مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت:‌ شایع ترین سرطان‌ها در مردان به ترتیب سرطان پوست با شیوع 14 درصد، سرطان معده با شیوع 12درصد، سرطان مثانه با شیوع 9 درصد، سرطان پروستات با شیوع 8 درصد، سرطان روده بزرگ با شیوع 8 درصد، سرطان ریه و مری با شیوع 6 درصد است.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۹۰

به گزارش جامجم، حامد برکاتی درباره آمار مرگ و میر مردان در سال نیز افزود: میتوان به گزارشهای سال 90 رجوع کرد، براساس آمار سال 90 میزان مرگ و میر در گروه سنی 30 تا 70 سال در مردان بیشتر از زنان است، یعنی مردان 7/1 برابر بیشتر از زنان فوت میکنند.

وی ادامه داد: در سال 90، میزان مرگ و میر مردان روستایی، 14 هزارنفر بوده، درحالیکه آمار مرگ زنان روستایی ده هزار نفر بوده است؛ در شهر نیز مردان با آمار مرگ و میر 56 هزار نفری روبهرو بوده و زنان آمار 32 هزارنفری مرگ را به خود اختصاص داده بودند و بهطورکلی آمار مرگ و میر در گروه سنی 30 تا 70سال 112هزار نفر در سال بوده که 70 هزار مرگ برای مردان و 40 هزار نفر برای زنان ثبت شده است. برکاتی با بیان اینکه خودمراقبتی اولین عنصر سلامتی در مردان است، گفت: حوادث و سوانح عمد 3/4برابر، حوادث غیرعمد 6/3 برابر، بیماری عفونی 3 برابر و بیماریهای اعصاب و روان نیز 7 برابر در مردان بیشتر از زنان است، علت آن هم این است که مردان در معرض استرسها، آلودگیهای محیطی، رفتارهای پرخطر و همچنین مخاطرات بیشتری قرار میگیرند، اما آنچه منجر به مرگ میشود، این است که مردان نقش خودمراقبتی را جدی نمیگیرند.

وی تصریح کرد: زن به عنوان فردی که نقش همسر یک مرد را برعهده دارد، میتواند در آگاه سازی مرد در مراقبت از خود نقش بسزایی ایفا کند و در راستای نهادینه کردن عادات مطلوب، رژیم غذایی مناسب و تشویق به تحرک بدنی مرد تلاش کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها