سیلویو برلوسکنی که به دلیل حاشیه های فراوان خود در مقام نخست وزیری ایتالیا حتی لباس رفتگری را نیز برتن کرد بار دیگر در آستانه رسیدن به مسند ریاست دولت است.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۴۹
بازگشت برلوسکونی  به دنیای سیاست

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وضعیت سیاسی ایتالیا به گونه ای است که شانس «سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر اسبق ایتالیا، برای رسیدن به قدرت پیش از سایرین است.

در همین رابطه «پی‌یر کارلو پادوآن» وزیر اقتصاد ایتالیا اعلام کرده چنانچه پیروز مشخصی در انتخابات پارلمانی آتی وجود نداشته باشد ائتلاف میان احزاب چپ اصلی و جناح راستگرای ایتالیا بعید نیست.

ایتالیا در تاریخ چهارم مارس شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود و جدیدترین نظرسنجی ها نشان می‌دهد بلوک راستگرا که شامل حزب «فورزا ایتالیا» به رهبری سیلویو برلوسکنی است اکثر کرسی‌ های پارلمان را در انتخابات مارس به دست می‌آورد اما به اکثریت مطلق نمی‌رسد.

برلوسکنی سه دوره سمت نخست وزیری ایتالیا را در سال‌های ۱۹۹۴-۱۹۹۵، ۲۰۰۱-۲۰۰۶ و از ۲۰۰۸-۲۰۱۱ به عهده داشته‌ و در این مدت به دلیل اقدامات خود حاشیه های زیادی را بوجود آورده که معروف ترین موارد آن ماجرای «روبی»، «بونگا بونگا» و تنبیه شدن از سوی دادگاه و ارائه خدمات شهری و پوشیدن لباس رفتگری بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها