سرنوشت سه قاتل خبرساز پایتخت که در جریان جنایت‌های جداگانه مرتکب پنج قتل شده بودند به گزارش کارشناسان پزشکی قانونی گره خورد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۶۰
3 قاتل خبرساز در انتظار گزارش پزشکی قانونی

به گزارش جام‌جم، نخستین متهم به قتل، زن جوانی به نام فرزانه است. او در یک جنایت هولناک، 14 آبان سال گذشته پس از قتل دو فرزند، شوهرش و زخمی کردن دختر دیگرش با چاقو، خودزنی کرد که با حضور همسایه‌ها در خانه‌اش از مرگ نجات پیدا کرد.

فرزانه در تحقیقات اولیه مدعی شد از سال‌ها قبل قرص مصرف می‌کرده و به خاطر رفتارهای همسرش تصمیم به جنایت گرفته است.

با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، زن جوان برای مشخص شدن سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی معرفی شد که کارشناسان اعلام کردند او هنگام ارتکاب جنایت مبتلا به اختلال خلقی همراه با علائم روان‌پریشی بوده، به نحوی که قوه تشخیص از وی سلب شده بود.

در ادامه این نظریه آمده بود، فرزانه خطرناک بوده و لازم است تا زمان رفع حالات خطر از وی، در یک مرکز روانپزشکی بستری شود بنابراین او در مرکز روانی بستری شد اما ولی دم به این نظریه اعتراض کردکه پرونده به کمیسیون پنج‌نفره پزشکی قانونی فرستاده شد تا این‌که کارشناسان پزشکی قانونی دوباره جنون این زن را تائید کردند بنابراین او در مرکز روانی بستری شد تا این‌که با گذشت پنج ماه، دیروز بیمارستان اعلام کرد او بهبود یافته و باید مرخص شود بنابراین قرار شد دوباره برای تعیین تکلیف وضعیتش به پزشکی قانونی معرفی شود.

مرد همسرکش

دومین متهم، مرد میانسالی به نام سعید است که ظهر 27 اردیبهشت امسال طی درگیری با همسر میانسالش، او را با طناب در خانه‌شان در محله مسعودیه به قتل رساند. او با دستور بازپرس محسن مدیر روستا، بازداشت شد.

با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات ازاین متهم آغاز شد. مرد همسرکش درجریان تحقیقات قضایی مدعی شد، احساس می‌کردم همسرم در شکم من دستگاه ردیاب کار گذاشته که همین باعث می‌شود هر کاری که انجام می‌دهم، بفهمد. او مرا زیرنظر گرفته بود. چون نتوانستم دستگاه را خارج کنم همسرم را کشتم تا دستگاه از کار بیفتد و حالم بهتر شود. با این اظهارات او به پزشکی‌قانونی معرفی شد که کارشناسان نظر دادند وی ناراحتی روحی دارد و باید در مرکز روانی بستری شود. این درحالی بود که دو دختر 13 و 18 ساله او با توجه به وضع پدرشان، وی را بخشیدند.

از سوی دیگر پدر زن متهم همچنان اصرار داشت دامادش، بیمار روانی نیست و خواستار قصاص او بود. بنابراین قرار شد اعضای هیات سه‌نفره پزشکی قانونی وضعیت سلامت مرد همسرکش را دوباره بررسی کنند .

قاتل پسر خردسال

سومین متهم، علی 22 ساله نام دارد که پسر 11 ساله‌ای به نام ابوالفضل را شامگاه 17 شهریور امسال به بهانه نشان دادن کبوتر به خانه‌شان در یکی از محله‌های جنوبی تهران کشاند و به طرز هولناکی به قتل رساند. او جسد را همراه برادر بزرگش در جاده قدیم قم رها کرد.

علی چند روز بعد از اعلام مفقودی پسر 11 ساله به‌عنوان مظنون با دستور قاضی دشتبان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران بازداشت شد.

عامل جنایت درباره انگیزه‌اش از جنایت گفت: در دوران کودکی مرد جوانی در پارک مرا آزار و اذیت کرد. مدتی بود ابوالفضل را داخل پارک در حال بازی می‌دیدم تا این‌که روز حادثه تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم تا به سرنوشت من گرفتار نشود. او برای مشخص شدن سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد که پزشکان اعلام کردند وی در زمان جنایت جنون نداشته اما متهم همچنان مدعی بود بیمار روانی است و زمان جنایت جنون به او دست داده است. او به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد بنابراین قرار است دوباره پزشکی قانونی درباره سلامت روانی این متهم به قتل، اظهار نظر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها