبرنگار ما گفت: این سامانه به نشانی http://visitiran.ir هم اکنون در دسترس مراجعان قرار گرفته که براساس اطلاعات اقامتی، گردشگری و خدماتی استان‌ها گردشگران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

به گفته وی نکته مهم این پرتال ارایه اطلاعات بروز شده و دقیق برای دسترسی علاقمندان به مراکز معرفی شده در آن است و امیدواریم نوروز امسال مسافران زیادی از این طریق به جاذبه‌های ناشناخته‌تر کشورمان سر زده و زمینه رونق گردشگری در آن مناطق را ایجاد کنند تا شاهد کاهش ترافیک سنگین تقاضا در برخی مقاصد سنتی نوروز کشورمان باشیم.

محب‌خدایی در ادامه افزود: البته برای نوروز 97 سامانه تلفنی 09629 به صورت 24 ساعت نیز برای ارایه خدمات به متقاضیان آمادگی کامل داشته و مسافران می‌توانند اطلاعات مورد نیازشان را از این طریق دریافت کنند، این درحالی است که علاقمندان می‌توانند از طریق تلگرام همین سامانه با نشانی https://t.me/Taci_ir اخبار مربوط به گردشگری و برخی اطلاعات ضروری دیگر را دریافت کنند. به عنوان مثال ایستگاه‌های خدمات امدادخودرویی، مراکز اقامتی و همچنین اطلاعات مربوط برگزاری جشنواره‌های از جمله این موارد است.

این مقام مسئول تصریح کرد اپلیکیشن سامانه نظارت بر خدمات سفر نیز از طریق این آدرس http://app.ichto.ir/ در دسترس مسافران است که راهنمای نصب و استفاده از آن نیز کاملا واضح ذکر شده است.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها