رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی از توافق نمایندگان با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تعیین سقف پاداش بازنشستگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۲۸
توافق دولت و مجلس در باره پاداش بازنشستگان

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفتگو با مهر در خصوص جلسه صبح امروز نمایندگان ولایی با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه نمایندگان سؤالاتی را در مورد راهکارهای کاهش هزینه‌های دولت با واگذاری قسمتی از پروژه‌ها، واگذاری بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید به استان‌ها، توزیع سه درصد حاصل از درآمدهای نفتی به برخی استان‌ها، کاهش شدید اعتبارات حمل و نقل و مسکن و شهرسازی، لزوم افزایش منابع بودجه، ناعادلانه بودن حقوق‌ها، لزوم رونق ساختمان‌سازی و ایجاد اشتغال، عدم توجه دولت به برنامه ششم توسعه در بودجه ۹۷ و زیان‌ده بودن تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا مطرح کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز به سؤالات نمایندگان پاسخ داد و اعلام کرد بضاعت دولت همین است که در لایحه بودجه آورده است. ماده ۳۹ برنامه ششم توسعه بر لزوم افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی تأکید کرده است تا در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش مصرف انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: آقای نوبخت معتقد بود مجلس، لایحه بودجه را تصویب می‌کند و هر آنچه که مجلس تصویب کند، دولت اجرا خواهد کرد. همچنین هر جا که لایحه بودجه را در راستای برنامه ششم توسعه نمی‌دانید، اصلاح کنید.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: آقای نوبخت از نمایندگان خواست تا به دولت برای واگذاری پروژه‌های عمرانی کمک کنند و هر جا که نمایندگان فکر می‌کنند در بودجه استان‌ها تبعیضی وجود دارد، بیان کنند.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد ۷۶۸ طرح ملی در بودجه ۹۷ استانی شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای نوبخت اعلام کرد استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید از افتخارات دولت است و تأکید کرد که ما به استانداران اعلام کردیم هر اختیاری لازم است به شما می‌دهیم تا مشکلات حل شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: آقای نوبخت اعلام کرد دولت با قرار دادن سقف پاداش بازنشستگان موافق است و نمایندگان نیز اعلام کردند اراده مجلس نیز تعیین سقف پاداش تعیین خدمت کارکنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها