پوگبا مرد روزهای سخت تیم مورینیو

چندی پیش شبکه اسکای‌اسپورت انگلیس در مصاحبه‌ای با پل پوگبا از او پرسید که بهترین پست برای بازی کردن، کدام نقظه از زمین است که ستاره فرانسوی منچستر این‌طور جواب داد: ترجیح می‌دهم در سمت چپ خط میانی بازی کنم. اگر خط میانی با سه بازیکن تکمیل شود، من می‌توانم در سمت چپ یا راست بازی کنم، اما بی‌شک بازی کردن در سمت چپ بسیار راحت‌تر است. به نظر می‌رسد مورینیو این حرف پوگبا را شنید که از این بازیکن در اولین بازی سال 2018 مقابل اورتون در همان پست بازی کرد. خود پوگبا نیز نشان داد که بی‌جهت دوست ندارد در سمت چپ خط میانی بازی کند، زیرا با دادن دو پاس گل در خانه حریف، بهترین بازیکن این بازی بود.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۱۱

با حضور نمانیا ماتیچ و آندره هررا در خط هافبک، پوگبا در بازی دوشنبه شب مقابل اورتون آزادی عمل بیشتری داشت و برخلاف بازی‌های گذشته بدون آن‌که ذهن خود را درگیر مسئولیت‌های دفاعی کند، بیش از هر چیز به تقویت خط حمله و مهاجمان کمک کرد. با به دست گرفتن کنترل زمین در نیمه دوم، پوگبا با پاس‌های خود و همچنین بازی درخشانش زمینه‌ساز اصلی گلزنی توسط مارسال و لینگارد شد. به همین دلیل بود که تیری آنری در تفسیر این بازی در شبکه اسکای‌اسپورت گفت: هنگامی که او در پست هافبک چپ بازی می‌کند و چنین آزادی عمل در میدان به دست می‌آورد، متوقف کردن او عملا کار غیرممکنی است. وی افزود: همان روزهای اولی که پوگبا به منچستر آمده بود، گفتم او در صورتی می‌تواند موفقیت‌هایش در یووه را تکرار کند که در همان پست به بازی گرفته شود.

نبود اشلی یانگ و آنتونیو والنیسا به دلیل محرومیت و مصدومیت موجب شد مورینیو در بازی دوشنبه شب مقابل اورتون از سیستم 1ـ 3ـ 2ـ 4 خود فاصله گرفته و تیمش را با ترکیب 3ـ 3ـ 4 به میدان بفرستد. سال گذشته نیز دقیقا در همین روزها بود که مورینیو با این سیستم تیمش را به میدان می‌فرستاد که پوگبا در آن ترکیب در قسمت راست خط هافبک بازی می‌کرد و بهترین بازی‌هایش را به نمایش می‌گذاشت، اما در کمال تعجب مورینیو به سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازگشت و پوگبا مجبور شد به عنوان هافبک مرکزی بازی کند؛ بازی در این پست موجب شد که او نتواند در بخش تهاجمی مشارکت داشته باشد.حالا با نتیجه بازی اورتون و البته نقش پوگبا بی‌شک این مساله روشن شده که یونایتدها با این ترکیب می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. نکته قابل توجه این است که مربیان قبلی پوگبا بخوبی می‌دانستند چطور بهترین بازی را از او بگیرند. آنتونیو کونته و آلگری در یووه بخوبی می‌دانستند از چه ترکیبی استفاده کنند که پوگبا بیشترین تاثیرگذاری را در آن داشته باشد. فارغ از شکل ترکیب، پوگبا همیشه در سمت چپ بازی کرده است. البته باید این حقیقت را هم در نظر گرفت که در یووه بازیکنانی همچون پیرلو، ویدال، خدیرا و مارکیزیو کنار او بازی می‌کردند. تمامی این بازیکنان بار کارهای دفاعی را به دوش می‌کشیدند و همین موجب می‌شد این هافبک جوان فرانسوی براحتی به خط دفاع حریف نفوذ کند. درواقع پوگبا با حضور در همین نقطه توانست 34 گل برای یووه به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی بانوی پیر برای قهرمانی در سری A و همچنین رسیدن به فینال لیگ قهرمانان باشد.

حالا در من‌یونایتد هر زمانی که ماتیچ و مایکل کریک در خط هافبک قرار گرفته و بتوانند نقش دفاعی خود را بخوبی ایفا کنند، در نتیجه پوگبا می‌تواند قدرت خود را به رخ حریفان کشیده و عصای دست مورینیو در لیگ قهرمانان و ادامه لیگ جزیره باشد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مورینیو به این مسائل توجه می‌کند یا این‌که به همان ترکیب 1ـ3ـ2ـ4 قبلی بازمی‌گردد.

حمله شدید مورینیو به پل اسکولز

حواشی پایان بازی منچستر با اورتون نیز به نحوی به پوگبا مربوط بود. چندی پیش پل اسکولز، هافبک میانی سابق من‌یونایتد که اکنون به عنوان کارشناس شبکه BT Sport فعالیت می‌کند، پوگبا را به قدم زدن در زمین و کم‌کاری در بازی‌های من‌یونایتد متهم کرد. به همین دلیل مورینیو بعد از پایان بازی با اورتون به این مساله واکنش نشان داد و گفت: من فکر می‌کنم تنها کاری که پل اسکولز می‌داند، انتقاد کردن است. من فکر نمی‌کنم که اظهارنظر کند؛ بلکه فکر می‌کنم که او فقط انتقاد می‌کند و این دو کار با هم متفاوت هستند. پل پوگبا همیشه تمام تلاشش را برای ارائه بهترین بازی‌اش انجام می‌دهد. این مشکل پل نیست که درآمدش بیشتر از آن چیزی است که پل اسکولز در زمان بازیگری‌اش می‌گرفت. این مشکلی است که فوتبال به وجود آورده است.

سرمربی شیاطین سرخ افزود: من فکر می‌کنم که اسکولز دوست دارد اینجا کار کند. آنها دوست دارند به منچستریونایتد برگردند، اما این مشکلی است که من نمی‌توانم آن را حل کنم. اگر پل یک روز تصمیم بگیرد سرمربی شود، آرزو می‌کنم بتواند 25 درصد از موفقیت‌هایی که من داشتم را کسب کند. 50 درصد از موفقیت‌های من می‌شود 5/12جام و 25 درصد آن می‌شود حدود 6 جام. او اگر 25 درصد از موفقیت‌های مرا هم کسب کند، کاملا خوشحال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها