مرداد ماه سال 96 علاوه بر گرمای هوا، با داغی اخبار در مورد تحولات کشور نیزروبه رو بود، از تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور دوره دوازهم، رای اعتماد به کابینه،سلفی نمایندگان مجلس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شهادت شهید حججی به دست عناصر داعش ، تا کشته شدن بنیتا کوچولو در جریان یک دزدی و.. از اتفاقات این ماه داغ بود.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۱۱
مرداد 96 چه خبر بود : سلفی جنجالی با موگرینی /حججی اسطوره شد (+عکس)

خبر قتل بنیتا دختر گمشده همه را شوکه کرد

4 مرداد خبر درگذشت بنیتای هشت ماهه، مردم را مبهوت و غم زده کرد، سرانجام پس از شش روز جست و جو، پیکر بی جان بنیتا، دختر هشت ماهه در خودروی سرقت شده پدرش پیدا شد. سارقان دو نفر بودند که در همان روز اول سرقت، خودرو را در یکی از خیابان های متروکه پاکدشت رها کردند و باعث مرگ بنیتا به دلیل شدت گرما، تشنگی و گرسنگی شدند.این خبر ناراحت کننده با واکنش شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی نسبت به مرگ دردآور این کودک بی گناه که به شکل ظالمانه ای کشته شده بود همراه شد.

بازتاب جهانی پرواز سیمرغ ایرانی

ششم مرداد پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ به فضا توسط کشورمان بازتاب گسترده ای در سطح جهان داشت و مصادیق پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف را به منصه ظهور گذاشت. ماهواره بر سیمرغ قادر است ماهواره هایی تا وزن 250 کیلوگرم را در مدار 500 کیلومتری زمین قرار دهد.

بیانیه ضدایرانی آمریکا و 3 کشور اروپایی

7 مرداد ،آمریکا،انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک، آزمایش موشک ماهواره بر ایران را محکوم کردند و آن را با قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد « ناهمخوان »دانستند، آمریکا در این بیانیه با اشاره به پرتاب جدید ماهواره بر سیمرغ ،توسعه موشک های بالستیک را بهانه کرد، این موضع گیری در شرایطی صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده هیچ گاه برنامه ای برای طراحی و و ساخت چنین موشک هایی نداشته و ندارد.

مدیا کاشیگر درگذشت

مدیا کاشیگر مترجم و نویسنده برجسته کشورمان در پی بیماری ریوی در بیمارستان در سن 61 سالگی درگذشت.از جمله کتاب های منتشرشده به قلم وی « اتاق تاریک » و « مرگ موریانه » ،« آخرالزمان » بود،او همچنین آثاری از آلبر کامو، آنتوان دو سنت اگزوپری، اوژن یونسکو و پل ریکور و... را ترجمه و منتشر کرده بود.

حسین شهبازیان درگذشت

حسین شهبازیان نوازنده، مدرس موسیقی و رهبر ارکستر ملی ایران درگذشت.حسین شهبازیان، متولد سال 1298در تهران بود. و از 17 سالگی فراگیری ویلون را در کلاس استاد ضیاء سیحون آغاز، و در ادامه به کلاس درس استاد ابوالحسن صبا رفته بود.

محمود جهان، خواننده موسیقی محلی جنوب ایران درگذشت

محمود جهان، خواننده موسیقی محلی جنوب ایران، در8 مرداد ماه در بیمارستانی در بندر ماهشهر درگذشت. برای محمود جهان، جنوب، فقط آوازی نبود که سال ها بخواند و با آن در عرض زندگی اش به آن چیزی مشغول باشد که به آن حرفه می گویند. برای محمود جهان، جنوب، همه چیز بود.«محمود جهان» پیش از تمرین اجرا در شهرستان ماهشهر، به‌دلیل مشکل قلبی به بیمارستان منتقل شد و براثر عارضه قلبی در همان‌ جا از دنیا رفت.این خواننده در سال ۱۳۳۰ در شهر آبادان به دنیا آمده بود.

8 مردادآغاز رسمی اعزام زائران ایرانی بعد از یکسال وقفه

نخستین گروه از زائران ایرانی از بندرعباس عازم مدینه منوره شدند ،اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج از تهران نیز با بدرقه رسمی مقامات کشوری بعد از یکسال وقفه، از فرودگاه امام خمینی(ره) آغاز شد.

درگیری نماینده مجلس و ماموران فرودگاه

9 مرداد نماینده بیجار در مجلس با یک مامور پلیس راهور در فرودگاه مهر آباد درگیر شد، حمدالله کریمی نماینده بیجار علت درگیری اش با مامور پلیس را بی احترامی و فحاشی مامور به همسر خود اعلام کرد و تاکید کرد که در دفاع از حرمت ناموس خود با مامور راهور درگیر شده اما فرمانده پلیس فرودگاه مهرآباد درباره درگیری این نماینده گفت که خودروی حامل نماینده مجلس قصد داشته بدون مجوز از گیت مخصوص فرودگاه عبور کند که پس از ممانعت مسئولان از این اقدام، نماینده مذکور به مامور راهور مستقر درمحل توهین می کند و متاسفانه به صورت مامور راهور سیلی می زند و در ادامه تهدیدها و فحاشی ها در نهایت نماینده مذکور با ضربه سر به صورت افسر راهور موجب آسیب زدن به بینی او شد که مامور مذکور با دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی معرفی شد.

پایان 3 دهه ریاست در بوکس

9 مرداد احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس با حضور در دفتر وزیر ورزش و جوانان از سمت خود استعفا کرد، که بلافاصله مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با این استعفا موافقت کرد و او را به عنوان رئیس افتخاری فدراسیون بوکس منصوب کرد. ناطق نوری از سال 1368 و همزمان با راه اندازی دوباره بوکس پس از انقلاب، ریاست این فدراسیون را برعهده داشت.ناطق نوری بعد از استعفایش گفت: این درخواست خودم بود و پس از 27 سال کار دچار خستگی شده بودم و فرصت زیادی برای اداره بوکس نداشتم.

تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور

بعد از انتخابات پرشور ریاست جمهوری و انتخاب حسن روحانی حالا نوبت به انجام مراحل قانونی حضور وی به عنوان رئیس جمهور بود، 12 مرداد مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دوره دوازدهم در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.سپس عصر روز شنبه 14 مردا ماه نیز در حالی که شهر تهران تعطیل شده بود، در میان تدایبر شدید امنیتی مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ،در صحن علنی مجلس برگزار شد،در این مراسم 105 هیات خارجی به ریاست مقامات عالی رتبه کشورها و همچنین نهادهای بین المللی از جمله هشت رئیس جمهور و 19 رئیس مجلس حضور داشتند.

سلفی گرفتن پرماجرا

مراسم تحلیف رئیس جمهور با حاشیه های ادامه داری روبه رو شد، در پایان مراسم تحلیف، برخی نمایندگان با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی گرفتند که این رفتار باعث شد که سلفی بگیران به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به دلیل زیر سوال بردن شان مجلس معرفی شوند،البته برخی سلفی بگیران،پس ازانتشار عکس ها در فضای مجازی در پاسخ به انتقادات عذرخواهی کردند.

انهدام تیم تروریستی اشرار مسلح در منطقه

15 مرداد ،تیم تروریستی ضد انقلاب که با هدف خرابکاری و اقدامات تروریستی قصد ورود به کشور را داشتند، توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی آذربایجان غربی منهدم شدند سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد که در این عملیات همچنین چهار نفر از اشرار مسلح زخمی و مقادیری مهمات، تجهیزات و جنگ افزار نظامی به دست آمده است.

دستگیری 27 نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش

16 مرداد سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند یک گروه تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام اقدامات تروریستی در استان های عمقی و شهرهای مذهبی کشور را داشت، طی سلسله عملیات ترکیبی اطلاعاتی شناسایی و قبل از هرگونه اقدام به همراه سلاح و مهمات بازداشت کنند.از این گروهک تروریستی،تعدادی سلاح جنگی کشف و ضبط شد. تروریست ها تلاش داشتند سلاح و مهمات را با اختفا در لوازم خانگی به کشور منتقل کنند.در این خصوص ده نفر در مرکز هدایتی این گروه در آن سوی مرزها و 17 نفر نیز در داخل کشور بازداشت شدند.


17 مرداد معرفی کابینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس

اعضای کابینه جدید در شرایطی به مجلس معرفی شدند که هشت وزارتخانه دستخوش تغییر شد و گزینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حضور در دولت آینده نامشخص باقی ماند گفته شد که گزینه وزارت علوم ( علی خاکی فیروز) در دقایق پایانی از پذیرفتن این سمت انصراف داده ولی این رئیس دانشگاه، چنین خبری را تکذیب کرد. این اخبار متناقض باعث ابهام در معرفی وزیر پیشنهادی علوم شد.

حججی به جمع شهدای مدافع حرم پیوست

18 مرداد ماه خبر شهادت و آسمانی شدن مدافع حرم محسن حججی از نجف آباد، که سه روز قبل در مرز سوریه با عراق به اسارت داعش درآمده بود، منتشر شد، وی در عملیاتی که نزدیک مرز سوریه با عراق صورت گرفت،به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد. داعش تصاویری از به شهادت رساندن این رزمنده ایرانی را منتشر کرد.از این شهید بزرگوار یک فرزند دوساله به یادگار مانده و شهادت وی به دست گروه تروریستی داعش، باعث شد که مقامات و شخصیت های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به این جنایت واکنش نشان دهند.

رای قاطع مجلس به اقدامات آمریکا

22 مرداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود با رای قاطع، کلیات وجزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را تصویب کردند البته این طرح قبلا در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شده بود و نمایندگان با 240 رای قاطع و بدون حتی یک مخالف، آن را تصویب کردند تا پاسخی به رفتار های امریکا بدهند.

بررسی صلاحیت وزرا از 24 مرداد در خانه ملت

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم از 24 مرداد به مدت پنج روز در خانه ملت انجام ، و 29 مرداد تکلیف وزارتخانه ها مشخص شد که به این ترتیب 16 گزینه دولت به جز حبیب الله بیطرف، وزیر پیشنهادی نیرو راهی وزارتخانه های خود شدند،امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با 261 رأی موافق، بیشترین رأی را بین وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم کسب کرد و محمدجواد آذری جهرمی هم که برای وزارت ارتباطات پیشنهاد شده بود با کمترین رای یعنی 152 رای، راهی وزارتخانه مربوطه شد. حبیب الله بیطرف هم تنها توانست رای مثبت 133 نماینده را به خود اختصاص دهد و از راهیابی به کابینه بازماند.

موشک بالستیک یمن تاسیسات نفتی عربستان را درهم کوبید

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، با یک فروند موشک بالستیک دور برد برکان 2 پالایشگاه های نفت عربستان در استان ینبع را در غرب این کشور در هم کوبیدند که شلیک این موشک بازتاب گستردهای در جهان داشت.

ماجرای چال کندی

19 عضو تور گردشگری طبیعت گردان مهربان اهواز،حین رفتینگ (قایق سواری در آب های خروشان) در رودخانه دز منطقه چال کندی دزفول، داخل آب سقوط کردند و دو نفر از آنها جان باختند، 14 نفر نیز توسط افراد محلی از مرگ نجات یافتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها