مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با سرعت در حال برگزاری است

بازی پنهان

با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی، برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وارد مرحله تازه‌ای شد که در آن چند فدراسیون در بازه زمانی محدودی، روسای خود را خواهند شناخت.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۴۱

دیروز مجمع فدراسیون کوهنوردی برگزار شد و رئیس این فدراسیون در یک دوره چهارساله روی صندلی ریاست نشست. این مجامع امروز و فردا با برگزاری انتخابات فدراسیون‌های نجات غریق و دانش آموزی پیگیری می‌شود ؛ انتخاباتی که وزارت ورزش و جوانان روی برگزاری هر چه زودتر آنها و تعیین رئیس برای فدراسیون‌ها تاکید دارد.

شروین اسبقیان، مدیرکل مجامع فدراسیون‌های ورزشی درباره سرعت برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها به جام‌جم می‌گوید: انتخابات طبق روال خودش در حال برگزاری است و این گونه نیست که ما در برگزاری مجامع تعجیل داشته باشیم .

اسبقیان با اشاره به صحبت‌های مسعود سلطانی فر می‌گوید: وزیر ورزش و جوانان روی برگزاری بموقع مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها تاکید دارد . از این رو ما در دفتر مجامع بلافاصله در پایان دوره چهار ساله روسای فدراسیون ها، انتخابات مربوط به آن حوزه را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر فدراسیون‌های کوهنوردی یا نجات غریق دوره چهار ساله مدیریت شان به پایان رسیده است و بدون از دست دادن زمان یا تعیین سرپرست برای این فدراسیون‌ها، مجامع انتخاباتی آنها برای معرفی رئیس آینده برگزار می‌شود.

ورزش ایران، تابستان آینده بازی‌های آسیایی 2018 را در پیش دارد و یکی از کارهایی که وزارت ورزش و جوانان باید در قبال فدراسیون‌ها انجام بدهد ایجاد آرامش بیشتر برای مدیران در راه برنامه ریزی پایدار آنها تا بازی هاست. این موضوع برنامه ریزی برای المپیک 2020 را هم شامل می‌شود با این حال وزارتخانه این‌بار تعلل را کنار گذاشته است و قصد دارد در کمترین زمان ممکن تکلیف تمامی فدراسیون‌های بلاتکلیف را مشخص کند.

حاشیه‌های تمام نشدنی

برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی، حواشی خاصی به همراه دارد. این حواشی از چند ماه قبل از پایان دوره ریاست آغاز می‌شود و تا زمان نام‌نویسی و برگزاری انتخابات ادامه دارد و از سویی باید گفت در فدراسیون‌های ورزشی تمامی ندارد.

یکی از این مجامع با حاشیه‌های فراوان خود در این روزها انتخابات فدراسیون کبدی است که 25 آذر برگزار می‌شود. محمدرضا مقصودلو، رئیس باسابقه این فدراسیون و یکی از نامزدهای دوره جدید، انصراف خود را از حضور در مجمع اعلام کرده است، اما باز پیرامون انتخابات کبدی سروصدا فراوان است که بخش عمده آن به اداره خانوادگی در این ورزش برمی گردد.

فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه هم که باید 27 آذر رئیس خود را معرفی کند تا امروز محمدعلی صبور را با وجود بازنشستگی به‌عنوان نامزد جدی معرفی کرده است. او طبق قانون با سوابق ایثارگری توانسته است مجوز حضور در انتخابات را داشته باشد.

یکی دیگر از فدراسیون‌های پرسر و صدا در این روزها کشتی است که تاریخ مجمع آن 28 آذر اعلام شده است. با وجود چند نامزد نام‌آشنا از جمله عباس جدیدی در این انتخابات، اما نام رسول خادم همچنان به عنوان رئیس این فدراسیون برای دوره چهار ساله دوم مطرح است.

انتخاب جانشین داورزنی

جانشین محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال نیز حواشی مربوط به انتخابات این فدراسیون را داغ کرده است.

مجمع فدراسیون والیبال 7 دی است تا بعد از یک ‌سال سرپرستی محمدرضا داورزنی که معاونت قهرمانی وزارت ورزش را به عهده دارد، جانشین او مشخص شود. احمد ضیایی و بهنام محمودی مهم‌ترین رقبای این انتخابات هستند و باید یکی از این دو را روی صندلی ریاست والیبال دید.

فدراسیون تکواندو هم با محمد پولادگر، انتخابات پرتنشی خواهد داشت، زیرا یک‌سال‌و‌اندی است که انتقادات زیادی به مدیریت کنونی این فدراسیون وارد است. برگزاری انتخابات بوکس برای جانشینی ناطق نوری که 28 سال ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود از اتفاقات دیگر قابل توجه در ورزش است. همین طور انتخابات بسکتبال که یک نفر باید بعد از 16 سال جانشین رئیس قبلی این فدراسیون شود.

با توجه به تاریخ‌های اعلام‌شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، 11 فدراسیون تا 20 روز آینده و احتمالا 14 فدراسیون در یک‌ماه آینده روسای خود را خواهند شناخت. این اتفاق بی‌سابقه، تکلیف ورزش ایران از نظر مدیریتی را روشن می‌کند، اما از سوی دیگر گفته می‌شود وزارت ورزش و جوانان برگزاری مجامع فدراسیون‌ها را با اهداف دیگری هم دنبال می‌کند که مهم‌ترین آن قوی‌تر کردن جبهه خود در انتخابات کمیته ملی المپیک است.

آمادگی برای 25 دی

هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک چندی پیش 25 دی‌ را برای برگزاری انتخابات این کمیته اعلام کرد، اما شنیده می‌شود مسئولان کنونی کمیته در پی به تعویق انداختن این تاریخ هستند. وزارت ورزش و جوانان هم برای این‌که بهانه‌ای دست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ندهد، با برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد برای نزدیک به یک‌سوم فدراسیون‌های تحت‌نظر خود در یک‌ماه آینده تعیین تکلیف کند. طبق قانون انتخابات، سرپرست‌ فدراسیون‌ حق رأی در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارد. از این رو برای وزارت ورزش مهم است تا زمان انتخابات کمیته، روسای فدراسیون‌های خود را معرفی کند.

در حال حاضر، برخلاف محمد عباسی و محمود گودرزی،وزرای وقت ورزش و جوانان -که با کمیته ملی المپیک وقت اختلاف نظر داشتند و بیشتر اوقات این اختلافات آشکار می‌شد ـ در دوره مسعود سلطانی‌فر تاکنون اختلافی رسانه‌ای نشده است؛ اما نزدیکان به این دو نهاد ورزشی می‌گویند آنها بازی پنهانی را شروع کرده‌اند. کیومرث‌ هاشمی برای ادامه ریاست در کمیته ملی المپیک امید چندانی ندارد. از این رو به‌دنبال راهکاری برای نشستن دوباره روی صندلی ریاست است. وزارت ورزش و جوانان هم گزینه‌هایی برای انتخابات کمیته ملی المپیک دارد که می‌خواهد از ظرفیت‌های قانونی خود برای ورود آنها به انتخابات و در نهایت انتخاب به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک استفاده کند.

برگزاری سروقت یک انتخابات

محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش و جوانان درخصوص انتخابات کمیته ملی المپیک و شایعه به تعویق انداختن آن توسط کمیته می‌گوید، مشکلی در این ارتباط وجود ندارد و انتخابات سروقت خودش برگزار خواهد شد. او درباره جزئیات دیگر انتخابات کمیته همچنین انتخابات فدراسیون‌های ورزشی می‌گوید: هنوز برای انتخابات کمیته ثبت نامی شروع نشده است. البته باید موضوعات مرتبط با این انتخابات را از کمیته ملی المپیک پرسید، اما وزارت ورزش برنامه‌های خود را عملیاتی می‌کند. ما متناسب با این که دوره چهارساله ریاست بسیاری از فدراسیون‌ها مهر و آبان به پایان رسیده بود، طبق برنامه سعی می‌کنیم، در اسرع وقت این مجامع انتخاباتی را برگزار کنیم تا فدراسیون‌ها بتوانند در برنامه‌ریزی خود روند رو به ثبات داشته باشند. طبق آخرین صحبت‌ها با آقای کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها