معاون امور استان‌های صدا و سیما در نشست مشترک با رئیس ستاد مرکز راهیان نور با تاکید بر این مساله که باید راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم، گفت: افتخار صدا و سیما این است که در حوزه مستندسازی درباره مدافعان حرم واقعا پرچمدار است، به طوری که در هر استانی که می‌رویم به منزل یکی از شهدای مدافع حرم رفته و بعد مستند آن شهید را می‌سازیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۷۳

به گزارش جامجم، علی دارابی با تاکید بر این مساله که شبکه «شما» باید یک کنداکتور منظم برای پخش هنرمندانه برنامههای راهیان نور تنظیم کند، عنوان کرد: در جدول پخش باید زمان برنامهها برای هر استان مشخص باشد. از سوی دیگر استانهای دیگر هم باید به موضوع راهیان نور توجه کنند؛ زیرا راهیان نور فقط در هفت استان نیست، بلکه همه استانها باید به این موضوع بپردازند.

وی ادامه داد: باید برنامههای پربیننده در هر استان، راهیان نور را تبدیل به فرهنگ عمومی کنند. پخش برنامههای راهیان نور از نیمه اسفند از شبکههای مختلف استانی شروع میشود. از سوی دیگر باید از ظرفیتهای رادیو هم استفاده کنیم و در رادیو نما از تصاویر ویژه استفاده شود.

معاون امور استانها با اشاره به برنامههای صدا و سیما در ایام تعطیلات نوروزی که مصادف با اوج سفرهای راهیان نور است، گفت: مسئولان استانی صدا و سیما باید در این ایام بتوانند با برنامههای موثر مخاطبان جوان و خانوادهها را مورد توجه قرار دهند.

دارابی تصریح کرد: انشاءا... در سال آینده در هفته دفاع مقدس از مستندهای نمایشی فاخر درباره شهدای مدافع حرم رونمایی خواهیم کرد. باید در حوزه دفاع مقدس کارهای ویژه و فاخری انجام دهیم و از بهترین عوامل استفاده کنیم تا آثار فاخر و ارزشمندی بر جای بماند. برای نگارش، پژوهش، ساخت و نظارت نیز باید نهایت سختگیری را داشته باشیم تا بهترین کارها انجام شود. تولیدات ما باید برای نسل جوان باورپذیر باشد و زندگی شهدای مدافع حرم را به زیبایی به تصویر بکشیم.

دارابی عنوان کرد: این ما هستیم که باید زحمات عزیزان در راهیان نور را در قالب رسانه بیاوریم. این هنر من و شماست، زیرا یکی از وظایف رسانه ملی ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و نکوداشت شهدا و اسوههای دفاع است. در حال حاضر
130 مستند با موضوع شهدای مدافع حرم در مراکز استانها مراحل تولید را پشت سر میگذارد. همچنین هشت سریال دفاع مقدسی هم تولید میشود.

معاون رسانه ملی در پایان عنوان کرد: رسانه ملی تلاش میکند پا به پای مردم عزیزمان که در حال تبدیل کردن راهیان نور به یک فرهنگ عمومی هستند، یاور دست اندرکاران این مراسم باشد.

نقش تاثیرگذار صدا و سیما در ترویج راهیان نور

در بخشی از این نشست، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: تاکنون چیزی نبوده که ما از صداوسیما بخواهیم و رسانه ملی در برآوردن آن همت نکند. شهریور ماه خدمت عزیزان در سنندج بودیم و دوستان زحمت زیادی برای افتتاح همزمان ده مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشیدند و ما موفق شدیم با همدلی و همراهی دوستان در ده استان موزههای دفاع مقدس را راهاندازی کنیم. خوشبختانه همه عزیزان صدا و سیما پای کار بودند.

سردار کارگر ادامه داد: بیش از شش میلیون نفر سال گذشته از یادمانهای راهیان نور دیدن کردند. 58 یادمان در هفت استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر داریم و بیش از 70 درصد کسانی که از راهیان نور دیدن کردند، جوانان 15 تا 30 سال هستند. مردم در همه کارها حضور دارند. موضوع راهیان نور عنایت سیدالشهداست و ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا به قولی که به رهبر معظم انقلاب دادهایم عمل کنیم. ما به ایشان قول دادهایم تا سال 1404 تعداد حضور مردم در راهیان نور را به ده میلیون نفر برسانیم. دفاع مقدس، کلید وحدت است و در این باره اصولگرا و اصلاحطلب همه همراه هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد: یکی از مهمترین دستگاهها که باعث شد راهیان نور ترویج پیدا کند، صداوسیما بود. در واقع رسانه ملی، مهمترین منبع ما در این عرصه است.

در پایان این مراسم، سردار کارگر از علی دارابی، معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما قدردانی به عمل آورد. همچنین وی از مدیران کل صدا و سیمای استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، مازندران، اصفهان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس و سمنان تجلیل کرد.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها