بخشش اولیای دم، طناب دار را از سرنوشت دو اعدامی دور کرد. هر دوی آنها در نزاع مرتکب قتل شده بودند.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۹۶
پایان کابوس مرگ برای 2 اعدامی

به گزارش جام‌جم، در نخستین پرونده دهم اردیبهشت 89، درگیری چند پسر جوان در یکی از سفره خانه‌های شهرری به قتل یکی از آنها منجر شد.

متهم روز بعد دستگیر شد و در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدای جلسه دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم گفت: «آن روز در سفره‌خانه با متهم روبه‌رو شدم. او دستش را روی شانه من گذاشت. گفتم این کار را نکن، اما دوباره تکرار کرد. در یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و درگیر شدیم. دعوا که بالا گرفت، چاقویی را که در جیبم داشتم، درآوردم و با آن ضربه‌ای به مقتول زدم. از ترس متواری شدم، اما روز بعد دستگیرم کردند.»

با حکم دادگاه، متهم به قصاص محکوم شد و دو بار نیز پای چوبه دار رفت، اما اولیای دم هربار فرصت دادند. سرانجام متهم توانست با پرداخت مبلغ درخواستی خانواده مقتول، رضایت آنها را جلب کند. او صبح دیروز برای آخرین بار از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده محاکمه شد و گفت: «در این سال‌ها خانواده‌ام با پرداخت 200میلیون تومان و تامین 2806 متر زمین در شهرری، موفق شدند رضایت اولیای دم را جلب کنند. از جرمی که مرتکب شدم، پشیمانم و قصد جبران دارم.» حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

قتل؛ هنگام خرید شیشه

دومین پرونده نیز به درگیری منجر به قتل هنگام خرید شیشه برمی‌گردد. قاتل به نام سعید، اواخر مهر 95 در خانه‌اش دستگیر و صبح دیروز برای محاکمه به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد. در همان ابتدای رسیدگی اولیای دم از قصاص گذشتند و درخواست دیه کردند.

سپس متهم گفت: «من به شیشه اعتیاد داشتم. روز حادثه برای تامین مواد به پاتوق رفتم، اما فروشنده گفت به خاطر قرض‌هایی که دارم، نمی‌تواند به من مواد بدهد. مقتول هم آنجا بود. ناگهان وارد بحث شد و درگیری بالا گرفت. من با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. در خانه همه چیز را به برادرم گفتم، اما هرگز فکر نمی‌کردم قتلی رخ داده باشد تا این‌که روز بعد در خانه دستگیر شدم.»

متهم در آخرین دفاع خود نیز درخواست بخشش کرد و گفت: «از اولیای دم که مرا بخشیدند و از قصاصم گذشتند، حلالیت می‌طلبم.» قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها