سالگرد 2 اتفاق تاریخی برای علی دایی / از توفان مقابل کره جنوبی تا فتح دروازه میلان

تعریف و تمجید پائولو مالدینی از علی دایی: او قله های زیادی را فتح کرد

آذر ماه برای علی دایی یادآور اتفاقات بسیار خوبی است، از کسب توپ طلای فوتبال آسیا گرفته تا اتفاقات مهم و تاریخی دیگر.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۳۰
تعریف و تمجید پائولو مالدینی از علی دایی: او قله های زیادی را فتح کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، حدود 18 سال از دیدار هرتابرلین و آث میلان می گذرد و هنوز هم تنها صحنه ای که به یاد فوتبال دوستان از آن دیدار می افتد گل های زیبای دایی به این تیم قدرتمند اروپایی است.

به گزارش جهان ورزش پائولو مالدینی، مدافع تنومند سال های دور فوتبال ایتالیا درباره گلزنی علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان می گوید: در آن بازی زمانی که دروازه بان توپ را به سمت میانه میدان فرستاد توپ بالای سر من و الساندرو کاستاکورتا و علی دایی بود.ما (پائولو مالدینی و الساندرو کاستاکورتا) نفهمیدیم دایی چه زمانی توانست محل فرود توپ را تشخیص دهد و پس از اینکه ما متوجه شدیم دیدیم که او پا به توپ یک متر از ما جلوتر است. با وجود اینکه توپ در میانه میدان بود من و الساندرو هر چه تلاش کردیم نتوانستیم به گام های بلند علی دایی برسیم و دروازه بان ما هم چاره ای جز تسلیم در مقابل شلیک بی نقص پای چپ او نداشت.بنظر من او یک مهاجم استثنایی بود که قله های بلندی را توانست فتح کند.

آذر ماه برای علی دایی حاوی یک اتفاق خوب دیگر هم هست. ۲۱ سال پیش در ۲۶ آذر ۷۵ طوفان شش گله ایران برابر کره جنوبی با درخشش علی دایی که زننده ٤ گل بود، و همچنین باقری و عزیزی زننده دوگل دیگر، روز تاریخی را در فوتبال ملی ثبت کرد. مرد شماره یک ایران در آن بازی بدون شک علی دایی بود که به تنهایی 4 گل زیبا به کره زد. کریم باقری و خداداد عزیزی هم دیگر مردان گلزن ایران در آن بازی بودند. آن بازی به یادماندنی ترین تقابل دو تیم در تاریخ رویارویی‌شان بود. مثل اشک‌های سرمربی کره بعد از خوردن گل ششم! ایران بعد از آن بازی به نیمه نهایی رفت و در ضربات پنالتی مغلوب عربستان شد و از رسیدن به فینال باز ماند.

این لحظه ای است که پائولو مالدینی در دیدار تاریخی هرتابرلین و میلان مقهور تلاش علی دایی می شود:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها