19 سال دارد و عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان است اما «سرطان» یواشکی وارد زندگی او شد تا از تشک کشتی حسابی دور شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۵۰
روزهای تلخ کشتی گیر 19 ساله ای که با 2 سرطان می جنگد / حسین «خرچنگ» را یک بار شکست داد

به گزارش جام جم آنلاین ، حسین این روزها در بستر بیماری با دو سرطان دست و پنجه نرم می کند؛ یکی سرطان ریه و دیگری سرطان مغز استخوان. شگفت آور این است که این پسر 19 ساله با چنان آرامشی روند بیماری خود را طی می کند که تحسین همه را برانگیخته است. علی جباری مربی این پسر آملی می گوید حسین نه ناامید است و نه بی حوصله. صبورانه روند درمانش را پشت سر می گذارد و اصلا اهل آه و ناله کردن نیست. با این روند حسین به زودی خوب می شود، به زودی از بستر بلند خواهد شد و به تشک کشتی برمی گردد.

با مربی حسین از خصوصیات والای اخلاقی وی حرف می زنیم بنابراین اطمینان پیدا می کنیم دفعه قبل اگر او مدال برنز رقابت های کشوری را به دست آورد دفعات آتی مدال طلا می گیرد، به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا می کند و افتخارات او بزرگ و بزرگ تر می شود. اما اکنون این کشتی گیر نوجوان باید روزهای سخت و تلخ را پشت سر بگذارد. باید روند درمانش تکمیل شود.

با مربی او یعنی علی جباری همکلام شدیم. او در گفت و گو با جام جم آنلاین از اینکه چگونه متوجه شدند حسین به سرطان مبتلا شد تا اکنون که در خانه بستری است، می گوید:

بیماری حسین چگونه آغاز شد؟

سال گذشته سر تمرین بودیم و کارهای سرعتی انجام می دادیم که حسین نزد من آمد و گفت لگنش درد می کند و نمی تواند تمرین کند. به او گفتم به خانه برود. حسین یک هفته ای در خانه استراحت کرد اما وقتی برگشت باز هم نتوانست تمرین کند و دوباره از درد لگن شکایت کرد. این پسر خیلی نیک ذات و پاک بود. نه شکایتی داشت و نه گلایه ای. وقتی دیدیم درد لگن او خوب نمی شود و حتی می لنگد او را دکتر بردیم و همان جا گفتند باید ام آر آی بگیرد. وقتی باز هم چیزی مشخص نشد به ناچار پزشکان توصیه کردند او برای معالجه و درمان باید به تهران برود. در تهران بود که مشخص شد حسین چه مشکلی دارد.

خودش می داند بیماری اش چیست؟

حسین تا مدت ها نمی دانست سرطان دارد اما اکنون کاملا به مشکلی گریبانگیرش شده واقف است.

چنین بیماری سختی برای آنها سابقه خانوادگی داشت؟

بله، مادر حسین نیز وقتی او فقط دو سال داشت به دلیل سرطان فوت کرد. دایی حسین نیز همین دو سال پیش در 21 سالگی نیز به دلیل سرطان جانش را از دست داد.

امیدی به بهبودی او وجود دارد؟ پزشکان چه می گویند؟

امید باید به خدا باشد. در زمان درمانش در تهران پزشکی که یادم نمی آید نامش چیست گفت بیماری حسین به هیچ عنوان برگشت ندارد، یعنی خوب نمی شود. او فقط گفت با شیمی درمانی می تواند طول درمان حسین را بیشتر کرد.

اوضاع اکنون چگونه است؟

آزمایش ها نشان داد که او در حال بهبود است اما متاسفانه دو ماه بعد دوباره بیماری برگشت. حال او دگرگون شد و پس از رفت و آمد به دکتر متوجه شدیم بیماری او عود کرده است.

ایشان اکنون در خانه است یا بیمارستان؟

حسین اکنون 40 روزی می شود که از بیمارستان به خانه آمده است و اتفاقا خیلی هم روحیه اش خوب است. این پسر واقعا نیکوسرشت است، اصلا او را یک قهرمان واقعی می نامم.

هزینه های درمان چگونه تقبل می شود؟

خدا بزرگ است. همه کمک می کنند. من در جریان دقیق هزینه ها نیستم اما این را باید بگویم که اجازه نمی دهیم کسی از بیماری حسین سوءاستفاده کند.

منظورتان چیست؟

ببیند یک مثال می زنم. ما اجازه نمی دهیم مثلا فلان شخص بیاید بالای سر حسین ، چند تا عکس یادگاری بیندازد و برود به همه بگوید من هزار تومان به این پسر کمک کردم. نه ، ما چنین اجازه نمی دهیم. کسی که می خواهد کمک کند باید با پدر خود حسین در ارتباط باشد نه اینکه بیاید بالای سر حسین چند تا عکس یادگاری بگیرد و برود آن را همه جا جار بزند.

مسئولان فدراسیون کشتی به دیدار حسین نیامده اند؟

اتفاقا همین دیروز آمدند. با حسین ملاقات کردند و رفتند. ما موضوع را رسانه ای نکرده بودیم وگرنه شاید زودتر هم می آمدند.

چرا مدت ها رسانه ای نشد؟

می خواستیم حسین آرامش داشته باشد. البته آرامش این پسر الان از همه ما بیشتر است. وقتی او خودش می خواهد خوب شود و اتفاقا روحیه و بنیه اش را هم دارد چرا ما باید فضای منفی برای او به وجود بیاوریم؟ بنویسید حسین خوب می شود، بنویسید او خیلی بزرگ است، بنویسید از همه ما بزرگ تر و شجاع تر است. بنویسید این پسر آرامش دارد، مبارزه اش برای شکست دادن سرطان به صد تا مدال می ارزد. این حسین خوب می شود و برمی گردد و دوباره مدال می گیرد. تا هم دل من را شاد کند هم دل پدرش را...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها