اختتامیه یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور روز گذشته در شهر کرمانشاه و با حضور مسئولان ارشد این استان، مهمانان ویژه و همچنین 400 نفر از راهنمایان گردشگری سراسر کشور و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۱۷
ققنوس گردشگری کرمانشاه از خاکستر مناطق زلزله‌زده برمی‌خیزد

به گزارش جامجم، گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور برای یازدهمین سال متوالی و همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری در استان کرمانشاه برگزار شد. این گردهمایی با انگیزه ایجاد تحول در گردشگری بهاره این استان زلزله زده و رشد اقتصادی آن به اجرا درآمد.

مراسم اختتامیه با ایین سال تحویل راهنمایان گردشگری که یک نماد برای شروع کار فعالان این عرصه است، راس ساعت 9 و 57 دقیقه روز جمعه آغاز شد و با مراسمی همچون تقدیر از فعالان برتر حوزه گردشگری، رونمایی از سامانه راهنمایان گردشگری (سامانهای در راستای توسعه زیرساختهای الکترونیکی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی گردشگران) و سخنرانی مهمانان ویژه این رویداد برگزار شد؛ میهمانان ویژهای چون میرجلالالدین کزازی و دکتر مسعود گلزاری از اساتید ادبیات و تاریخ کرمانشاه و همچنین پروفسور هینکلمن، باستانشناس هلندی.

اویس کیانی، رئیس هیاتمدیره کانون راهنمایان گردشگری کشور درحاشیه این مراسم به جامجم گفت: از سال 1990 فدراسیون جهانی راهنمایان، روز جهانی راهنمایان گردشگری را در تقویم میلادی ثبت کرد و ایران هم توسط کانون راهنمایان گردشگری کشور از 11 سال قبل این روز را گرامی میدارد. با میزبانی استانهای مختلف که امسال استان کرمانشاه از میان سه نامزد میزبانی شامل بندرعباس، قشم و کرمانشاه، توسط مجمع عمومی کانون صنفی راهنمایان انتخاب شد و با حمایت بخش دولتی و خصوصی و راهنمایان گردشگری کرمانشاه این همایش طی چهار روز (از سهشنبه اول تا جمعه 4 اسفند) در این استان برگزار شد.

کیانی هدف از انتخاب کرمانشاه برای میزبانی این همایش را توسعه و رونق گردشگری این استان، معرفی ظرفیتهای گردشگری آن و همینطور بازگرداندن روحیه نشاط و پویایی و زندگی به مردمان مصیبتزده و زلزله زدگان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: ما تلاش کردیم و خواهیم کرد که با برگزاری این رویداد بزرگ گردشگری در کرمانشاه، دوباره این استان را به سرتیتر خبرها بیاوریم، البته این بار با یک نگاه و اخبار مثبت و تلاش برای ایجاد زیرساختها و توسعه اقتصادی استان. وی یادآور شد برنامههای متعددی برای رسیدن به این اهداف (بویژه در سال 97) در دستور کار قرار گرفته، از جمله انتشار یک کتاب جامع و رفرنس گردشگری درخصوص جاذبهها و ظرفیتهای گردشگری کرمانشاه با برند (Bradp) که یک نوع کتاب راهنمای بینالمللی، تخصصی و عامه پسند است و با نویسندگان آن که اخیرا به ایران آمدند دراین خصوص صحبت کردیم تا برای 10 استان از استانهای غرب و شمال غرب کشورمان از جمله کرمانشاه تولید محتوای اصولی کنیم.

کیانی، بستن قرارداد با استودیوی ساخت انیمیشنهای دیرین دیرین برای تولید محتوای داخلی برای نوروز با محوریت کرمانشاه با عنوان «دیرین دیرین گردشگری» و همچنین ورود به گردشگری سلامت برای جذب ورودیهای گردشگران سلامت از مرز کرمانشاه به کشورمان را از دیگر برنامههای درنظر گرفته شده برای توسعه گردشگری کرمانشاه در سال آینده عنوان کرد.

استانهای تهران، یزد، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان میزبان گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در سالهای گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها