باشگاه میلان ایتالیا 118 ساله شد، این باشگاه که البته چند سالی است که قدرت و فروغ گذشته را ندارد یکی از بزرگ ترین باشگاه های تاریخ فوتبال جهان است.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۴۰
سالگرد تاسیس باشگاه محبوب ایتالیایی / شکوه میلان 118 ساله شد

به گزارش جام جم آنلاین ، باشگاه «اَسوچیاتزیونه کالچو میلان» در ۱۶ دسامبر ۱۸۹۹ با نام «باشگاه کریکت میلان» به وسیلهٔ آلفرد ادواردز و هربرت کیلپین انگلیسی تأسیس شد و به دلیل انگلیسی بودن مؤسسان، اسم باشگاه به جای میلانو (تلفظ ایتالیایی)، میلان نام گرفت.

ورزشگاه خانگی آن‌ها سن سیرو است که با گنجایش ۸۰٬۰۱۸ نفری، بزرگترین ورزشگاه ایتالیا، و یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های اروپاست.

سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا، مالک سابق باشگاه بود که این ریاست این باشگاه را به مدت ۳۱ سال بر عهده داشت. این باشگاه از اعضای بنیانگذار گروه ۱۴ است که پس از فروپاشی توسط اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اروپا جایگزین شد.

لباس خانگی میلان از ابتدا راه‌راه قرمز و مشکی بود. تنها تفاوت موجود در لباس میلان در طول تاریخ، تعداد خط‌های قرمز و مشکی آن بوده‌است. هربرت کیلپین قرمز را بعنوان نماد شیطان و مشکی را برای ایجاد ترس در حریفان انتخاب کرده‌بود. بخاطر لباس مشکی و قرمز باشگاه به بازیکنان میلان اصطلاحاً روسونری می‌گویند. لباس دوم تیم همواره سفید بوده‌است.

میلان ۸بار در فینال لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا با لباس سفید حاضر شده و ۶بار فینال را با پیروزی پشت سر گذاشته‌است. همچنین در ۳ فینال با لباس اول حاضر شده و در این بین تنها یکبار موفق به فتح جام شده‌است.

افتخارات میلان ایتالیا

قهرمان سری آ ایتالیا: 18 مرتبه

قهرمان جام حذفی ایتالیا : ۵ مرتبه

قهرمان سوپرجام ایتالیا: ۶ مرتبه

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: ۷ مرتبه

قهرمان سوپرجام اروپا: ۵مرتبه

قهرمان جام باشگاه ‌های جهان: یک مرتبه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها