کسب‌وکار تمام فلــزی

کارآفرینی و ایجاد کسب و کار از نگاه بسیاری از افراد مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است. شاید سختی‌های موفقیت در این راه باعث شود خیلی از افراد دست به تلاش نزنند و فرصت وسرمایه خود را در راه‌های دیگری هزینه کنند.اما کم ‌نیستند افرادی که دراین بین با کمتر سرمایه‌ای شروع به کار کرده اند و به جایگاهی که خواسته‌اند، رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۸۵
کسب‌وکار تمام فلــزی

هژار مجیدی جوان 31 ساله از توابع آذربایجان غربی است او برای آن که کارآفرین شود کارش را با سرمایه اندکی به کمک وامی که از کمیته امداد امام خمینی(ره) گرفت، آغاز کرد. در این راه همت پیشه کرد و محکم گام برداشت تا بتواند فرصت شغلی برای هم محلیهای خود ایجاد کند.

خودش میگوید از کودکی به کار با فلزات علاقه خاصی داشته، البته این علاقه برمیگردد به شغل اجدادیاش که آهنگری است.

وقتی او کارش را شروع کرد، برخی از اطرافیانش سعی کردند هژار را منصرف کنند، اما اکنون که 9 سال از آن دوران میگذرد از او درباره کارش میپرسند و سعی میکنند در مسیری که او طی کرده گام بگذارند و سودی کسب کنند.

مجیدی میگوید: ثروت تنها انگیزه ام برای آغاز کار نبود، چون واقعاً از دست و پنجه نرم کردن با فلزات لذت میبرم.

هژار،کارش را با تولید میز چرخ خیاطی، میز تلویزیون و اجاقگاز شروع کرد و بعد از مدتی شروع به طراحی وسایل مختلف کرد.به عنوان مثال، او سطلهای زباله خاصی را برای جلوی در منازل طراحی کرد.

او ادامه میدهد: طراحیهایی که انجام میدادم، مورد تحسین قرار ‌‌گرفت و خیلیها تشویقم کردند تا پیشرفت کنم. کار با فلز برایم همیشه جذاب بود، هیچ کس باور نمیکرد چنین کاری شدنی باشد اما آن را جدی گرفتم و شبانه روز ادامهاش دادم.

کارآفرین بوکانی میگوید:در شهر بوکان اولین نفری هستم که به تولید وسایل با فلزات مختلف اقدام کردم و چون تنوع محصولاتم بالا بود، خیلیها استقبال کردند.

انگیزه آهنین

مجیدی تأکید میکند:برای شروع کار، انگیزه شرط اصلی است.من با 16 نفر مستقیم و غیرمستقیم کارم را شروع کردم و ضمن کار و در برخورد با افرادی که کار میکردند، متوجه شدم باز هم افرادی هستند که کار ندارند ومشکلات مالی گریبانگیرشان است. به همین دلیل با وجود مشکلات به کار دلگرم شدم و مسیرم را ادامه دادم تا بتوانم برای افراد بیشتری ایجاد اشتغال کنم.

او با بیان اینکه ایجادشغل برای همشهریها و هم محلهای هایش افتخار بزرگی است، ادامه میدهد: برخی افرادی که اکنون با من کار میکنند هیچ تجربهای درباره کار با فلزات نداشتند،اما به مرور زمان کار را یاد گرفتند .

کارآفرین جوان سعی میکند نهایت کوشش خود را برای ایجاد فرصت شغلی به کار گیرد به همین دلیل برای آموزش همکارانش تلاش میکند.

تلاش برای بازاریابی

مجیدی و همکارانش برای فروش اجناس خود تلاش زیادی میکنند آنها در ابتدای کار برای فروش محصولات و آشنایی مردم با محصولاتشان به ادارات و حتی به در منازل افراد میرفتند.

او ادامه میدهد: به این شکل کارمان را به مردم معرفی میکردیم و راجع به محصولات برایشان توضیح میدادیم.

به این ترتیب خیلی زمان نبرد که در شهر بوکان محصولاتی که آنها تولید میکنند، شناخته شد.

گسترش کار

مرد جوان به کار و حرفه اش علاقه زیادی دارد به همین دلیل تلاش میکند کارش را گسترش دهد. او توضیح میدهد: در حال طراحی محصول جدیدی هستم و به کمک همکارانم میخواهم کمباین تولید کنم، زیرا این وسیله مورد نیاز خیلی از کشاورزان است و اگرتولید این محصول به نتیجه برسد، اتفاق خوبی برای من و همه افرادی که همکارم هستند،خواهد بود .

جوان کارآفرین ایجاد کارگاهش را مدیون حمایتهای خانواده و دوستانش میداند که به او کمک کرده و تشویقش کردهاند. او میگوید: اگر کمک شبانه روزی خانواده و دوستانم نبود، بدون شک کارگاه در اولین روزهای فعالیت خود با شکست مواجه میشد.

نباید منتظر نشست

ویژگی مشترک افراد کارآفرین این است که منتظر رسیدن هیچ فرصتی نیستند، آنها میکوشند فرصتهای مناسب را خلق کنند. مجیدی میگوید: این روزها که بیکاری گریبان جوانان را گرفته، نباید منتظر نشست تا شاید کارهای دولتی فراهم شود بلکه خود جوانان باید دست به کار شده و با برنامهریزی مناسب و براساس توانمندیهای خود به عرصههای مختلف وارد شوند.

او میافزاید: انسان ممکن است در همه زمینههای کاری با مشکل روبهرو شود، اما مهم این است برای تصمیمی که گرفته تلاش کند، زیرا با تلاش موفقیت بهدست میآید.

زهرا رمضانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها