به دنبال پیدا شدن جعبه سیاه نفتکش ایرانی سانحه دیده در آب‌های چین و لزوم بررسی هر چه سریع‌تر اطلاعات ثبت شده در آن، معاون سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که این جعبه سیاه به کشور پاناما تحویل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۱۷
جعبه سیاه نفتکش ایران به پاناما می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هادی حق‌شناس گفت‌: با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی باید طبق قانون، جعبه سیاه موجود در کشتی‌ها و شناورهای موجود در فضای بین‌المللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شناور مذکور در یکی از بنادر پاناما به ثبت رسیده است، ما باید این جعبه را به آنها تحویل دهیم و از این رو نمایندگان مرجع دریایی پاناما در حال حاضر در بندر شانگهای چین حضور دارند تا مراتب تحویل گرفتن آن را طی کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره چگونگی انتقال اطلاعات این جعبه سیاه به ایران نیز گفت: مسئولان پاناما طبق قوانین موظفند که اطلاعات ثبت شده در این جعبه را به طور کامل به ایران ارائه کنند و در این زمینه تردیدی وجود ندارد.

به گفته حق‌شناس، در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای نهایی شدن بررسی‌ها روی این جعبه سیاه و اعلام گزارش دقیق آن تعیین کرد.

روز شنبه ۱۶ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی در آب های نزدیک به این کشور برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها