جام‌جم در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس بررسی کرد

نمره پارلمان در آزمون استیضاح

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند به ریاست علی لاریجانی و با دستور بررسی طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی با حضور معاون اول رییس جمهور، اسحاق جهانگیری هم اکنون در صحن علنی مجلس در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۴۶
استیضاح کنندگان؛وزارت جهاد کشاورزی لابی‌گری‌ می‌کند و رشوه می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین در ابتدای این استیضاح مخالفان وزیر به بیان نظرات خود در خصوص عملکرد حجتی پرداختند،بر این مبنا علی وقفچی در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی ،استفاده از افراد بازنشسته و همچنین غیرمتخصص را از دلایلی عنوان کرد که باعث شده وزارت کشاورزی به صورت ناکارآمد اداره شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: به کارگیری افراد بازنشسته و همچنین غیرمتخصص در مسندهای وزارت کشاوری و مواردی از این دست باعث شده کشور به جای نگاه علمی به کشاورزی به صورت مدیریت سنتی و ناکارآمد اداره شود.

حسن نوروزی دیگر نماینده موافق با استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که دولت چقدر برای رشوه‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی است خسارت دهد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی لابی‌گری‌ها و رشوه‌هایی وجود دارد، دولت چقدر باید برای این رشو‌ه‌های وزارت جهاد کشاورزی خسارت دهد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز در موافقت با استیضاح وزیر یادآور شد:وزارت کشاورزی به وزارت واردات تبدیل شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: آقای حجتی وزارت کشاورزی تعطیل شده و به وزارتخانه واردات تبدیل شده است.

در ادامه محمود حجتی در صحن علنی مجلس در دفاع از خود تاکید کرد که تلاش کرده ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اساس نگاه ما این بوده که از ظرفیت‌هایی که در داخل کشور است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی در کشور است استفاده کنیم.

پس از ایراد نظرات، صدیف بدری در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی نیز گفت:واردات محصولات تراریخته امنیت غذایی کشور را نشانه رفته است و وزیر هیچ اراده‌ای برای حل مشکلات کشاورزان ندارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته سلامت و امنیت غذایی کشور را نشانه رفته، گفت: متأسفانه هیچ اراده‌ای در وزارت کشاورزی و شخص آقای وزیر برای حل مشکلات بخش کشاورزان وجود ندارد.

زهرا سعیدی دیگر نماینده موافق با استیضاح وزیرجهاد کشاورزی گفت: وقتی باغداران ما هزاران تن سیب در سردخانه داشتند ما «آب سیب مکزیکی» وارد کردیم، آقای وزیر! یک بار بین کشاوران می‌آمدی و می‌گفتی درکتان می‌کنم.

نماینده مردم مبارکه با بیان اینکه باغداران بهترین سیب را تولید می‌کنند ولی نمی‌دانند کجا نگهداری کنند و چگونه بفروشند، گفت: وقتی باغداران ما هزاران تن سیب در سردخانه داشتند ما آب سیب مکزیکی وارد کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها