مدیر شیلات شهرستان بوشهر با اشاره به توقیف لنج صیادی و دستگیری ۱۰ صیاد بوشهری به دست گارد ساحلی عربستان سعودی گفت: یکی از صیادان اطلاعی از سرنوشت آن در دست نیست ولی ۹ صیاد دیگر پس از ۲ سال اسارت در عربستان سعودی به بوشهر بازگشتند.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۳۲
عربستان صیادان بوشهری را آزاد کرد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حسن احمدی با بیان اینکه لنج صیادی به همراه 10 صیاد بوشهری 2 سال پیش در آب های مرزی ایران و عربستان توقیف شد اظهار داشت: این صیادان دو سال پیش هنگام صید در حدفاصل جزیره فارسی ایران و جزیره عربی عربستان به دست گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شدند و شناورشان توقیف شد.

وی با بیان اینکه یکی از صیادان دستگیری در همان ابتدا مورد اصابت گلوله قرار گرفت، افزود: هنوز اطلاعی از سرنوشت صیاد زخمی که توسط گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شد، در دست نیست.

مدیر شیلات شهرستان بوشهر، ورود به آبهای سرزمینی را دلیل بازداشت صیادان بوشهری دانست و تصریح کرد: گارد ساحلی عربستان سعودی علت توقیف این شناور و بازداشت صیادان را ورود آنها به آب‌های سرزمینی آن کشور برای صیادی اعلام کرده بودند.

وی، ورود به آبهای سرزمینی دیگر کشورها را به سبب وضعیت بد جوی دانست و خاطر نشان کرد: برخی صیادان که برای صیاد به نقاط پر عمق سفر می‌کنند به سبب تغییر وضعیت جوی و دریایی برخی اوقات سبب می‌شود شناور آنها وارد مرزهای آبی کشور همسایه شود و گارد ساحلی آنرا تجاوز به آب‌های سرزمینی می‌دانند و سبب دستگیری صیادان می‌شود.

مدیر شیلات شهرستان بوشهر از ورود صیادان بوشهری و رهایی از اسارت عربستانی‌ها خبرداد و تصریح کرد: یکی از صیادان اطلاعی از سرنوشت آن در دست نیست ولی 9 صیاد دیگر پس از 2 سال اسارت در عربستان سعودی به بوشهر بازگشتند.

احمدی با تاکید بر پیشگیری از چنین مواردی، از صیادان خواست تورهای ماهیگیری خود را در خارج از مرز یا در نقاط صفر مرزی دریایی رها نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها