۱۲ هزار تماس تلفنی با آتش‌ نشانی در چهارشنبه آخر سال

سخنگوی آتش‌ نشانی تهران با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان در روز گذشته گرفته شد، گفت: شهروندان در بسیاری از تماس ها درخواست مشاوره داشتند.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۲۲
۱۲ هزار تماس تلفنی با آتش‌ نشانی در چهارشنبه آخر سال

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سید جلال ملکی درباره آمار نهایی حوادث روز گذشته (۲۲ اسفند ۹۶) اظهار کرد: از ساعت ۱۶ روز گذشته تا ساعت ۲۴ که اوج حوادث چهارشنبه آخر سال است، مجموعاً ۱۷۰ مورد آتش‌ سوزی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که آتش‌نشانان در تمام این حوادث در حداقل زمان ممکن به محل اعزام شده و نسبت به عملیات‌های لازم اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: از این تعداد تماس، ۷۲ مورد مربوط به آتش‌ سوزی‌ های ساختمان مسکونی، ۱۷ مورد حریق ساختمان‌های غیرمسکونی، ۱۱ مورد حریق وسایل نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت و ۶۸ مورد شامل سایر حریق‌ها مانند فضای سبز، ضایعات و... بود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع دو انفجار به وقوع پیوست که یک مورد آن قبل از بازه زمانی ذکر شده و در ساعت ۱۵:۳۰ بود، اما جزو آمار به حساب آمده و در مجموع در این حوادث سه نفر مصدوم شدند که دو مرد جوان و یک خانم بین مصدومان بودند.

ملکی با بیان اینکه در کل در ۲۴ ساعت چهارشنبه آخر سال حدود ۱۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌ نشانی تهران گرفته شد، گفت: از این تعداد تماس در بازه زمانی ساعت ۱۶ تا ۲۴ حدود ۴ هزار تماس داشتیم که نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد کاهش داشت و در کل شاهد وضعیت آرامی بودیم.

ملکی افزود: اصول ایمنی رفته‌ رفته توسط شهروندان رعایت و نهادینه شده و در بسیاری از تماس‌هایی که با سامانه ۱۲۵ گرفته شد، شهروندان درخواست مشاوره داشتند و این تماس‌ها مثبت بود یعنی اینکه هموطنان تماس گرفته و در رابطه با یک مسئله ایمنی ضمن اعتماد کامل به آتش‌نشانان، راهنمایی می‌گرفتند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: از رفتار بسیار خوب شهروندان و از همکاران در سازمان آتش‌نشانی و اصحاب رسانه که در راستای تامین ایمنی با آتش‌نشانی همکاری داشتند، تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها