عضو ستاد استهلال کشور با اشاره اینکه امسال طولانی ترین شب سال فقط یک شب خواهد بود گفت: 30 آذر یک ثانیه از شبهای دیگر طولانی تر بوده و انقلاب زمستانی در این شب رخ می دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۹۷
دو یلدایی بودن پارسال اتفاقی بود / این شهر طولانی ترین شب یلدا را دارد

علی ابراهیمی سراجی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین ضمن اشاره به اینکه درسال 95 دو شب به دلیل یکسان بودن زمان ثانیه ای به عنوان طولانی ترین شب معرفی شد، افزود: البته این اتفاقات و نزدیک بودن شبها در نزدیکی انقلاب زمستانی بسیار رخ می دهد و بعضی از سالها در اندازه چند دهم ثانیه یه شب طولانی تر است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به طور اتفاقی دو شب از لحاظ ثانیه با همه برابر بودند و می شود گفت دوشب یلدا داشتیم اما امسال طولانی ترین شب فقط یکبار اتفاق می افتد که یک ثانیه طولانی تر خواهد بود
ابراهیمی گفت: طولانی ترین شب را در شهرستان پارس آباد با 14 ساعت و 38 دقیقه و 47 ثانیه، کوتاه ترین شب در چابهار با 13 ساعت و 26 دقیقه و 43 ثانیه و در تهران14 ساعت و 16 دقیقه و 8 ثانیه خواهیم داشت .
وی اضافه کرد : امسال انقلاب زمستانی در ساعت 19 و 51 دقیقه پنجشنبه 30 آذر رخ می دهد.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: هر چه به سمت قطب شمال می رویم شبها طولانی تر می شود ؛به طور مثال در مسکو 17 ساعت و ایسلند بیش از 20 سا عت خواهد بود از سویی دیگر در نیمکره جنوبی همزمان طولانی ترین روز را شاهد هستند و میزان زمان آن بستگی به چرخش مدار زمین دارد
این عضو ستاد استهلال کشور در پایان از وجود پدیده فلکی بارش شهابی به نام بارش دبی در شبهای 2 و 3 دی خبر داد .

مریم فلاحی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها