امروز رئیس جدید در انتخابات کمیته ملی المپیک معرفی می‌شود

روز سرنوشت ورزش ایران

امروز تکلیف تیم کاری جدید کمیته ملی المپیک با برگزاری انتخابات مشخص می‌شود، انتخاباتی که خداحافظی کیومرث هاشمی با کمیته ملی المپیک و حضور صالحی امیری در راس آن از هم‌اکنون قطعی می‌نماید.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۸۹

برگزاری این انتخابات از ابتدا بدون چالش نبود و حواشی ریز و درشتی پیش روی کمیته برای برگزاری انتخابات وجود داشت.

اساسنامه جدید نرسید

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ابتدا امیدوار بود انتخابات با اساسنامه جدید برگزار شود اما با توجه به اینکه پیشنویس اساسنامه جدید در هیات وزیران در انتظار تائید بهسر میبرد و پس از آن باید پروسه تائید در مجمع عمومی و تائید نهایی توسط کمیته بینالمللی المپیک پشت سر گذاشته شود از این رو در نهایت تصمیم گرفته شد انتخابات با اساسنامه فعلی برگزار شود.

اعتراضها به خبرگان ورزشی

برخی افراد داعیه حضور در انتخابات را داشتند و تنها راه ورودشان قرار گرفتن عضو خبرگان ورزشی بازیهای المپیک بود. هیات اجرایی در یکی از نشستهای خود پنج نفر را به عنوان خبرگان ورزشی بازیهای المپیک معرفی کرد که از همان موقع موج اعتراضها شکل گرفت و حتی شائبه مهندسی شدن انتخابات هم مطرح شد.

رضا صالحیامیری، محمود مشحون، علی کفاشیان، طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان نفراتی بودند که انتخاب شدند البته یک روز بعد اسلامیان انصراف داد و میترا نوری جایگزین آن شد.

نکته جالب اینکه از این پنج نفر، محمود مشحون و علی کفاشیان در انتخابات کاندیدا نشدند (مشحون در ابتدا برای نایبرئیسی کاندیدا شد و سپس انصراف داد) و همین موضوع باعث وارد شدن انتقاداتی به هیات اجرایی شد چرا که آنها میتوانستند این فرصت را در اختیار دیگر نفراتی قرار دهند که برای حضور در انتخابات تمایل داشتند.

فاصله کم صالحیامیری با ریاست

اکنون با وجود حواشی ریز و درشتی که در برگزاری انتخابات وجود داشت، قرار است انتخابات برگزار شود و کیومرث هاشمی بعد از چهارسال جای خود را به رضا صالحیامیری بدهد. در واقع تنها پستی که به طور قطع تکلیف آن قبل از انتخابات مشخص بوده، همان پست ریاست است.

رقابت نزدیک در 4 پست

برای بقیه پستها از دبیرکلی گرفته تا نایب رئیسی، خزانه داری و هیات اجرایی رقابت جالبی را بین کاندیداها شاهد خواهیم بود. بعد از ریاست، مهمترین پست کمیته ملی المپیک دبیرکلی است که رقابت سختی بین کاندیدها وجود دارد و در این میان شانس مهدی علی نژاد و شاهرخ شهنازی را شاید باید بیشتر از بقیه دانست و باید دید روز مجمع کدام یک از آنها برای چهار سال سمت دبیرکلی را در اختیار میگیرد.

برای نایبرئیسی اکثر نفراتی که ثبتنام کردهاند از خسروی وفا تا باقرزاده و علی مرادی و ساعی و در آن سوی میدان طاهره طاهریان و رباب شهریان میتوان گفت گزینههایی جدی و قدر هستند که از این رو رقابت جدی را برای نایبرئیسی شاهد خواهیم بود.

خزانهداری اکنون سه کاندیدا دارد که رقابت اصلی بین سعیدی رئیس فدراسیون گلف و میترا نوری نایبرئیس بانوان فدراسیون هندبال است و هردو شانس بالایی برای خود قائل هستند.

16 رئیس فدراسیون به دنبال عضویت در هیات اجرایی هستند اما تنها شش نفر از آنها میتوانند وارد هیات اجرایی شوند با توجه به چهرههایی که کاندیدا شدهاند به نظر میرسد رقابت جالبی بین روسای فدراسیونها به وجود آید. باید دید رایزنی کدام از این روسای فدراسیونها بهتر جواب میدهد و میتواند برای چهارسال به هیات اجرایی راه یابد.

تعهد از دوشغلهها

با توجه به اینکه پستهای ریاست، دبیرکلی و خزانه داری کمیته ملی المپیک شغل محسوب میشود، از این رو کمیته ملی المپیک از کاندیداهای دو شغله تعهد گرفته که اگر شغل دارند و در این پستها رای لازم را کسب کردند، بلافاصله از سمت قبلی خود استعفا دهند. کمیته ملی المپیک بر اساس فشارهایی که سازمان بازرسی وارد کرده، این تعهد نامه را گرفته است.

کاندیداهای ریاست

رضا صالحیامیری، خبره ورزشی

محمود خسرویوفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک

کاندیداهای دبیرکلی

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنهبرداری/ مهدی علینژاد، رئیس فدراسیون ووشو/ صادق فرجی، رئیس فدراسیو کاراته/ محمد درخشان، رئیس فدراسیون جودو/ شاهرخ شهنازی، دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک

کاندیداهای خزانهداری

مهدی علینژاد، رئیس فدراسیون ووشو/ میترا نوری، خبره ورزشی/ کیکاوس سعیدی، رئیس فدراسیون گلف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها