لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا

جدال تراکتورسازی برابر الاهلی عربستان

تیم تراکتورسازی تبریز در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۷۸
جدال تراکتورسازی برابر الاهلی عربستان

گزارش جام جم آنلاین از فارس، فصل جدید لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از دوشنبه این هفته آغاز شده و تیم تراکتورسازی تبریز در نخستین بازی خود به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود.

در این بازی تیم تراکتورسازی میزبان است، اما به دلیل عدم حضور تیم‌های عربستانی در ایران، تیم تراکتورسازی در کشور عمان به مصاف تیم الاهلی می‌رود. بازی برگشت دو تیم نیز در امارات انجام خواهد شد.

تلاش تراکتورسازی برای تغییر میزبانی نتیجه نداد

باشگاه تراکتورسازی تلاش بسیاری کرد که میزبانی این بازی را به کشور قطر انتقال دهد که مورد موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت.

بازی در قطر به دلیل حضور ایرانیان بی‌شمار در این کشور، شرایط بهتری را نسبت به عمان برای تراکتورسازان فراهم می‌کرد، اما با توجه به اختلافات قطر و عربستان و همچنین نفوذ عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار بر این شد که این بازی در کشور عمان برگزار شود.

بازی تراکتورسازی تبریز با الاهلی عربستان ساعت 19 روز دوشنبه 23 بهمن در شهر مسقط عمان برگزار می‌شود.

تحول با حضور ساغلام

تیم تراکتورسازی با حضور ساغلام ترکیه‌ای متحول شده و در 3 بازی خود در لیگ برتر 7 امتیاز کسب کرده است.

پیروزی برابر پدیده در مشهد و گسترش‌فولاد در تبریز و یک تساوی با سیاه جامگان در مشهد وضعیت تیم تراکتورسازی در جدول رده‌بندی را بهبود بخشیده است.

تراکتورسازی با 28 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد. برخلاف تراکتورسازی، الاهلی عربستان در لیگ این کشور در جایگاه مدعیان حضور داشته و با 41 امتیاز بعد از الهلال 43 امتیازی در رده دوم قرار دارد. الاهلی در این فصل در 20 بازی فقط 3 باخت داشته و با 48 گل‌زده بهترین خط حمله را نیز به خود اختصاص داده است.

سابقه بازی

تیم تراکتورسازی تبریز با الاهلی عربستان 2 بار سابقه بازی مقابل هم دارند که در تبریز ‌بازی 2 تیم با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافته بود، اما در بازی برگشت در عربستان تراکتورسازی با 2 گل مغلوب تیم الاهلی این کشور شده بود.

تیم تراکتورسازی در گروه اول این مسابقات با تیم‌های الاهلی عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات همگروه است.

آمار خوب تراکتورسازی در بازی اول

تیم تراکتورسازی در 4 دوره حضور قبلی خود آمار خوبی در بازی اول ثبت کرده است. این تیم در اولین بازی خود در فصل‌های گذشته برابر تیم‌های الجزیره امارات 2 بار و الاتحاد عربستان به پیروزی رسیده و تنها یک بار مغلوب تیم نسف‌قارشی ازبکستان شده است.

پنجمین حضور تراکتورسازی در آسیا

تراکتورسازی برای پنجمین بار در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حضور دارد. این تیم در 3 دوره حضور اولش در گروه خود در مکان آخر قرار گرفته بود.

در دوره چهارم به سال 2016 تیم تراکتورسازی به عنوان تیم اول صعود کرده بود، اما در مرحله حذفی برابر تیم اماراتی مغلوب شده و از صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا بازماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها