گمانه زنی ها درباره فهرست کارلوس کی روش جهت رقابت های جام جهانی 2018 روسیه از خیلی وقت پیش آغاز شده است. از نظر بسیاری می توان به راحتی حدس زد که چه کسانی در فهرست هستند و چه کسانی خیر. اما اوضاع آنطور که به نظر می رسید ساده نیست.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۲۵
اتفاقات و احتمالات بزرگ برای فهرست کی روش / نیمکت نشینی های غیرمنتظره

به گزارش جام جم آنلاین ، در واقع ارائه فهرست نهایی از سوی کارلوس کی روش پیچیدگی های زیادی را پشت سر می گذارد. این فهرست با اتفاقات غیر قابل پیش بینی روبرو خواهد شد ، اما اتفاقات غیر قابل پیش بینی تر در جام جهانی خواهد بود. واقعا چه کسانی حذف می شوند و چه کسانی به جام می رسند؟ و البته در آوردگاه عظیم جام جهانی کدام بازیکنان بر خلاف آنچه که تصور می شود روی نیمکت می نشینند و چه کسانی در ترکیب دیده می شوند؟ در اینباره احتمالات زیادی وجود دارد، احتمالاتی که هر چند برخی از آنها غیرمنتظره به نظر می رسند اما عجیب نیستند.

1- اشکان دژاگه، احتمال نیمکت نشینی

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران عجیب ترین شرایط را بین ملی پوشان دارد. او بیش از یک نیم فصل است تیم ندارد. این مهاجم تیم ملی آخرین بار در باشگاه ولفسبورگ آلمان به میدان رفت. واقعیت این است که اشکان بیش از یک سال از شرایط آمادگی دور بوده. اوایل زمستان سال گذشته بود که اشکان از العربی قطر به ولفسبورگ پیوست، انتقالی که بسیار عالی به نظر می رسید. اما او به دلیل مصدومیت و سایر مسائل برای این تیم به میدان نرفت و پیش از تابستان جدایی خود را قطعی کرد. از زمان جدایی اشکان از ولفسبورگ تا امروز او پیشنهادات متعددی دریافت کرده، از لیگ دسته یک انگلیس تا تیم ملبورن سیتی و از تیم های قطری تا تیم المپیاکوس یونان و یک پیشنهاد پرتغالی. اما اشکان همه آنها را رد می کند. نیم فصل بدون تیم بودن اصلا برای دژاگه خوب نیست اما با این وجود بسیار بعید به نظر می رسد کی روش از او چشم پوشی کند. البته احتمال فراوانی وجود دارد که در صورت ادامه این روند دژاگه را در جام جهانی روی نیمکت ببینیم. شاید برای کی روش مطلوب نباشد کاپیتان تیمش در جام جهانی کسی باشد که بیش از نیم فصل بدون تیم به سر برد.

2- رضا قوچان نژاد، ذخیره کریم و کاوه

برای گوچی شرایط ناراحت کننده ای وجود دارد ، او فصل گذشته یکی از سه گلزن برتر اردیویسه هلند بود اما در این فصل چیزی نیست جز نیمکت نشین تیم هیرنوین که فرصت اندکی برای بازی کردن پیدا می کند و در همان فرصت اندک هم نمی تواند گل بزند. سقوط گوچی خیلی تلخ بود. حتی اخباری مبنی بر جدایی اش از هیرنوین به گوش می رسید که البته بر طبق آخرین شنیده ها او ماندنی است.

قوچان نژاد قطعا به تیم ملی دعوت خواهد شد، در واقع همانند دژاگه بسیار بعید است که کی روش روی نام او خط بکشد اما با توجه به درخشش فوق العاده مهاجمانی مثل انصاری فرد و کاوه رضایی در لیگ های یونان و بلژیک اینکه او در آوردگاه روسیه یک نیمکت نشین محض باشد بسیار محتمل است.

3- رامین رضاییان ، خداحافظ تیم ملی؟

رضاییان همچنان شرایط پرنوسانی را در فوتبال بلژیک و باشگاه اوستنده پشت سر می گذارد. تیمش خوب نتیجه نمی گیرد و خودش هم نتوانسته همانند کاوه رضایی که در شارلوا بازی می کند به یک ستاره مطرح در فوتبال بلژیک مطرح شود. البته او تلاشش را می کند ولی احتمال این وجود دارد که ناگهان مرد پرتغالی تیم ملی یک تصمیم اساسی درباره او بگیرد و این بازیکن را شوکه کند. شاید رامین رضاییان جز مسافران جام جهانی نباشد ، حتی اگر این اتفاق هم بیفتد با توجه به عملکرد کنونی به نظر می رسد او در جام جهانی به نیمکت غل و زنجیر خواهد شد!

4- مسعود شجاعی، بازگشت پر سر و صدا

در دو ماه اخیر هیچ بازیکنی به اندازه او با این احتمال مواجه نبوده که آیا به تیم ملی دعوت می شود یا خیر. آخرین بار شجاعی روز گذشته در اینباره اظهارنظر کرد. او تمایل زیادی برای بازگشت به تیم ملی دارد اما گویا هنوز کی روش راضی نشده است. شجاعی را در تیم ملی می بینیم؟ شاید پاسخ نگاه قالب بدبینانه به این سوال «نه» باشد اما خبرهایی در راه است، خبرهایی از راهروهای فدراسیون . زمزمه ها حاکی از این است که شجاعی دعوت خواهد شد، اما اینکه فیکس است یا نیمکت نشین فعلا اهمیتی ندارد.

5- مهدی طارمی ، نیمکت نشین محتمل

او قطعا در جام جهانی به میدان خواهد رفت اما ... طارمی قرار نیست از تیم ملی خط بخورد اما امکان نیمکت نشینی او در جام جهانی وجود دارد.

اوضاع برای آقای گل دو فصل گذشته لیگ برتر در این فصل اصلا خوب پیش نرفت ، کوهی از حاشیه و محرومیت چهارماهه. البته او اکنون دیگر بازیکن پرسپولیس نیست و به الغرافه پیوسته است. با این حال در سال منتهی به جام جهانی اوضاع برای او خیلی بد بود. کی روش به او اعتماد دارد اما طارمی ممکن است یکی از چهره های غیرقابل انتظار نیمکت تیم ملی در جام جهانی باشد.

6 و 7 - علیرضا بیرانوند و حسین حسینی ، تغییر جا

رقابت ها دو دروازه بان خوب فوتبال ایران در سال 96 آنچنان به اوج رسید که در دو هفته یکی از با ارزش ترین رکوردهای لیگ برتری را جابجا کردند، رکورد کلین شیت یک دروازه بان در تاریخ لیگ برتر. ابتدا بیرانوند بود که این رکورد را شکست اما حفظ این رکورد تاریخی برای او دو هفته طول نکشید و حالا حسین حسینی که تا همین چند ماه پیش ذخیره مهدی رحمتی در استقلال بود این رکورد ارزشمند را در اختیار گرفت. برخی از اشتباهات اخیر بیرانوند و البته عکس العمل های بسیار خوب حسینی در دروازه استقلال می تواند کی روش را نسبت به دروازه تیمش مردد کند. بیرانوند و حسینی جایشان را در تیم ملی تغییر می دهند؟ حسینی فیکس می شود و بیرانوند نیمکت نشین؟هیچ بعید نیست این اتفاق بیفتد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها