هوای تهران با شاخص کیفی ۱۴۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۸۴
هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم برای گرو‌های حساس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از کنترل کیفیت هوای تهران، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح مورخ ۲۶ آذر ماه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
در این بازه زمانی وضعیت آلاینده مونوکسید کربن: (۵۴) پاک، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون: (۸۶) سالم، ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون: (۱۴۳) ناسالم برای گروه‌های حساس است.
لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: وسایل نقلیه عامل اصلی آلوده شدن هوا در این روزها هستند و اگر باد و باران به داد شهروندان نرسد، روزهای آلوده ادامه خواهد داشت. دیروز25 آذر، هوای تهران براساس گزارش ساعتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از دقایق ابتدایی روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود و آسمان رفته رفته آلوده‌تر شد تا در ساعت16 به آستانه هوای ناسالم برای همه و شاخص 149 رسید.
همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد امروز نیز هوا آلوده خواهد بود.
وی در این‌باره گفت: براساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز یکشنبه، تنها در برخی ساعات به‌ویژه شبانگاه وزش باد مؤثر با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود. به‌تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و وزش باد مؤثر برای برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز دوشنبه، وزش باد مؤثر در برخی ساعات دور از انتظار نیست. همچنین دما طی دو روز آینده افزایش نسبی خواهد یافت. طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت طی روز یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باقی خواهد ماند و هوای تهران آلوده خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها