رئیس جمهور روسیه سخنرانی سالانه خود را با تمجید از موفقیت‌های روسیه در ایجاد ثبات،اتحاد و پیروزی بر چالش‌های اخیر آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۳۴
آمریکا به اقداماتش در به خطر انداختن کره زمین خاتمه دهد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، به نقل از شبکه خبری آر تی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی سالانه خود خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از توانایی‌های مردم ما می‌طلبد که دامنه آزادی‌ها گسترش یابد و نهادهای دموکرات تقویت شوند.

وی تصریح کرد: توجه بسیاری به وضعیت اقتصادی و اجتماعی در مناطق زراعی قائل هستیم. روسیه بر چالش‌های جدید و دشواری در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی غلبه یافته و تمامیت کشور تامین شده است.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: مشکلات جمعیتی طی چند سال آتی می‌تواند مانع خطرناکی در مقابل رشد اقتصاد روسیه شود.

وی افزود: روسیه هنوز به سطح رفاهی مطلوب نرسیده است، اما ما این مهم را محقق می‌سازیم و باید جهشی در این زمینه حاصل شود.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: عملیات در سوریه سطح بالای پیشرفته ارتش ما را که اخیراً به جدیدترین سلاح‌ها مجهز گشته است، نشان داد.

پوتین گفت: به خروج واشنگتن از معاهده دفاع موشکی از طریق ارتقای جدیدترین انواع سلاح‌های استراتژیک پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: مسکو با این اقدام آمریکا مخالف است، اما واشنگتن بدون توجه به این مخالفت به کار خود ادامه می‌دهد. معاهده موشک‌های بالستیک تضمینی برای حملات پیشگیرانه هسته‌ای از سوی طرف مقابل است، اما آمریکا در اقدامی بسیار بد در سال ۲۰۰۲ از این معاهده کنار کشید، اما روسیه همچنان به دنبال راه‌هایی برای کنترل خسارت‌های ناشی از آن است. طرف آمریکایی پاسخگو نیست و تمامی تلاش‌ها شکست خورده است.

پوتین اظهار کرد: غرور آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق خود را نشان داد. موضع روسیه در دهه ۹۰ بسیار ضعیف بود و آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند روسیه بتواند به این زودی خود را باز یابد، بنابراین واشنگتن تصمیم گرفت که برتری نظامی کامل به دست آورد تا بتواند شروط خود را بر دیگران دیکته کند.

وی افزود: روسیه موشک بالستیک جدید قاره‌ پیمایی را ارتقا داده است که می‌تواند به هر منطقه‌ای در جهان برسد. آمریکا به توسعه توانمندی‌های موشک‌های ضد بالستیک خود ادامه می‌دهد و این امر ارزش توافق کاهش هسته‌ای را به شدت تضعیف می‌کند همانند معاهده استارت جدید. آمریکا تلاش زیادی برای دسترسی به توانمندی رهگیری موشک‌ها داشته است. پاسخ روسیه به این تهدید توسعه سلاح های استراتژیک بهتر و جدیدی است که رهگیری آن ها بسیار دشوار است.

پوتین گفت: روسیه همچنین موشک بالستیک قاره پیمای جدیدی را طراحی کرده به نام «سارمات» که به زودی جایگزین موشک‌های قدیمی خواهد شد. این موشک می‌تواند نه تنها از شمال بلکه از جنوب خاک آمریکا را هدف قرار دهد و به عنوان یک عامل بازدارنده جدی در برابر بلندپروازی‌های آمریکا باشد. پاسخ دیگر ما ساخت یک کلاهک هسته‌ای بسیار قوی است که می‌تواند بر روی یک موشک کروز قابل پرتاب از دریا یا هوا سوار شود و برد بسیار زیادی به آن بدهد. برد این موشک‌ها نامحدود است. سلاح دیگری که ساخته‌ایم یک پهباد زیردریایی است با یک رآکتور هسته‌ای کوچک‌تر و قوی‌تر از مدل‌های پیشین که می‌تواند با ناوهای هواپیمابر دشمن معامله کرده و آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. ما همچنین موشک مافوق صوت پیشرفته‌ جدیدی طراحی کرده‌ایم که قابلیت حمل یک کلاهک هسته‌ای را دارد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: این همه آن چیزی نیست که روسیه برای دفاع از خود دارد اما فکر می‌کنم گفتن کافی است. تمامی این سیستم‌های تسلیحاتی کاملا جدید هستند . هزاران نفر به سختی کار کردند تا این سلاح ها ساخته شدند.

وی گفت: آمریکا در صدد استقرار ۵ ناو و ۳۰ ناوشکن در مرزهای روسیه است. آمریکا باید در موضع خود بازنگری کند جنگ طلبان خود را بازنشسته کند و به اقداماتش در به خطر انداختن کل کره زمین به خاطر جاه‌طلبی‌هایش خاتمه دهد. روسیه آماده استفاده از سلاح‌هایش از جمله تسلیحات هسته‌ای خود هست. البته در صورتی‌ که هدف حمله قرار گیرد. زمان اکنون به نفع کسانی است که خود را برای تغییر آماده می‌کنند. پیشینه روسیه رد همکاری با کشورهایی نظیر چین و هند تمایل ما را برای داشتن روابطی سازنده و سودمند نشان می دهد. اگر آمریکا و اروپا به دنبال شراکتی مساوی با روسیه باشند مسکو پاسخ مناسبی خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها