اگر می‌دانستم میری و سلیمانی خوب کار نمی‌کنند، تصمیم دیگری می‌گرفتم!

سرمربی تیم ملی : نمی‌توانستم حق و ناحق کنم

با وجود قهرمانی تیم ملی، انتقادها درباره خط زدن محمدرضا براری و مجید عسکری حتی در جریان مسابقات نیز وجود داشت. خیلی‌ها عنوان کردند براری و عسکری می‌توانستند عملکردی بهتر از میری و سلیمانی داشته باشند. اتفاقا سوال ما هم از محسن بیرانوند همین بود؛ این که اگر به عقب برگردیم آیا باز هم انتخاب‌های کادر فنی همان انتخاب‌های قبلی بود. بیرانوند به تفصیل در این باره توضیح می‌دهد:
کد خبر: ۱۱۰۱۳۴۳

علیرضا سلیمانی در سه رکورد گیری که ما در تمرینات قبل از اعزام داشتیم، بیش از 400 کیلوگرم وزنه زد. او در روزهای آخر نیز در تمرینات 187 کیلوگرم در یکضرب و 226 کیلوگرم در دوضرب را بالای سر برد و حتی وزنه 230 کیلویی را هم روی سینه کشید. خب من چطور می‌توانم این ورزشکار را بگذارم کنار وقتی در عین جوانی دارد خوب و با انگیزه تمرین می‌کند. علیرضا سلیمانی سه سال دیگر و در المپیک 2020 می‌شود یک وزنه‌بردار 25 ساله و در اوج توان بدنی خود قرار دارد، اما برخی از ورزشکارانی که دوست ندارم الان اسمی از آنها برده شود، هنگام المپیک 2020 بیش از 30 سال سن خواهند داشت. ما فقط نباید به همین تک مسابقه هم فکر کنیم.

وقتی نفراتی چون علیرضا سلیمانی و علی میری در تمرینات بهترین عملکرد را داشتند، چطور می‌توانستم آنها را کنار بگذارم و از نفرات باتجربه‌تر استفاده می‌کردم؟ این عدالت نبود و من وجدانم اجازه نمی‌داد دست به چنین کاری بزنم. به جرات می‌گویم اگر صد بار دیگر به عقب برگردم، با همین شرایط، همین انتخاب‌ها را می‌کردم. البته اگر از قبل می‌دانستم که قرار است این دو وزنه‌بردار خوب کار نکنند قطعا من هم تصمیم دیگری می‌گرفتم، اما در آن برهه زمانی بهترین تصمیم همان تصمیم بود.

اوج عملکرد مجید در رکوردگیری بابلسر بود، اما متاسفانه پس از آن که از بابلسر به تهران برگشتیم، به دلیل کشیدگی عضله چهارسر ران، به مدت دو هفته، تمرینات را از دست داد و تقریبا در یک هفته آخر بود که توانست تمرینات تکنیکی را از سر بگیرد. با این حال من در روزهای آخر پیش از اعزام برای آن که حقی پایمال نشود، میان مجید عسکری و علی میری رکوردگیری گذاشتم که میری عملکرد بهتری داشت. شما درنظر بگیرید میری در رکوردگیری بهتر کار کرده و به لحاظ شرایط سنی هم جوان‌تر است و در المپیک به مرز 25 سال می‌رسد.

من خودم را مدیون وزنه‌برداری می‌دانم و حالا که مسئولیت سرمربیگری تیم ملی به بنده محول شده، نباید نسبت به آینده وزنه‌برداری بی‌تفاوت باشم و فقط امروزی را ببینم که خودم در آن مسئولیت دارم. شما ببینید از این تیمی که اعزام شد ایوب موسوی، علی هاشمی و سعید علی حسینی اولین‌مدال‌های جهانی شان را کسب کردند. سهراب هم برای اولین بار است که چنین رکوردهایی زد. در کنار این تیم دو جوان هم داشتیم که هفتم شدند. این که انتظارات از تیم ملی به قدری بالا می‌رود که حتی هفتمی جهان هم شکست محسوب می‌شود، به نظرم اتفاق بدی نیست. خیلی هم خوب است و نشان می‌دهد داریم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان را در کلاس بین‌المللی ارزیابی می‌کنیم. شما مطمئن باشید این دو جوان هم اگر در آینده میدان‌های بیشتری ببینند، عملکرد بهتری خواهند داشت.

وقتی وزنه‌برداری اوت کرده من چطور او را در اردو نگه‌دارم؟ وزنه‌بردار با سه کیلوگرم ارفاق وزن در رکوردگیری اوت می‌کند، اما بعد از مسابقات جهانی می‌گوید اگر من بودم مدال می‌گرفتم. من چطور می‌توانم چنین ریسکی را بپذیرم وقتی می‌بینم وزنه‌بردارم در رکوردگیری از شش حرکت، پنج حرکت را می‌اندازد و در کنارش دو رقیب جوان و با انگیزه هم وجود دارد.

به نظرم نباید انسان شکست وناکامی خودش را در عملکرد دیگران ببیند. من چطور می‌توانستم حق و ناحق کنم. باور کنید اگر بحث رفاقت باشد، من بیشتر از همه با محمدرضا براری دوست بودم. ما با هم وزنه می‌زدیم و حتی در برخی مسابقات، هم اتاق بودیم، اما وقتی بحث انتخاب نفرات برای تیم ملی به میان می‌آید، این اعداد و ارقام است که اهمیت پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها