برگزاری سومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی

سومین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور طی روزهای ۳ تا ۷ اسفند ماه در مجتمع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت واقع در خزرآباد ساری با حضور دانشگاه ها با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۰۵
برگزاری سومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش جام جم آنلاین ، کوشکی رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این راستا گفت: مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور روز جمعه 4 اسفندماه در سالن شماره 2 مجموعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می شود همچنین این المپیاد در ده رشته ورزشی دارت، فوتبال روی میزی، فریزبی، داژبال، طناب زنی، لیوان چینی، پله نوردی، طناب کشی، روبیک و آمادگی جسمانی طی ۵ روز با حضور داوران مجرب و همکاری فدراسیون ورزش های همگانی در خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.

کوشکی در ادامه بیان داشت : امسال در سومین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان چهار رشته طناب کشی، پله نوردی ، روبیک و آمادگی جسمانی به مسابقات اضافه شده است و رشته کبدی که در نخستین المپیاد ورزش های همگانی وزارت بهداشت مورد رقابت دانشجویان بود از این دوره از مسابقات حذف شده است. تاکنون یک هزار و ۳۲۲ نفر ورزشکار از دانشگاه های علوم پزشکی برای حضور در این المپیاد اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر شامل مربیان و سرپرستان می شوند.

در نخستین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که سال 1394 در خزرآباد برگزار شد، در 7 رشته ورزشی تنها 400 نفر شرکت کننده در این رویداد حضور داشتند که امسال با توجه به وجود ۱۰ رشته ورزشی، تعداد قابل ملاحظه ای ورزشکار در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی برگزاری المپیادهای ورزش های همگانی را در وزارت بهداشت و حضور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در میادین ورزشی را موجب ایجاد شادابی و نشاط در میان دانشجویان عنوان کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی در سطح دانشگاه ها با حمایت مسئولان و مقامات عالی کشور می تواند موجب تقویت روحیه نشاط و شادابی و ایجاد مودت و دوستی در میان دانشجویان شود که دستاورد بزرگی از برگزاری اینگونه رویدادهای ورزشی می تواند باشد.

کوشکی در پایان ابراز داشت : یکی از خصوصیات المپیاد امسال، برگزاری رشته های مختلف به صورت تیمی وانفرادی است که قطعا به جذابیت و کیفیت مسابقات اضافه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها