در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
زمانی که کمپین تبلیغاتی بر اساس برنامه تبلیغات یا همان مارکتینگ پلن برنامه ریزی نشده باشد، بدیهی است که راه به جای خاصی نخواهد برد. غالبا یک وب سایت ساخته می شود، یا یک صفحه فیس بوک! اطلاعات در این 2 صفحه پخش می شود و گفته می شود کار تمام شده است.
اما باید بدانیم که اینگونه اجرایی کردن تبلیغات، ماهیگیری روی خاک خشک است!
حال چگونه باید از این بازار ماهیگیری کرد؟ نکات زیر را دنبال کنید:
اگر برای مخارج کسب و کار در آینده برنامه ای ندارید، حتما این کار را انجام دهید! و نگذارید فعالیت های کمپین تبلیغاتی، بدون استفاده این برنامه پیش برود. بازاریابی بدون هدف، تنها هدر دادن سرمایه است.
اهداف کمپین های تبلیغاتی، نباید کلی گویی داشته باشد، بلکه می بایست با اعداد و ارقام پیش رفت. به عنوان مثال اهدافی نظیر "بهبود و افزایش فروش" هدفی اشتباه و "افزایش 8% برای فروش" هدفی درست است.
می بایست مشخصه های دقیقی از معیارها به دست بیاورید تا بتوانید موفقیت کمپین تبلیغاتی را اندازه گیری کنید. هرچه را نتوان اندازه گرفت، باعث افزایش هزینه می شود.
بودجه تبلیغات را در دستتان نگه دارید و از صرف کردن آن در روشهای پر هزینه در ابتدای شروع کسب و کار بپرهیزید. این بزرگترین اشتباهی است که یک کسب و کار استارت آپی می تواند انجام دهد.
هر جامعه را با یک ابزار می توان نسبت به محصول یا خدمت قابل ارائه جذب کرد. ابزار شما برای این کار چیست؟ مطمئناً یک مشاور تبلیغاتی باتجربه، می توان شما را در این راه بسیار یاری کند.
یک تقویم داشته باشید که در آن فعالیت هایی که در زمینه تبلیغات و کمپین های تبلیغی انجام شده، ثبت شده باشد. این موضوع به شما کمک میکند تا برای آینده بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید.
پیش نیازها را رعایت کنید و امروز، قدمی محکم، کوتاه کوتاه و اما مطمئن به سمت فروش بیشتر بردارید. همه وقایع را اندازه گیری و ثبت کنید تا در هر کمپین جدید، از دیگری پیشی گرفته باشید.
منصور کیارش – مشاور بازاریابی و تبلیغات
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: