رییس پلیس پایتخت گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 21 تن انواع مواد مخدر کشف شده و همچنین 70 باند عمده توزیع این مواد افیونی نیز منهدم شدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۸۹
کشف 21 تن مواد مخدر طی 11 ماهه گذشته در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: 20 هزار معتاد متجاهر نیز از ابتدای سالجاری تاکنون جمع آوری و به مراکز بازپروری فرستاده شدند.

وی در تشریح گزارش عملکردی از مرحله جدید طرح مبارزه با مواد فروشان و معتادان متجاهر پایتخت، اظهار کرد: در مرحله جدید این طرح همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند در هفته گذشته و طی 8 عملیات 7 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را منهدم کنند.

سردار رحیمی ادامه داد: به دنبال عملیات‌های اجرا شده بیش از یک تن انواع مواد مخدر و یک تن انواع پیش سازهای تولید مخدر کشف و ضبط شد.علاوه براین موارد، بیش از 500 کیلوگرم انواع قرص، شربت و داروهای متادون و مواردی از این دست کشف شد.

وی با بیان اینکه پلیس به صورت توأمان مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و ساماندهی معتادان خیابانی را دنبال می‌کند، گفت: در طرح اخیر20 قاچاقچی عمده، 230 خرده‌فروش مواد مخدر و 800 معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند و 19 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان دستگیر شده ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر بازگشت 90 درصد معتادان خیابانی ساماندهی شده به چرخه اعتیاد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای موجود ما در مسیر اشتباهی گام برمی‌داریم و باید برای حل مشکلات معتادان متجاهر فکر و ایده جدیدی را به کار گیریم.

وی افزود: در پیشنهادی به ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کردم که به نظر می‌رسد شهر یا مکانی خاص با امکانات پزشکی، روان پزشکی و حتی اشتغال مناسب برای این افراد درنظر گرفت تا این معتادان به چنین مکان‌هایی منتقل و در دوره مدتی طولانی تحت درمان قرار گیرند و طی این مدت اشتغال نیز در همان مکان برای آنها فراهم شود.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند سه نفره ایرانی و ترکیه‌ای توزیع کوکائین در تهران گفت: از این باند 500 گرم کوکائین که از ترکیه وارد ایران شده بود کشف و هر سه عضو سابقه دار این باند دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها